VRT NWS heeft een uitgebreid nieuwsaanbod. Met Karrewiet bereikt VRT NWS meer dan 80 procent van de kinderen. De volwassenen bereiken we met al onze andere kanalen. Maar voor de doelgroep 13- tot 17-jarigen was er tot nu enkel gefragmenteerd radionieuws en korte updates op de Instagram van MNM. Daar komt nu verandering in. [naar artikel]
12 leerlingen uit het zesde middelbaar van het Immaculata-instituut in Malle bepalen vandaag wat er op het VRT-Instagramkanaal NWS.NWS.NWS verschijnt. Zij kwamen als grote winnaar uit de bus van de 22 Vlaamse en Brusselse scholen die deelnamen aan de nws@school-quiz. Samen met journalisten gaan ze aan de slag en maken ze een hele dag nieuws op het Instagramkanaal. [naar artikel]
De Instagrampagina "Cestmocro" is al enkele jaren de favoriete nieuwsbron van jongeren in Nederland en Vlaanderen. De 936.000 volgers worden dagelijks getrakteerd op laagdrempelige berichten over beroemdheden, wereld- en sportnieuws. De Nederlandse pagina slaagt er zo in een heel divers publiek te bereiken. Toch zijn er vragen bij het kanaal: "We weten niet wie erachter zit en verhalen worden ook niet gecontroleerd waardoor er regelmatig nepnieuws passeert. Daar zouden jongeren zich ook bewust van moeten zijn", zegt VRT NWS-journalist Meryem El Mandoudi. [naar artikel]
NWS.NWS.NWS, het Instagramkanaal van VRT NWS voor jongeren, is in de prijzen gevallen bij de Jamies. Dat zijn de jaarlijkse awards voor online videomakers, die tijdens het filmfestival van Oostende worden uitgereikt. NWS.NWS.NWS wint in de categorie "beste explainer". Average Rob, die vorig weekend nog een Kastaar won, wint ook (opnieuw) een Jamie. Youtuber Acid wint al voor de derde keer de publieksprijs. [naar artikel]
Jongerenplatform WAT WAT lanceert vrijdag een infocampagne voor jongeren die nog met vragen en twijfels zitten rond de verkiezingen. Met een papieren magazine en videoreeksen op TikTok en Instagram wil WAT WAT de jongeren die het verst van politiek staan toch ondersteunen om geïnformeerd een keuze te maken op 9 juni. [naar artikel]
Op straat wordt hij al aangesproken als de ‘meneer van het nieuws’. En dat hoeft niet te verbazen want op TikTok brengt host Jonas Lips (24) nieuws op maat van jongeren. Elke dag bereikt hij honderdduizenden jongeren in Vlaanderen. Gisteren haalde het TikTok-account van HLN, ‘@hln_be’, zelfs de kaap van 200 000 volgers – en dat is gebeurd in een recordtempo want binnen een week blaast HLN TikTok zijn eerste verjaardagskaarsje uit! [naar artikel]
Lien Vande Kerkhof (24) maakt politiek nieuws op maat van de jongeren. Volgens haar slagen de klassieke media er niet hen volledig en correct te informeren. Met haar organisatie Point of Vote wil ze de jonge Genkenaren wegwijs maken in de gemeentepolitiek. “Politici zijn zakkenvullers en onze stem verandert toch niets. Zo denken de jongeren, en dat wil ik veranderen.” [naar artikel]
De Marokkaanse koning Mohammed VI zit vandaag precies 20 jaar op de troon. Mohammed voert een progressief beleid, maar er is ook kritiek op de blijvende armoede en corruptie in het land. Ons Instagramkanaal voor jongeren @nws.nws.nws wilde van Vlaamse jongeren met Marokkaanse roots weten wat zij vinden van de koning. Deze jongeren liggen niet zo erg wakker van wat hij doet. Ze beseffen wel dat hij in Marokko zelf erg populair is, maar ook dat hij kritiek op hem of zijn beleid in de kiem smoort. [naar artikel]
Te duur, te groot, te klein of gewoonweg niet je ding: de zoektocht naar de perfecte sportbeha of legging kan knap lastig zijn. Deze maand hoopt Decathlon daar verandering in te brengen, want de sportketen lanceert een sportswear-capsulecollectie. De lijn bestaat uit betaalbare en kleurrijke leggings, tops en sportbeha’s van maat XS tot 5XL. [naar artikel]
Nieuw-Zeeland lanceert de campagne "Love Better" om jongeren met liefdesverdriet te steunen en te helpen. Dat doen ze via video's, artikels, podcasts en een speciaal platform waar jongeren met professionals kunnen praten over hun gevoelens. De campagne volgt een eerder onderzoek van de regering, waaruit blijkt dat veel jongeren te maken hebben gehad met zowel emotionele als fysieke pijn. [naar artikel]
