De kogel is door de kerk: vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. En dat heeft ook een invloed op de belastingen van werknemers. Voor welke elektrische bedrijfswagens betaal je het minste belastingen? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Meer dan een kwart van de nieuw bestelde bedrijfswagens is elektrisch. Dat blijkt uit cijfers van sectorfederatie Renta. Die forse toename van stekkerauto’s zorgt ervoor dat wie een oudere bedrijfswagen heeft op benzine of diesel volgend jaar fors meer belastingen betaalt, tot honderden euro’s per jaar. [naar artikel]
Meer dan een kwart van de nieuw bestelde bedrijfswagens is elektrisch. Dat blijkt uit cijfers van sectorfederatie Renta. Die forse toename van stekkerauto’s zorgt ervoor dat wie een oudere bedrijfswagen heeft op benzine of diesel volgend jaar fors meer belastingen betaalt, tot honderden euro’s per jaar. [naar artikel]
Gisteren publiceerde de FOD Financiën de nieuwe referentie-uitstoot voor bedrijfswagens. Die maatstaf is voor het eerst in jaren gedaald, waardoor... The post Wie een bedrijfswagen heeft betaalt volgend jaar meer belastingen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Of de huidige begrotingstabel overeind blijft, hangt af van de onderhandelingen. Al lijken de grote lijnen wel vast te staan. In het voorstel dat nu op tafel ligt, zijn voor 600 miljoen euro aan nieuwe belastingen voorzien. Dat geld zoekt de regering vooral bij de onroerende voorheffing en tankkaarten van bedrijfswagens. [naar artikel]
Vanaf 1 januari stijgen de belastingen voor bedrijfswagens op diesel en benzine. Het belastbaar voordeel van die auto’s stijgt door de jaarlijkse aanpassing van de referentie-CO2-uitstoot, de gemiddelde uitstoot van nieuw ingeschreven wagens. Dat is vernomen bij het kabinet van minister van Financiën Vincent Van Peteghem. [naar artikel]
De federale regering heeft maandagavond laat een akkoord bereikt over het voordeel alle aard voor bedrijfswagens. Er komt geen stijging van de kostprijs voor bedrijfswagens met verbrandingsmotoren, meldt het kabinet van premier Alexander De Croo. Al enkele weken werd naar een oplossing gezocht om een mogelijk forse stijging van de belastingen op fossiele bedrijfswagens te vermijden. De regering klopte ook vier andere maatregelen af. [naar artikel]
De federale regering heeft maandagavond laat een akkoord bereikt over het voordeel alle aard voor bedrijfswagens. Er komt geen stijging van de kostprijs voor bedrijfswagens met verbrandingsmotoren, meldt het kabinet van premier Alexander De Croo. Al enkele weken werd naar een oplossing gezocht om een mogelijk forse stijging van de belastingen op fossiele bedrijfswagens te vermijden. De regering klopte ook vier andere maatregelen af. [naar artikel]
Een nieuw jaar, dat betekent steevast een rits nieuwe regels die ingaan. In de aanloop naar 2020 bekijken we de komende dagen wat er verandert op allerlei vlakken. Vandaag beginnen we onze reeks met zeven zaken die veranderen op het vlak van mobiliteit: van lage-emissiezones over duurdere bedrijfswagens en goedkopere taxi's, tot nachttreinen naar Wenen. [naar artikel]
De federale regering gaat bedrijfswagens een pak duurder maken. Het gaat om één van de maatregelen van minister van Financiën Van Overtveldt (N-VA) om de factuur van de lagere belastingen voor bedrijven te kunnen betalen. [naar artikel]
De verkoop van bedrijfswagens breekt dit jaar alle records. "In de eerste twee maanden van dit jaar zijn 50.000 nieuwe voertuigen ingeschreven op [naar artikel]
13:11 Een nieuw jaar, nieuwe regels. Dat is in 2024 niet anders. Welke veranderingen op het vlak van belastingen hebben een impact op uw portemonnee? [naar artikel]
01:01 De verkoop van bedrijfswagens ging voor het derde jaar op rij omhoog. Particulieren kochten opnieuw minder nieuwe auto’s. [naar artikel]
In 2018 wordt een nieuw, globaal tarief ingevoerd voor de registratierechten, dat zijn de belastingen die u moet betalen bij de aankoop van een nieuwe woning. Het nieuws staat in De Tijd. Belangrijk is vooral dat de belastingen niet meer zullen berekend worden op het kadastraal inkomen. [naar artikel]
U zou denken dat een lockdown en thuiswerk ons doet nadenken over bedrijfswagens. Dat is ook zo: er zijn nooit meer bedrijfswagens op de weg gespot. In 2020 had 1 op 5 bedienden een bedrijfswagen. Dat weet HR-specialist Acerta. Dat is een stijging met 5 procent, toch opvallend in een jaar waarbij de auto grotendeels […] The post Meer bedrijfswagens in pandemiejaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
Nooit reden er zo veel nieuwe bedrijfswagens rond als vorig jaar. De politieke steun voor een forse vergroening van het systeem groeit. [naar artikel]
Een nieuw jaar luidt traditioneel ook nieuwe maatregelen in op het werk. Vanaf 1 januari worden niet-elektrische bedrijfswagens fiscaal minder interessant, en mogen vaders en meeouders langer op ouderschapsverlof. Jean-Luc Vannieuwenhuyse, juridisch expert bij hr-dienstenbedrijf SD Worx, licht 7 nieuwigheden toe. [naar artikel]
De verkoop van bedrijfswagens stijgt nog altijd in ons land. Dat blijkt uit de cijfers van Febiac, de Belgische federatie voor de auto- en tweewielerindustrie. In 2017 zijn er 292.734 nieuwe bedrijfswagens ingeschreven, een stijging met 3,2 procent tegenover het jaar ervoor. Het aantal nieuwe auto's voor particulier gebruik is lichtjes gedaald. De term bedrijfswagen is echter een ruim begrip: niet elke bedrijfswagen is een salariswagen. [naar artikel]
De belasting op bedrijfswagens wordt voortaan berekend op basis van de CO2-uitstoot, de catalogusprijs en de leeftijd van de auto. Op bedrijfswagens die meer dan een jaar oud zijn, moet minder belasting betaald worden. Dat maakte minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) bekend. [naar artikel]
Januari 2022: een nieuwe maand en zelfs een nieuw jaar waarin weer heel wat dingen veranderen. Zo zullen Vlaamse parlementsleden voortaan minder verdienen, start er een nieuw inburgeringstraject en worden bedrijfswagens zwaarder belast. En voor postzegels, een bezoek aan de autokeuring of de registratie van bouwgrond zal je meer moeten gaan betalen. Ontdek nog meer veranderingen in dit overzicht. [naar artikel]
Van alle bedrijfswagens die vorig jaar nieuw ingeschreven werden, was amper zeven procent géén conventionele benzine of diesel. Dat moet 'groener', vindt ook Renta, de federatie van Belgische leasingmaatschappijen en autoverhuurders. 'Maar ook de overheid moet nu een tandje bijsteken'. [naar artikel]
De markt voor bedrijfswagens trekt stilaan weer aan. In de eerste drie maanden van dit jaar werden er meer bedrijfswagens ingeschreven dan vorig jaar, toen er in maart wel een strenge lockdown was. HLN Drive gaat door de cijfers. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.