De kilometerheffing op onze autosnelwegen doet het vrachtverkeer op gewestwegen fors toenemen. Dat is de conclusie van Vlaams volksvertegenwoordiger Dirk De Kort (CD&V), die zich in de materie verdiepte. Hij stelt een uitbreiding van de kilometerheffing voor. [naar artikel]
De verkoop van zware vrachtwagens in ons land neemt toe, ondanks de kilometerheffing die van kracht is. Transporteurs willen nieuwe, [naar artikel]
10:13 Op werkdagen rijden er gemiddeld 135.000 trucks van meer dan 3,5 ton op de Belgische wegen. De inning van de kilometerheffing loopt na zes maanden vlot, zegt Viapass, de overheidsorganisatie die de ki... [naar artikel]
De verkoop van zware vrachtwagens in ons land neemt toe, ondanks de kilometerheffing die van kracht is. Transporteurs willen nieuwe, milieuvriendelijke trucks omdat de heffing dan kleiner is. En die nieuwe vrachtwagens worden ook steeds veiliger en moderner. Dat stellen we vast op het Autosalon in Brussel. [naar artikel]
De tarieven van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, worden in Wallonië op 1 januari 2020 geïndexeerd. In Vlaanderen en Brussel gebeurde dat op 1 juli. Vanaf 1 januari wordt er in Wallonië ook 22 kilometer weg toegevoegd aan het net van de kilometerheffing. Het gaat […] Het bericht Nieuw op 1 januari – Tarieven kilometerheffing voor trucks worden in Wallonië geïndexeerd verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
07:50 Met de inkomsten uit een kilometerheffing zou Vlaanderen een lastenverlaging tot 4,5 miljard kunnen doorvoeren, blijkt uit een nieuwe studie van Transport & Mobility en de KU Leuven, in opdracht van h... [naar artikel]
Het Litouws transportbedrijf Girteka Logistics heeft een order van 1.500 trucks geplaatst bij vrachtwagenbouwer DAF Trucks. De fabriek in Westerlo... [naar artikel]
Ook in 2021 zijn de inkomsten uit de kilometerheffing voor vrachtwagens verder gestegen, met 12 procent tot 814,1 miljoen euro. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. Een van de opvallendste vaststellingen is dat het systeem wat betreft "groene kilometers" bijna aan zijn plafond zit. Johan Schoups, administrateur-generaal van Viapass, roept de politieke overheden daarom op werk te maken van nieuwe tariefmethodologieën. [naar artikel]
BrusselDe kilometerheffing voor vrachtwagens heeft vorig jaar 676 miljoen euro opgebracht. Ruim de helft kwam van buitenlandse weggebruikers. Het systeem raakt ook steeds beter ingeburgerd, waardoor het aantal overtredingen daalt. In totaal werd tot nu toe 8,7 miljoen euro aan boetes geïnd. [naar artikel]
Het Vlaams Departement Mobiliteit en Openbare Werken heeft een grootschalige studie gedaan naar sluipverkeer door vrachtwagens na de invoering van... [naar artikel]
De Vlaamse regering blijft ver onder haar klimaatdoelstelling. Nieuwe maatregelen dringen zich op. Open Vld pleit voor een kilometerheffing en premies voor zero-emissiewagens, N-VA staat op de rem. [naar artikel]
De nieuwe Nederlandse regering wil dat de verschillen tussen rijk en arm afnemen. Dat blijk bij de bekendmaking van het regeerakkoord dat de partijen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie (CU) hebben gesloten. Daarnaast wil het kabinet Rutte III onder meer nog werk maken van een snelle kilometerheffing voor vrachtwagens en een sluiting van alle kolencentrales tegen 2030. Volgens Mark Rutte (VVD) zullen de gewone Nederlandse erop vooruit gaan door het "ambitieus en evenwichtig" akkoord. [naar artikel]
Brussel gaat door met de kilometerheffing, of Vlaanderen nu wil of niet. ‘We kunnen niet nog eens vijf jaar aanmodderen’, zegt Brussels mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen). Al doet ze met een ‘kilometerheffing light’ wel een toegeving. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
12:35 Ruim de helft van de kilometerheffing in België werd betaald door buitenlanders. [naar artikel]
Kmo's leiden verlies door de kilometerheffing voor vrachtwagens. Door de extra kosten hebben verschillende bedrijven ook al mensen moeten ontslaan. [naar artikel]
Het Litouws transportbedrijf Girteka Logistics heeft een order van 1.500 trucks geplaatst bij vrachtwagenbouwer DAF Trucks. De fabriek in Westerlo zal de wielassen en cabines daarvoor leveren, schrijft De Tijd woensdag en wordt bevestigd door het bedrijf. Omdat de bestelling over een langere periode wordt gespreid, zullen er voorlopig geen extra aanwervingen gebeuren. [naar artikel]
Het Litouws transportbedrijf Girteka Logistics heeft een order van 1.500 trucks geplaatst bij vrachtwagenbouwer DAF Trucks. De fabriek in Westerlo zal de wielassen en cabines daarvoor leveren, schrijft De Tijd woensdag en wordt bevestigd door het bedrijf. Omdat de bestelling over een langere periode wordt gespreid, zulllen er voorlopig geen extra aanwervingen gebeuren. [naar artikel]
DAF Trucks heeft vorig jaar een recordaantal zware vrachtauto's verkocht in Europa. In totaal ging het 46.700 trucks van 16 ton of meer, 19 [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.