Nog altijd zijn negen op de tien (87,7 pct) bedrijfswagens dieselwagens. Slechts een op de tien rijdt op benzine. Het aandeel hybride wagens neemt slechts langzaam toe. De gemiddelde CO2-uitstoot van de bedrijfswagens daalde wel met 2,2 procent op 2 jaar. Er is dus een lichte trend naar minder vervuilende wagens, maar de echte vergroening […] Het bericht Bedrijfswagens blijven nog te veel de lucht vervuilen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vrachtwagens op vloeibaar aardgas (LNG) vervuilen de lucht tot vijf keer meer dan dieselvrachtwagens en zijn niet beter voor het klimaat. Bond... [naar artikel]
De houtkachels in Vlaanderen moeten even uit, omdat ze te veel fijn stof de lucht in blazen. Ze vervuilen méér dan het verkeer. Zomaar even 43... [naar artikel]
De uitstoot van CO2 kan het beste bij de bron worden aangepakt door minder te vervuilen. Maar er is nog een manier: CO2 uit de lucht halen. Is er... [naar artikel]
De houtkachels in Vlaanderen moeten even uit, omdat ze te veel fijn stof de lucht in blazen. Ze vervuilen méér dan het verkeer. Zomaar even 43... [naar artikel]
06:44 De vervuilde lucht van Canadese bosbranden heeft onder meer een impact op mensen met astma en ontregelde het vliegverkeer. [naar artikel]
Veel bedrijven moeten binnenkort meer geld ophoesten voor de bedrijfswagens van hun personeel. Oorzaak is een nieuwe richtlijn van de Btw-Administratie over de aftrek van btw-kosten voor bedrijfswagens. 'De werkgevers zullen de gevolgen voelen', waarschuwt Jochen Bessemans van werkgeversorganisatie VOKA. [naar artikel]
hasseltJaarlijks wordt België door de EU streng op de vingers getikt omdat er geen werk wordt gemaakt van een drastische inperking van het aantal bedrijfswagens. [naar artikel]
Ondanks de inspanningen die de overheid al geleverd heeft, blijven bedrijfswagens bijzonder populair. In de eerste drie maanden van dit jaar zijn [naar artikel]
Nooit reden er zo veel nieuwe bedrijfswagens rond als vorig jaar. De politieke steun voor een forse vergroening van het systeem groeit. [naar artikel]
‘Ik zou wel willen weten hoe sterk de lucht verontreinigd is in een groene buurt als de onze’, zegt Bieke Vanhellemont (37) uit de plattelandsgemeente Veltem-Beisem. Zij is een van de 20.000 CurieuzeNeuzen die nog tot zaterdag de luchtkwaliteit voor hun woning meten. [naar artikel]
U zou denken dat een lockdown en thuiswerk ons doet nadenken over bedrijfswagens. Dat is ook zo: er zijn nooit meer bedrijfswagens op de weg gespot. In 2020 had 1 op 5 bedienden een bedrijfswagen. Dat weet HR-specialist Acerta. Dat is een stijging met 5 procent, toch opvallend in een jaar waarbij de auto grotendeels […] The post Meer bedrijfswagens in pandemiejaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
Bijna negen op de tien (87,7 pct) bedrijfswagens die vandaag rondrijden, zijn dieselwagens. Slechts een op de tien rijdt op benzine. Het aandeel... [naar artikel]
De partij Groen is uiteraard niet tegen een vergroening van het wagenpark, maar het voorstel van Open Vld om het fiscale voordeel voor bedrijfswagens op diesel of benzine af te bouwen, focust te veel op koning auto. Om het fileprobleem op te lossen, “moeten we mensen vooral blijven motiveren om over te stappen naar andere vervoersmodi, zoals de fiets of het openbaar vervoer”, zegt Groen-Kamerlid Stefaan Van Hecke. [naar artikel]
Veel van de aromaverdampers die gebruik maken van etherische olie, vervuilen de binnenlucht en stellen de luchtwegen en huid bloot aan allergene en... [naar artikel]
België zou bedrijfswagens zwaarder moeten belasten, om dan met de opbrengst daarvan de loonkosten naar beneden te halen. Dat adviseert een studiedienst van de Europese Commissie na een onderzoek van de Belgische bedrijfswagens. [naar artikel]
Om de regeling van de bedrijfswagens erdoor te krijgen, heeft premier Alexander De Croo (Open VLD) allerhande dossiers samengebracht. Waardoor de bedrijfswagens nu geblokkeerd zit op een antifraudemaatregel in de vleessector. [naar artikel]
Veel van de grootste vlees- en zuivelbedrijven in Europa stoten steeds meer broeikasgassen uit. Het Institute for Agriculture and Trade Policy (IATP) stelt maandag in een rapport dat de bedrijven "straffeloos" kunnen vervuilen. De organisatie roept regeringen op om de bestaande regelgeving te verscherpen. [naar artikel]
Het internationale ruimtestation ISS lekt lucht. De bemanning loopt geen gevaar en kan aan boord blijven, aldus de Russische autoriteiten. Maar het gaat wel om ongebruikelijke hoeveelheden lucht die ontsnappen, stelt een Russische ruimtevaartexpert. [naar artikel]
Plug-in hybride elektrische voertuigen - ook de meest recente modellen - vervuilen veel meer dan de autoconstructeurs beweren. Dat klaagt Transport and Environment (T&E) aan op basis van praktijktesten. De Europese federatie van milieuverenigingen vindt dan ook dat overheden een einde moeten maken aan het subsidiëren van de aankoop en de royale belastingvrijstellingen voor deze modellen, die volgens T&E een nieuw emissieschandaal aanwakkeren. [naar artikel]
0,6 procent van de bedrijfswagens in België is elektrisch, blijkt uit een bevraging van Acerta bij werkgevers. Een vervijfvoudiging van de elektrische wagens in het Belgische bedrijfswagenpark, dat klinkt goed. Maar in totaal betekent dat nog steeds dat nauwelijks 0,6 procent van de bedrijfswagens elektrisch is, zeer weinig dus. Om tot die cijfers te komen, […] The post Half procent van de bedrijfswagens is elektrisch appeared first on Business AM. [naar artikel]
De banksector is van cruciaal belang om een emissievrije toekomst te kunnen garanderen. De portefeuilles aan kredieten en investeringen vertegenwoordigen echter het grootste deel van de ecologische voetafdruk die de banken en vermogensbeheerders registreren. Dat zegt een studie van de organisatie Carbon Disclosure Project (CDP). De resultaten van het onderzoek zijn gebaseerd op een analyse […] Lees dit artikel: Banken vervuilen door hun kredieten veel meer dan door reizen van hun managers [naar artikel]
De federale regering heeft beslist dat vanaf 2026 enkel nog emissieloze bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. Maar hoe zit dat met de laadpalen voor elektrische wagens? “In de steden wordt dat lastig”, zegt Mark Pecqueur, expert autotechnologie en docent en onderzoeker aan Thomas More. “Veel te veel rompslomp, dan is rijden op waterstof interessanter.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.