Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

Reclame op maat is als een slechtzittende jurk

01/04/2019 - 13:17
"Reclame op maat op het internet komt vaak erg onhandig over. "Is het fijn dat die reclame geënt is op de sporen die we online achterlaten?", vraagt freelance journaliste Arkasha Keysers zich af in deze opinie. Volgens haar is het tijd voor betere en meer doorzichtige regels, die liefst handiger zijn dan de manier waarop België reclame door influencers  reguleert. Arkasha Keysers is lid van Open VRT, de kweekvijver voor digitaal mediatalent bij VRT dat kansen creëert door met hen samen te werken. Regelmatig verschijnt een column door een jongere op de medium-pagina van Open VRT. Wekelijks publiceert VRT NWS één van die schrijftalenten."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Reclame op maat? Dat schaadt (11/04/2019 - De Morgen)

Telenet begint half november met televisiereclame op maat. Maar de Privacycommissie stelt zich vragen en gaat op de rem staan nog voor de eerste gerichte reclamespot is uitgezonden. [naar artikel]


2. Bekende actrice paradeert in papieren jurk: “Bid dat het niet zal regenen” (24/02/2017 - Het Belang van Limburg)

Met de kathedraal van Milaan als idyllische achtergrond maakte de Britse actrice Suki Waterhouse (25) vrijdagochtend reclame voor de Britse luchtvaartmaatschappij British Airways. Ze deed dat in een papieren jurk van de hand van de beroemde modeontwerpster Zoe Bradley. Die had meer dan 100 uur nodig om het kunstwerkje te maken. [naar artikel]


3. Telenet begint met tv-reclame op maat (13/09/2016 - De Tijd)

01:00 Binnenkort krijgen niet alle Telenet-klanten nog dezelfde reclameblokken te zien als ze tv-kijken. De distributeur begint in november met een test voor gerichte reclame, afgestemd op het profiel van d... [naar artikel]


4. Even niet alert en KBC gebruikt uw data voor reclame op maat (18/11/2022 - Het Nieuwsblad)

KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. “KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna.” [naar artikel]


5. Niemand veilig voor slimme reclame : Telenet en zenders Vier en Vijf starten met ‘spotjes op maat’ (21/09/2017 - Gazet van Antwerpen)

TV-reclame op maat: Telenet en zenders Vier en Vijf hebben hun testfase achter de rug en rollen het concept nu uit. Opvallend genoeg wordt niet alleen uw kijk- en surfgedrag geanalyseerd. Ook wat u ‘off- line’ koopt in het warenhuis om de hoek, bepaalt welke spotjes u te zien krijgt. “De klant moet duidelijk weten wat er met zijn gegevens gebeurt. Het is niet omdat hij zwijgt, dat hij toestemt”, aldus de Privacycommissie. [naar artikel]


6. Telenet lanceert tv-reclame op basis van kijk- en internetgedrag (13/09/2016 - Het Laatste Nieuws)

Telenet start binnenkort met tv-reclame op maat. Daarbij gelden vier niveaus van personalisatie, waarbij onder andere het kijk- en internetgedrag [naar artikel]


7. Even niet alert en KBC gebruikt jouw data voor reclame op maat (18/11/2022 - Het Belang van Limburg)

KBC maakt het app-gebruikers voortaan extra moeilijk om gepersonaliseerde reclame te ontlopen. Privacy-activisten bereiden een klacht voor. "KBC gaat hiermee Chinese bedrijven achterna." [naar artikel]


8. Deze jurk is de hit van het seizoen (03/05/2019 - Het Belang van Limburg)

Een lange jurk tot op de grond of toch maar eentje tot halverwege de kuiten? Het vinden van de juiste lengte van een rok of jurk is niet voor iedereen even evident. En nu komt daar nog de ‘midaxi’ bij, een kruising tussen een lange en halflange jurk die tot op de enkels valt. [naar artikel]


9. Hoe werkt reclame op maat? (05/04/2019 - De Morgen)

[naar artikel]


10. Telenet start met tv-reclame op basis van kijk- en internetgedrag (13/09/2016 - Het Laatste Nieuws)

Telenet start binnenkort met tv-reclame op maat. Daarbij gelden vier niveaus van personalisatie, waarbij onder andere het kijk- en internetgedrag [naar artikel]


11. KIJK. De jurk van de toekomst? Nieuwe jurk kan in een vingerknip van print veranderen (19/10/2023 - Het Laatste Nieuws)

