De belasting op bedrijfswagens wordt voortaan berekend op basis van de CO2-uitstoot, de catalogusprijs en de leeftijd van de auto. Op bedrijfswagens die meer dan een jaar oud zijn, moet minder belasting betaald worden. Dat maakte minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) bekend. [naar artikel]
De federale regering heeft maandagavond laat een akkoord bereikt over het voordeel alle aard voor bedrijfswagens. Er komt geen stijging van de kostprijs voor bedrijfswagens met verbrandingsmotoren, meldt het kabinet van premier Alexander De Croo. Al enkele weken werd naar een oplossing gezocht om een mogelijk forse stijging van de belastingen op fossiele bedrijfswagens te vermijden. De regering klopte ook vier andere maatregelen af. [naar artikel]
De gegevensbank waarmee de belasting op bedrijfswagens kan worden berekend, is eindelijk klaar. 'Auto-i' bevat de catalogusprijs en de prijs van de opties voor alle wagens. [naar artikel]
Het plan van minister van Financiën Vincent Van Peteghem (cd&v) om de belastingen op het ‘voordeel van alle aard’ (VAA) op bedrijfswagens aan te passen, kon nog niet worden goedgekeurd binnen de regering. Gevolg: de belasting zal pas in februari kunnen worden doorgerekend. De essentie: De regering wordt ingehaald door de realiteit. Politieke spelletjes Concreet: […] [naar artikel]
De regering heeft nog altijd geen definitief akkoord bereikt over de belasting op fossiele bedrijfswagens. De kwestie is nu gekoppeld aan andere dossiers. De ministers moet ondertussen een breder compromis vinden over antifraudemaatregelen en aanpassingen van de regels rond fietsvergoedingen om de knoop rond de bedrijfswagens te ontwarren. [naar artikel]
Na weken van onderhandelen hebben de Vivaldi maandagavond eindelijk een akkoord bereikt over de belasting op bedrijfswagens. Wagens met een verbrandingsmotor zullen een belastingverhoging van 20 procent vermijden. [naar artikel]
De immobiliënmarkt kent in deze barre coronatijden een ongeziene boom. Het kan dus best zijn dat u de afgelopen maanden ook een (vakantie)woning kocht, die u nu gaat verhuren. Op zich is dat een interessante belegging, maar wat met de belasting op de huurinkomsten? Michel Maus, belastingexpert in ons geldpanel: “De discussie over het fiscaal statuut van huurinkomsten is een knap staaltje van slechte fiscale wetgeving.” [naar artikel]
19:02 Komt er eindelijk witte rook in de regering over de belasting van fossiele bedrijfswagens, geraakt Europa het eens over een nieuw miljardenpakket voor Oekraïne en licht de Amerikaanse centrale bank ee... [naar artikel]
01:05 Omdat de vergroening van vooral bedrijfswagens in ijltempo doorzet, zal de belasting die gebruikers op hun fossiele bedrijfswagen betalen volgend jaar explosief stijgen. Prognoses voorzien een stijgin... [naar artikel]
Het loon van honderdduizenden werknemers zal in februari gecorrigeerd moeten worden door de politieke discussie over bedrijfswagens. Ten vroegste volgende week komt duidelijkheid over de belasting die werknemers daarop moeten betalen. [naar artikel]
De federale regering heeft dan toch nog een akkoord over de fossiele bedrijfswagens uit de brand kunnen slepen. Dat meldt het kabinet van premier Alexander De Croo (Open Vld). Een belastingverhoging wordt grotendeels ongedaan gemaakt. In ruil wordt het goedkoper om met de fiets of trein naar het werk te gaan. [naar artikel]
Het loon van honderdduizenden werknemers zal in februari gecorrigeerd moeten worden door de politieke discussie over bedrijfswagens. Ten vroegste volgende week komt duidelijkheid over de belasting die werknemers daarop moeten betalen. [naar artikel]
