Alle campagnes, oproepen en smeekbedes om de auto wat vaker te laten staan: ze helpen niet. In vergelijking met tien jaar geleden nemen we nóg vaker de auto, en verplaatsen we ons minder te voet en met de fiets. “Iedereen klaagt over de files, maar we gaan er met z’n allen wel vrolijk in staan”, zegt minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). “Het móét anders.” [naar artikel]
Door de energiecrisis laten twee op de drie Vlamingen hun auto vaker aan de kant. Dat blijkt uit een enquête van Fietsberaad Vlaanderen, in opdracht van mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld), waarover Het Belang van Limburg bericht. [naar artikel]
Door de energiecrisis laten twee op de drie Vlamingen hun auto vaker aan de kant. Dat blijkt uit een enquête van Fietsberaad Vlaanderen, in opdracht van mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld), waarover Het Belang van Limburg vrijdag bericht. [naar artikel]
We moeten ons op een andere manier gaan verplaatsen. Dat betekent dus vaker de auto laten staan en kiezen voor een alternatief. Het is een verhaal dat automobilisten steeds vaker te horen krijgen en dat zal voorlopig nog wel een tijdje blijven duren. En het klopt ook. De tijd dat iedereen altijd en overal met zijn of haar auto naartoe kan, is definitief voorbij. [naar artikel]
De partij PVDA heeft een grootschalige enquête uitgevoerd over het Gentse parkeerbeleid, en stelt vast dat liefst 8 op 10 Gentenaars zich verzet [naar artikel]
Dit jaar werden al bijna dubbel zoveel treinen geschrapt als in 2015. Het is maar een van de problemen waarmee ons openbaar vervoer worstelt. En toch wil de Vlaamse regering ons overtuigen om onze auto op stal te laten. [naar artikel]
Fietsen is goed voor het milieu, je gezondheid én je humeur. Redenen genoeg om vaker op je tweewieler te stappen, en de auto te laten staan. Met deze tips hou je dat voornemen zeker vol. [naar artikel]
Zo’n honderd jongeren hebben dinsdagavond amok gemaakt op een trein tussen Ottignies en Brussel. Het is niet de eerste keer dat er zich problemen voordoen op de verbinding. ‘We laten Securail al vaker patrouilleren’, aldus NMBS. [naar artikel]
Om de klimaatdoelstellingen te halen en de files terug te dringen, zou het goed zijn als we allemaal de auto wat vaker in de garage laten staan. Maar hoe haalbaar en aantrekkelijk is dat vandaag in Vlaanderen? [naar artikel]
Je auto tanken kost tegenwoordig een pak meer. Daardoor laten steeds meer Belgen hun auto staan, dat blijkt uit nieuw onderzoek van Vias. Kan je jouw verzekering ook tijdelijk on hold zetten wanneer je jouw auto tijdelijk niet gebruikt? En is het slim om dat te doen, of is het sop de kool niet waard? Independer.be adviseert. [naar artikel]
Alle campagnes, oproepen en smeekbedes om de auto wat vaker te laten staan helpen niet. In vergelijking met tien jaar geleden gaan we nog meer met de auto en verplaatsen we ons minder te voet en met de fiets. [naar artikel]
Is carpoolen de oplossing voor het fileprobleem? Bij Gentse start-up Fstr zijn ze daar alvast van overtuigd. Hun technologie verhoogt het gebruiksgemak en de flexibiliteit van het meerijden en moet zo eindelijk voor de definitieve doorbraak van het carpoolen zorgen. [naar artikel]
In Gent heeft een buurtcomité speciale posters laten maken om de Gentenaars in deze coronatijden een hart onder de riem te steken. En er wordt ook meteen een gelukkig nieuwjaar gewenst, want op de affiches staat een peperkoeken hart met suiker. Gentenaars wensen elkaar “ienen mee suiker”, als ze elkaar een gelukkig nieuwjaar wensen, want een peperkoeken hart met suiker brengt geluk. [naar artikel]
De Britse consumentenorganisatie What Car ondervroeg bijna 13.000 Britten over de betrouwbaarheid van hun auto's. De uitkomsten leveren een top 25 op van modellen die je als aspirant-koper van een tweedehands auto maar beter kunt laten staan. [naar artikel]
Vandaag starten ruim 5.200 Vlamingen met "30 dagen minder wagen", een campagne van Netwerk Duurzame Mobiliteit die oproept om in juni de auto vrijaf te geven. Opvallend: Limburgers geven de auto minder rust dan inwoners uit andere Vlaamse provincies. [naar artikel]
Kinderen die in december geboren zijn, voelen zich vaker slechter op school, worden vaker gepest en kampen vaker met overgewicht dan hun... [naar artikel]
De planeet kreunt, stress en burn-outs zijn schering en inslag, en met stoere taal hitsen sommige politici de gemoederen op. Hoog tijd om gas terug te nemen en in te zetten op gematigdheid en tevredenheid. [naar artikel]
De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo slecht als nu. Dat blijkt uit de jaarlijkse, grootschalige ondervraging van onderzoeksinstituut J.D. Power: “Zelfs een basis-element als een deurhendel blijkt steeds vaker problemen op te leveren.” Welke problemen doen zich voor? Waarom gaat de kwaliteit zo sterk achteruit? En welke automerken zijn aan te raden en te mijden? “Tesla en Polestar werken niet officieel mee aan de studie en het is duidelijk waarom.” [naar artikel]
Vlamingen laten het openbaar vervoer vaker links liggen als vervoersmiddel en kiezen voor alternatieven zoals de auto. Dat besluit mobiliteitsclub VAB uit zijn mobiliteitsbarometer, een online bevraging bij tweeduizend Vlamingen eind november. [naar artikel]
Welgeteld 10 procent van de Gentenaars heeft nog vertrouwen in Siegfried Bracke als politicus. Dat blijkt zaterdag uit een peiling van de krant Het Nieuwsblad en iVox bij 715 Gentenaars. [naar artikel]
Het aantal bezoekers van het Sportpaleis dat de auto neemt, is voor het derde jaar op rij gedaald. In 2017 kwam de helft met de auto, vier op de... [naar artikel]
Koning auto krijgt klappen. Belgen reden in de eerste helft van dit jaar bijna een kwart minder kilometers met de auto dan in precoronajaar 2019. Vooral jongeren tussen 18 en 34 jaar laten de wagen vaker staan. Drie jongeren vertellen waarom ze afhaakten: “Het concept van deelauto’s is geniaal. Vroeger deed ik 250 euro op aan autokosten, nu ben ik voor datzelfde bedrag vijf maanden verder.” [naar artikel]
Veel pendelaars zitten meer dan een uur per dag in de auto op weg naar het werk. Toch blijft de drempel naar alternatieven hoog. Pas bij pure noodzaak of als bedrijven hun werknemers verleiden met alternatieven, laten we de auto vaker aan de kant. [naar artikel]
De zelfrijdende auto’s waarmee Uber experimenteert, hadden al veel vaker problemen voordat een vrouw in de Amerikaanse stad Tempe werd doodgereden.... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.