Facebook neemt maatregelen om te verhinderen dat adverteerders gerichte advertenties uitsturen op basis van persoonlijke gegevens die ze verkregen... [naar artikel]
Facebook stopt met 'partnercategorieën', een programma waarmee adverteerders hun reclame gerichter kunnen maken op basis van gegevens die zijn... [naar artikel]
Facebook neemt maatregelen om te verhinderen dat adverteerders gerichte advertenties uitsturen op basis van persoonlijke gegevens die ze verkregen... [naar artikel]
Verschillende prominente adverteerders halen hun reclame op Facebook en Instagram weg. Dat gebeurt omdat ze steeds meer geërgerd raken door... The post Prominente adverteerders halen reclame weg bij Facebook: #stophateforprofit appeared first on Business AM. [naar artikel]
Niet enkel het telefoonnummer of mailadres dat je aan Facebook geeft kan gebruikt worden voor advertenties. Ook het nummer of adres dat vrienden van jou op hun telefoon hebben wordt door Facebook doorgespeeld aan adverteerders. [naar artikel]
TikTok lanceert een soort ‘self-service’-advertentieplatform waarmee bedrijven zelf reclamecampagnes kunnen opzetten. De populaire video-app hoopt een graantje mee te pikken... The post TikTok wil kleine adverteerders weglokken bij Facebook appeared first on Business AM. [naar artikel]
Mark Zuckerberg belooft haatdragende en racistische posts te voorzien van waarschuwingen. De Facebook-topman probeert zo boycottende adverteerders als Unilever en Coca-Cola terug te winnen. Zal dat volstaan? [naar artikel]
Internetgigant Google gaat het politieke partijen moeilijker maken om kiezers gerichte advertenties voor te schotelen. Adverteerders kunnen straks alleen nog op basis van leeftijd, geslacht en locatie een doelgroep kiezen. Ze kunnen niet meer vragen om advertenties te tonen op basis van veronderstelde politieke voorkeuren. [naar artikel]
De Europese Commissie start een formeel onderzoek naar Facebook. Het socialemediabedrijf heeft mogelijk misbruik gemaakt van zijn machtspositie om de eigen dienst Marketplace te promoten. Daarmee zou het concurrenten op de advertentiemarkt benadelen en de Europese mededingingsregels overtreden. Facebook zou ook data van adverteerders op het platform gebruiken om met diezelfde adverteerders te kunnen concurreren. [naar artikel]
Het moederbedrijf van Facebook en Instagram, Meta, zal dit jaar beginnen met het openbaar maken van details over hoe adverteerders zich richten op de gebruikers van beide platformen. De aankondiging van het bedrijf volgt op jaren van kritiek dat sociale media te veel informatie achterhouden over hoe politieke adverteerders deze platformen gebruiken om groepen mensen […] [naar artikel]
Grote adverteerders zoals The North Face en Patagonia kondigen aan dat ze niet langer zullen betalen voor advertenties op Facebook, omdat het... [naar artikel]
Adverteerders op Instagram en Facebook zullen binnenkort geen gerichte reclame meer kunnen afvuren op jongeren op basis van hun geslacht. Dat heeft Meta, het moederbedrijf van de platformen, bekendgemaakt. [naar artikel]
De aanscherping van de regels door Facebook in de nasleep van het privacyschandaal zorgt voor irritaties bij verschillende adverteerders in de... [naar artikel]
Facebook verplicht adverteerders voortaan bekend te maken of ze politieke boodschappen verspreiden. Dit kadert in het onderzoek naar politieke... [naar artikel]
De advertentieboycot op sociale netwerken als Facebook en Twitter loopt op zijn laatste benen. Ondertussen konden beide bedrijven een deal... The post Na de boycot: Facebook en Twitter stellen weggelopen adverteerders gerust appeared first on Business AM. [naar artikel]
17:22 Facebook heeft te kampen met problematische ad targeting. Adverteerders kunnen hun doelpubliek toespitsen op bijvoorbeeld antisemitische gebruikers. [naar artikel]
Netwerkbedrijf en -site Facebook gaat strenger optreden tegen advertenties die racistisch of discriminerend zijn. Politieke advertenties kunnen een label krijgen en zelfs verwijderd worden, als ze bepaalde groepen mensen viseren. Dat heeft topman Mark Zuckerberg bekendgemaakt. [naar artikel]
Facebook zal strenger optreden tegen reclames die racistisch of discriminerend van aard zijn. Die hangen zelfs verwijdering boven het hoofd als ze afkomstig zijn van politici, zo maakte topman Mark Zuckerberg bekend. Hij reageerde daarmee op een boycot van adverteerders waarbij zich steeds meer bedrijven aansluiten. [naar artikel]
Bijna 400 adverteerders kwijt en een verlies van 60 miljard dollar op de beurs: dat is het resultaat van een grote boycot die bedrijven zoals Coca-Cola en Adidas zijn gestart tegen Facebook. Zij volgen de oproep van burgerrechtenbewegingen die vinden dat Facebook niet genoeg doet om haatdragende berichten te verwijderen. De socialemediareus probeert de plooien glad te strijken en belooft die berichten sneller te verwijderen, maar voorlopig maakt dat weinig indruk. Wordt dit de crisis te veel voor Facebook-CEO Mark Zuckerberg? 4 vragen en antwoorden. [naar artikel]
Adverteerders op Instagram en Facebook zullen binnenkort geen gerichte reclame meer kunnen afvuren op jongeren op basis van hun geslacht. Dat heeft Meta, het moederbedrijf van de platformen, bekendgemaakt. [naar artikel]
17:37 De bereikcijfers die Facebook opgeeft om adverteerders te lokken, stroken niet met de werkelijkheid. Het bedrijf zegt in de VS meer jongeren te bereiken dan er in werkelijkheid zijn, zegt analist Bria... [naar artikel]
Facebook-baas Mark Zuckerberg wil in dialoog gaan met de Amerikaanse burgerrechtenorganisaties die de Stop Hate for Profit-boycot tegen de sociale... The post Zuckerberg nodigt initiatiefnemers Facebook-boycot uit, maar ‘adverteerders zullen snel terugkomen’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Facebook is bezig met de ontwikkeling van ‘Super’, een videoplatform waar mensen tegen betaling kunnen communiceren met bekende mensen. Dat meldt het Amerikaanse nieuwsmedium Bloomberg op basis van een anonieme bron binnen Facebook. Het bedrijf heeft zelf nog geen publieke uitspraken over het videoplatform gedaan. [naar artikel]
Mark Zuckerberg lijkt zich nog geen grote zorgen te maken om het groeiend aantal bedrijven dat advertentiecampagnes stopzet op Facebook. De topman van de socialenetwerksite denkt dat de adverteerders “snel genoeg terugkomen” en dat de gemiste inkomsten slechts “een paar procent van de omzet vertegenwoordigen”. Dat zei hij vorige week tijdens een interne vergadering, zo klapten medewerkers uit de biecht. Volgens een woordvoerder van Facebook wijzigt het bedrijf zijn beleid niet onder druk, maar gebaseerd op principes. [naar artikel]
Facebook-topman Mark Zuckerberg is niet onder de indruk van het dreigement van enkele grote adverteerders om Facebook te boycotten als het bedrijf zich niet harder uitspreekt tegen haatberichten. Volgens Zuckerberg zullen de bedrijven ‘snel genoeg’ terug aankloppen, zo meldt The Guardian. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.