Met het onderzoek Apestaartjaren dat Mediawijs, Mediaraven en imec-MICT-UGent elke twee jaar houden, onderzochten ze ook dit jaar het mediagebruik bij Vlaamse jongeren. Opvallend: jongeren volgen het nieuws minder frequent dan in 2016 en de helft van de jongeren komt in contact met nieuws via Facebook en WhatsApp. Geen enkel nieuwsonderwerp kan de jeugd echt nog boeien. [naar artikel]
19:49 Meta Platforms lanceert een abonnement voor Facebook en Instagram. Dat meldt CEO Mark Zuckerberg via zijn Instagramkanaal. [naar artikel]
Secundaire school De Lift stoomt jongeren met een autismespectrumstoornis klaar voor een carrière als informaticus. Het is een privéschool die begeleiding op maat aanbiedt. 'Dit is duur, maar het werkt wel.' [naar artikel]
Belfius gaat voortaan 24 uur op 24 gepersonaliseerd beleggingsadvies aanbieden via smartphone, tablet of pc, waarbij algoritmes producten op maat... [naar artikel]
De hulplijn Awel krijgt heel veel vragen en oproepen van kinderen en jongeren die worstelen met de coronamaatregelen. Afgelopen maand waren dat er al meer dan tijdens de eerste piek in maart. Ons Instagramkanaal NWS.NWS.NWS. ging langs in een school om te polsen hoe de leerlingen zich daar voelen. "We zijn gefrustreerd. Niemand vraagt onze mening." [naar artikel]
Jan Jambon (N-VA) lanceert binnenkort een pilootproject voor jongeren in Molenbeek. "De harde aanpak van terroristen en criminelen was een eerste... [naar artikel]
AWS, de digitale poot van Amazon, kondigt Amazon Honeycode aan. Dat is een toepassing om mobiele- en webapps te ontwikkelen, die geen... The post Amazon-dochter lanceert Honeycode, een tool om apps op maat te ontwikkelen in een handomdraai appeared first on Business AM. [naar artikel]
Jongeren halen hun nieuws vooral op sociale media. [naar artikel]
Politici richten zich nadrukkelijk tot jongeren in hun oproep om de coronamaatregelen te volgen. De jongeren zelf hebben daar stilaan de buik vol van. Zijn er grenzen aan hun veerkracht? ‘Het is zo belangrijk dat we meer en beter met elkaar praten, én luisteren. Zeker nu we de winter tegemoet gaan met strengere maatregelen.’ [naar artikel]
Ons leven veranderde drastisch toen het coronavirus uitbrak. De maatregelen die werden genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, deelden ook een serieuze klap uit aan het mentale welzijn van onze jongeren. Awel, de luisterlijn voor kinderen en jongeren, lanceert een gloednieuwe campagne met viroloog Marc Van Ranst om aandacht te vestigen op de mentale gezondheid van kinderen en jongeren. [naar artikel]
Onder de naam @Hln_be brengt hln.be dagelijks voortaan ook nieuws via TikTok, de social media-app die immens populair is bij jongeren en jongvolwassenen. Journalist Jonas Lips (23) geeft HLN een gezicht op het platform. In 2020 was TikTok de meest gedownloade app ter wereld met 3 miljoen gebruikers in ons land. “Met HLN willen we altijd op de plek zijn waar lezers ons verwachten.” [naar artikel]
Politici richten zich nadrukkelijk tot jongeren in hun oproep om de coronamaatregelen te volgen. De jongeren zelf hebben daar stilaan de buik vol van. Zijn er grenzen aan hun veerkracht? ‘Het is zo belangrijk dat we meer en beter met elkaar praten, én luisteren. Zeker nu we de winter tegemoet gaan met strengere maatregelen.’ [naar artikel]
Vlaamse jongeren volgen minder frequent het nieuws dan in 2016. Dat blijkt uit cijfers van Apestaartjaren. Uit het onderzoek komt ook naar voor dat de belangrijkste nieuwsbronnen voor jongeren, weinig verrassend, sociale media, televisie en radio zijn. [naar artikel]
VRT NWS stelt een interactieve les over nepnieuws beschikbaar voor leerlingen uit het secundair onderwijs. Journaal-anker Hanne Decoutere geeft in deze onlineles bruikbare tips, op maat van jongeren, om nepnieuws te herkennen. Deze les is gebaseerd op de vernieuwde EDUbox Nepnieuws. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.