Het softwarebedrijf Adobe heeft een nieuwe gadget voorgesteld: #ProjectPrimrose. Het gaat om een jurk die in geen tijd van print kan veranderen. Een technologisch meesterwerk. Het textiel is verweven met een soort van miniature schermpjes, die licht reflecteren. Op die manier is het mogelijk om verschillende patronen op de jurk te doen verschijnen. Al het materiaal dat gebruikt is voor de jurk, is bovendien duurzaam. Met één druk op de knop kan je veranderen van print. [naar artikel]


12. Het steeds grotere aanbod in de KBC-app heeft een stevig prijskaartje: uw data voor reclame op maat (18/11/2022 - De Morgen)

[naar artikel]


13. Zo gaat Telenet u reclame op maat aanbieden... en uw kijkgedrag in de gaten houden (14/09/2016 - Gazet van Antwerpen)

Vanaf midden november wil Telenet met ‘gerichte reclame’ starten, gebaseerd op uw persoonlijk kijkgedrag. Tenzij u daar expliciet geen toestemming voor geeft. “Inbreuk op de privacy”, reageert staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld), daarin gesteund door de Privacycommissie. [naar artikel]


14. Hommeles over jurk uit ‘The wizard of Oz’ (25/05/2022 - De Standaard)

Een jurk van Dorothy uit de legendarische film The wizard of Oz, teruggevonden na jarenlang zoek te zijn geweest, is het voorwerp van juridisch getouwtrek. Van wie is de jurk? En vooral: van wie is het fortuin dat ze waard is? [naar artikel]


15. “Kim Kardashian heeft de jurk van Marilyn Monroe niet beschadigd”, zegt het museum dat de jurk tentoonstelt (16/06/2022 - Het Belang van Limburg)

De Amerikaanse realityster Kim Kardashian lag onder vuur omdat ze de jurk van Marilyn Monroe, die ze droeg tijdens het Met Gala in New York, beschadigd zou hebben. Maar het museum dat de jurk tentoonstelt, verduidelijkt nu dat de jurk al beschadigd was voordat Kardashian hem droeg. [naar artikel]


16. Ook tv-reclame is gepersonaliseerd. Heb je een hoog salaris? Dan krijg je extra reclame voor de nieuwe BMW (19/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]


17. Deze jurk is onmisbaar in je wintergarderobe (03/12/2018 - Het Belang van Limburg)

Te koud om een jurk te dragen? Niet met een midi-jurk! Van het juiste model tot de juiste styling, deze jurk is echt onmisbaar in je wintergarderobe. [naar artikel]


18. Influencers vinden het nog altijd moeilijk om te zeggen dat ze reclame maken (15/02/2024 - De Standaard)

Reclame moet herkenbaar zijn als reclame. Veel influencers hebben dat nog altijd niet begrepen, leert een onderzoek. “Als je zegt dat iets reclame is, swipen de mensen sneller weg.” [naar artikel]


19. [VIDEO] - Jurk Marilyn Monroe brengt 4,5 miljoen euro op (18/11/2016 - De Redactie)

Viereneenhalf miljoen euro neertellen voor een jurk. Het is gebeurd in Los Angeles voor een jurk van filmactrice Marilyn Monroe. De Amerikaanse fimster droeg de jurk toen ze in 1962 het befaamde verjaardagsliedje zong voor president Kennedy, die op dat moment vermoedelijk ook haar minnaar was. [naar artikel]


20. Nederlandse koningin Máxima kiest voor betaalbare H&M-jurk (27/05/2020 - Het Laatste Nieuws)

De Nederlandse koningin Máxima verscheen dinsdagochtend in een opvallende beige jurk. De maxi-jurk met pofmouwen komt alleen niet van een dure... [naar artikel]


21. Van 20 uur zelf aan topje gewerkt, tot jurk speciaal op maat laten maken en zelfs outfit uitgeleend: dit was de rode loper van de MIA’s (30/04/2022 - Het Belang van Limburg)

Angèle had een peperdure outfit van het luxehuis Chanel aangetrokken, Pommelien had een spotgoedkoop topje –?zelf gemaakt met lipjes van colablikjes. En Camille droeg een jurk met een sleep van twee meter. De Belgische artiesten haalden alles uit de kast om gezien te worden tijdens de uitreiking van de Mia’s, de Vlaamse muziekprijzen. Verslag vanaf de rode loper in Paleis 12. [naar artikel]


22. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!