De Vlaamse ombudsman vraagt De Lijn Antwerpen om klachten grondiger en sneller te behandelen. De meeste klachten gaan over afgelaste ritten, maar er zijn er jaarlijks ook een paar duizend over het rijgedrag en de klantvriendelijkheid van bus- en tramchauffeurs. [naar artikel]
In zijn jaarverslag van vorig jaar staat de Vlaamse Ombudsdienst stil bij “een explosie van het aantal klachten bij De Lijn”. In het algemeen blijkt ook uit het verslag, dat dinsdag wordt voorgesteld, dat de oplossingen via de Vlaamse alternatieve geschillenbeslechting tot ruim 16.000 zijn gestegen in 2019. [naar artikel]
In zijn jaarverslag van vorig jaar staat de Vlaamse Ombudsdienst stil bij “een explosie van het aantal klachten bij De Lijn”. [naar artikel]
De Lijn ontving vorig jaar 72.543 klachten van misnoegde reizigers, een recordaantal. Dat blijkt uit het jaarrapport van de Vlaamse Ombudsdienst. ‘Ik verwacht een sorry-gebaar’, zegt ombudsman Bart Weekers. [naar artikel]
01:00 De trams en bussen van De Lijn botsen op almaar meer boosheid bij de reizigers. De klantendienst van de Vlaamse vervoermaatschapij ontving vorig jaar liefst 52.528 klachten, of een kwart meer dan in 2... [naar artikel]
De klantendienst van de Vlaamse vervoermaatschappij De Lijn heeft vorig jaar 52.528 klachten ontvangen. Dat is een kwart meer dan in 2017, schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]
De Lijn heeft al meer dan 3.000 klachten ontvangen sinds de vervoersmaatschappij midden november over het sterk gewijzigde vervoersplan begon te communiceren. Sinds de nieuwe regeling afgelopen weekend werd ingevoerd, piekte het aantal klachten zelfs tot 500, meldt De Lijn woensdag. [naar artikel]
15:21 De afgeschafte ritten van De Lijn leidden dit jaar tot een explosie aan klachten van misnoegde reizigers. [naar artikel]
Bij De Lijn kwamen vorig jaar 38% meer klachten over de dienstverlening binnen. Als het gaat om stiptheid waren er zelfs dubbel zoveel klachten dan in 2018. Het hoge aantal stakingsdagen bij het openbaar vervoer in 2019 is de belangrijkste reden voor die verdubbeling. Ondertussen kijkt De Lijn dit jaar al tegen een tekort aan van 35 miljoen euro door de coronacrisis. [naar artikel]
De klantendienst van De Lijn heeft vorig jaar ruim 50.000 klachten gekregen, een kwart meer dan het jaar voordien. Dat schrijft De Tijd. Een kwart ging over de stiptheid van de bussen en trams, maar ook over de digitalisering van de vervoersbewijzen kwamen heel wat klachten binnen. "De kinderziektes zijn daar nu van de baan", klinkt het bij de Vlaamse vervoersmaatschappij. [naar artikel]
Het aantal klachten over de Vlaamse woonzorgcentra is sinds de coronapandemie sterk toegenomen. In 2022 ging het om 600 klachten, waarvan ongeveer de helft als gegrond werd beoordeeld. Dat blijkt dinsdag uit het jaarverslag van de Woonzorglijn, het contactpunt van de Vlaamse overheid voor wie vragen of klachten heeft over een ouderenzorgvoorziening. [naar artikel]
De Lijn heeft al meer dan drieduizend klachten ontvangen sinds de vervoersmaatschappij midden november over het sterk gewijzigde vervoersplan begon te communiceren. Sinds de nieuwe regeling afgelopen weekend werd ingevoerd, piekte het aantal klachten zelfs tot 500, meldt De Lijn woensdag. [naar artikel]
Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de 14.000 klachten vorig jaar. [naar artikel]
Het aantal klachten over de Vlaamse woonzorgcentra is sinds de coronapandemie sterk toegenomen. In 2022 ging het om 600 klachten, waarvan ongeveer de helft als gegrond werd beoordeeld. Dat blijkt vandaag uit het jaarverslag van de Woonzorglijn, het contactpunt van de Vlaamse overheid voor wie vragen of klachten heeft over een ouderenzorgvoorziening. [naar artikel]
Het hoge aantal klachten over De Lijn zou beperkt kunnen worden als de vervoersmaatschappij zijn nieuwe realtime-informatiesysteem volledig implementeert, zegt Vlaams ombudsman Bart Weekers. Die krijgt zo veel klachten over De Lijn dat hij zelfs Google betaalt om niet meer bovenaan de zoekresultaten voor een klacht opduikt. [naar artikel]
Tussen januari en september 2019 hebben reizigers 16.251 klachten ingediend over de gebrekkige stiptheid bij De Lijn. Dat zijn er nu al meer dan de... [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn heeft sinds de uitrol van haar nieuwe vervoersplan op zaterdag 500 klachten binnengekregen over dat plan. Die klachten moeten zo snel mogelijk grondig bekeken worden en waar nodig moet er ook bijgestuurd worden, zegt Vlaams Parlementslid Karin Brouwers (CD&V). En als dat geld kost aan de Vlaamse regering - waar haar partij deel van uitmaakt - dan is dat maar zo. Ook coalitiepartner Open VLD staat open voor bijkomende inspanningen, maar voor minister van Begroting Matthias Diependaele (N-VA) is "met geld gooien niet de oplossing". [naar artikel]
Het aantal klachten over Vlaamse woonzorgcentra zit sinds de coronapandemie in de lift. Vorig jaar ging het om 600 klachten, de jaren daarvoor om 430 en 576. Voor corona cirkelde het aantal klachten bij de Woonzorglijn rond de 200. [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman Bart Weekers betaalt Google om niet meer in de zoekresultaten op te duiken als mensen “klacht” en “De Lijn” intikken. “Omdat ik anders overstelpt word”, zegt Weekers. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.