De elektrische wagen wordt steeds populairder en daar wil ook de stad Antwerpen op inspelen, dat meldt GvA. De laadinfrastructuur in de stad moet op vijf jaar tijd aanzienlijk uitgebreid worden. Maar is dat haalbaar? HLN Drive ging op onderzoek. [naar artikel]
11:23 Het Duitse chemiebedrijf investeert tientallen miljoenen euro op zijn site in de Antwerpse haven. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) investeert 6,4 miljoen euro in de installatie van laadpalen voor zwaar vervoer. Het gaat om in totaal 7.169 laadpaalequivalenten, het gevolg van een projectoproep die de minister begin dit jaar lanceerde. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) investeert 6,4 miljoen euro in de installatie van laadpalen voor zwaar vervoer. Het gaat om in totaal 7.169 laadpaalequivalenten - het gevolg van een projectoproep die de minister begin dit jaar lanceerde. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Koploper is Antwerpen dat 314 laadpalen moet plaatsen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
De stad Genk maakt 1,5 miljoen euro vrij om 51 publieke laadpalen op haar grondgebied te installeren. Dat brengt het aantal op 81 van de 220 die in 2025 nodig zijn. [naar artikel]
Marc Coucke investeert zo’n 20 miljoen euro in EnergyVision. Daarmee wil het Belgische zonnepanelenbedrijf een laadpalennetwerk met groene energie uitbouwen. De komende twee jaar wil het 5.000 laadpalen in ons land installeren. De energie voor de elektrische wagens moet van zonnepanelen komen die het bedrijf installeert bij bedrijven én particulieren. [naar artikel]
Bpost investeert een fors bedrag in de Antwerps-Limburgse start-up Parcify. Dat bedrijf levert de pakjes die u bijvoorbeeld bij Bol.com bestelt, op het moment en de plaats die u zelf kiest. [naar artikel]
Een elektrische auto kopen, maar geen plaats voor een eigen laadpaal? De stad Antwerpen verwacht een enorme stijging van de vraag naar publieke laadpalen. Op vijf jaar zouden er 6.000 exemplaren moeten komen, zo blijkt uit documenten die Gazet van Antwerpen inkeek. [naar artikel]
De Vlaamse regering wil de aankoop en het gebruik van elektrische auto’s aanmoedigen en investeert tegen 2020 in de plaatsing van 2.500 nieuw laadpalen. Dit jaar verschijnen de eerste 750 publieke laadpalen in het straatbeeld, ook in elke Kempense gemeente. Bert Vangenechten uit Rijkevorsel kocht twee jaar geleden een elektrische auto en zou geen gewone auto meer willen hebben. [naar artikel]
12:22 De laadcapaciteit voor elektrische wagens in de publieke ruimte en op winkel- en bedrijfsparkings in Vlaanderen groeit maand na maand fors. Elke gemeente heeft vandaag publiek toegankelijke laadpalen,... [naar artikel]
Het aantal slachtoffers van intrafamiliaal geweld dat hulp vraagt is vorig jaar in Antwerpen en Mechelen fors toegenomen. In die laatste stad is het aantal aanmeldingen zelfs verdubbeld. Vlaams minister van Justitie Zuhal Demir (N-VA) investeert daarom in extra personeel. [naar artikel]
Tegen het einde van 2024 komen er in de provincie Antwerpen 2.400 laadpalen voor elektrische wagens bij. Vierhonderd daarvan komen bij bedrijvencentra en parkings langs de snelweg te staan. De overige laadpalen worden geïnstalleerd in gemeenten langs onder meer scholen, sportterreinen en parkings van supermarkten. [naar artikel]
Holiday Inn Hasselt investeert fors in een verankering van het hotel in Hasselt. De 108 kamers worden vernieuwd, maar nog opvallender is de heraanleg van het plein aan de kleine ring en de nieuwe ingang. De Kattegatstraat wordt verkeersvrij. [naar artikel]
07:48 Om de snelle groei op te vangen investeert de specialist in autochips 135 miljoen in de fabrieken in Bulgarije en Frankrijk. [naar artikel]
15:35 De Japanse fabrikant van injectienaalden Terumo investeert 26 miljoen in zijn fabriek in Leuven. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
Tegen het einde van 2024 komen er in de provincie Antwerpen 2.400 laadpalen voor elektrische wagens bij. Vierhonderd daarvan komen bij bedrijvencentra en parkings langs de snelweg te staan. De overige laadpalen worden geïnstalleerd in gemeenten langs onder meer scholen, sportterreinen en parkings van supermarkten. [naar artikel]
14:09 DP World trekt 197 miljoen euro uit voor de modernisering van zijn containerterminal in de Antwerpse haven. [naar artikel]
Het Duitse chemiebedrijf Covestro (het vroegere Bayer) gaat een grote investering doen in zijn fabriek in Antwerpen, met nieuwe jobs tot gevolg. Het bedrijf kondigt wel aan dat er wereldwijd 900 banen sneuvelen in de administratie. [naar artikel]
De Limburgse start-up Pluon maakt laadpalen met een uniek, gepatenteerd systeem: een vervangbare laadmodule. Bij een defect kan er snel een nieuwe in, terwijl de kapotte laadmodule in hun atelier wordt hersteld. Zo zijn hun laadpalen nooit dagenlang buiten dienst door de schaarste aan techniekers. Onder meer Aldi installeert de laadpalen van Pluon op z'n … The post BEKIJK – Pluon patenteert laadpalen met vervangbare kop appeared first on Trends. [naar artikel]
In de kinderopvang komen 5.000 extra plaatsen, waardoor het aantal plaatsen op bijna 100.000 komt. De Vlaamse regering investeert fors, maar de begroting duikt volgend jaar wel 2,6 miljard euro in het rood. [naar artikel]
19:24 De Antwerpse haven pompt samen met de Singaporese terminaluitbater PSA een slordige 835 miljoen in de modernisering van een van zijn grote containerterminals. Dat moet het gebrek aan overslagcapacitei... [naar artikel]
Koffie- en theebedrijf JDE Peet’s gaat de productie van aluminium koffiecapsules fors verhogen omdat de vraag sterk toeneemt, ook door... The post Thuiswerk doet koffie-oorlog losbarsten: moedergroep Douwe Egberts investeert fors in productie capsules appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het Genkse bedrijf IPTE, gespecialiseerd in elektronica voor de automobielsector, schakelt voor hun productie de hulp in van middelbare schoolstudenten. Het bedrijf vindt almaar moeilijker gekwalificeerd personeel. Daarom kunnen de studenten van het PSSB in Munsterbilzen tijdens hun laatste jaar praktijkervaring opdoen in Genk. IPTE investeert fors in deze opleiding, maar het werpt naar eigen zeggen wel zijn vruchten af. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.