U zou denken dat een lockdown en thuiswerk ons doet nadenken over bedrijfswagens. Dat is ook zo: er zijn nooit meer bedrijfswagens op de weg gespot. In 2020 had 1 op 5 bedienden een bedrijfswagen. Dat weet HR-specialist Acerta. Dat is een stijging met 5 procent, toch opvallend in een jaar waarbij de auto grotendeels […] The post Meer bedrijfswagens in pandemiejaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
Krijg jij een bedrijfswagen of salariswagen van je werkgever of onderneming? Dan weet je ongetwijfeld dat die belast wordt als een ‘voordeel van alle aard’. De overheid beschouwt dat immers als een extra verloning in natura, en dus moet je daar belasting op betalen. Onze belastingexpert Michel Maus licht toe hoe de ingewikkelde berekeningsmethode in elkaar zit en wat er verandert in 2021. [naar artikel]
België zou bedrijfswagens zwaarder moeten belasten, om dan met de opbrengst daarvan de loonkosten naar beneden te halen. Dat adviseert een studiedienst van de Europese Commissie na een onderzoek van de Belgische bedrijfswagens. [naar artikel]
Om de regeling van de bedrijfswagens erdoor te krijgen, heeft premier Alexander De Croo (Open VLD) allerhande dossiers samengebracht. Waardoor de bedrijfswagens nu geblokkeerd zit op een antifraudemaatregel in de vleessector. [naar artikel]
0,6 procent van de bedrijfswagens in België is elektrisch, blijkt uit een bevraging van Acerta bij werkgevers. Een vervijfvoudiging van de elektrische wagens in het Belgische bedrijfswagenpark, dat klinkt goed. Maar in totaal betekent dat nog steeds dat nauwelijks 0,6 procent van de bedrijfswagens elektrisch is, zeer weinig dus. Om tot die cijfers te komen, […] The post Half procent van de bedrijfswagens is elektrisch appeared first on Business AM. [naar artikel]
Wie zijn bedrijfswagen ook voor privéverplaatsingen gebruikt, moet daar een belasting voor betalen. Deze is gelinkt aan het verbruik van je wagen en wordt elk jaar opnieuw aangepast. Dat geldt ook voor 2021 en zal in vele gevallen voor een hogere factuur zorgen. HLN Drive neemt de nieuwe wetgeving onder de loep. [naar artikel]
Een nieuwe studie van het planbureau toont de positieve impact van elektrische bedrijfswagens aan. Tegen 2040 zijn alle bedrijfswagens elektrisch, én dat is positief voor het klimaat en de staatskas. “De vergroening van de bedrijfswagens is duidelijk de noodzakelijke kickstart richting een volledig fossielvrij wagenpark en een betere luchtkwaliteit. En dit alles zonder ons budgettair in nesten te werken.” [naar artikel]
Wie zijn bedrijfswagen ook voor privéverplaatsingen gebruikt, moet daar een belasting voor betalen. Deze is gelinkt aan het verbruik van je wagen en wordt elk jaar opnieuw aangepast. Dat geldt ook voor 2021 en zal in vele gevallen voor een hogere factuur zorgen. HLN Drive neemt de nieuwe wetgeving onder de loep. [naar artikel]
Veel bedrijven moeten binnenkort meer geld ophoesten voor de bedrijfswagens van hun personeel. Oorzaak is een nieuwe richtlijn van de Btw-Administratie over de aftrek van btw-kosten voor bedrijfswagens. 'De werkgevers zullen de gevolgen voelen', waarschuwt Jochen Bessemans van werkgeversorganisatie VOKA. [naar artikel]
17:54 Het aantal bedrijfswagens op de Belgische wegen blijft groeien. En omdat bedrijfswagens zwaarder zijn dan een gemiddelde auto van een particulier, vormen ze vooral voor andere weggebruikers een groter... [naar artikel]
Het Nationaal Crisiscentrum heeft de maatregelen die van kracht zijn om het coronavirus in te dijken, verder verfijnd. Volgens woordvoerder Yves... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.