17:10 De meest vervuilende dieselwagens krijgen vanaf 1 januari geen toegang meer tot het Brussels Gewest. [naar artikel]
01:02 De Brusselse regering ontvouwt vandaag haar plannen voor de invoering van een zone waarin vervuilende wagens streng aan banden worden gelegd. De boete wordt 350 euro per inbreuk. [naar artikel]
Antwerpen bant vanaf vandaag vervuilende auto’s uit het stadscentrum. Mechelen en Brussel volgen in 2018, Gent in 2020. “We zouden beter van heel Vlaanderen een lage-emissiezone maken”, zegt hoogleraar Roeland Samson. Maar dat is volgens Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (CD&V) op dit moment niet realistisch. [naar artikel]
Dieselwagens verdwijnen gradueel uit het stadsbeeld tegen 2030, benzinewagens tegen 2035. Die uitfasering komt bovenop de LEZ die in 2018 werd ingevoerd en de meest vervuilende wagens al bant uit het gewest. [naar artikel]
Zondag bant de Antwerpse binnenstad Koning Auto. Het event is intussen al aan zijn vijftiende editie toe. Gazet van Antwerpen selecteerde een handvol gratis activiteiten die u niet mag missen. [naar artikel]
Drie jaar geleden besliste Gent om op 1 januari 2020 de lage emissiezone (LEZ) in te voeren. Bedoeling is om de luchtkwaliteit te verbeteren. Vervuilende auto’s veroorzaken uitstoot van roetdeeltjes, die schadelijk zijn voor de gezondheid. De LEZ geldt voor de zone binnen de stadsring. Daar worden alle vervuilende auto’s geweerd. Toch zijn er nog enkele uitzonderingen. [naar artikel]
Al meer dan 100 jaar bant het kleine Mackinac-eiland in de Amerikaanse staat Michigan alle gemotoriseerde voertuigen. Maar die regel lapte de... [naar artikel]
Zowel in Antwerpen, Gent als Brussel geldt er op dit moment een lage emissiezone (LEZ). De meest vervuilende voertuigen mogen de binnenstad daar dus niet meer binnen. Maar hoe weet je of jouw auto nog binnen mag? En wat zijn de boetes als je toch gepakt wordt? Verkeersinstituut VIAS zet de regelgeving in alle steden op een rij. [naar artikel]
Het aantal vervuilende voertuigen dat in Brussel rondrijdt, is in 2019 met 70 procent gedaald. Dat zegt Leefmilieu Brussel vandaag in haar... [naar artikel]
gentHet Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto's (dieselwagens met een Euro?4-norm) vanaf 1 januari volgend jaar 25 euro per week aanrekenen. [naar artikel]
Vrijwel heel Londen is vanaf dinsdag een milieuzone. Dat betekent dat gebruikers van vervuilende auto’s voortaan een toeslag van 12,50 pond (circa 14,60 euro) per dag moeten betalen. [naar artikel]
Het kabinet in Nederland ziet niets in de plannen van Amsterdam om in 2030 geen vervuilende benzine- en dieselauto's meer in de stad toe te laten. Dat heeft de Nederlandse staatssecretaris van Infrastructuur Stientje van Veldhoven laten weten. Eerder had Amsterdam te kennen gegeven dat het in 2030 geen vervuilende auto's meer in de stad wil. [naar artikel]
Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto's fors stijgen. Dat schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto’s fors stijgen, schrijft De Tijd vrijdag. [naar artikel]
Minder gegoede Gentenaars krijgen een hogere premie als ze hun oude, vervuilende wagen wegdoen. [naar artikel]
09:20 De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone van Brussel. De Vlaamse Vervoersmaatschappij kreeg daarvoor afgelopen jaar 101 boetes die haar 35.350 euro kostten. [naar artikel]
Drie Franse steden hebben de meest vervuilende auto's de toegang ontzegd. De lokale autoriteiten hebben de maatregelen genomen vanwege de extreem... [naar artikel]
Na Antwerpen mogen de meest vervuilende wagens sinds 1 januari ook Brussel niet meer in. Alleen: je moet wel bijzonder goed zoeken naar bordjes om daar ook van op de hoogte te zijn. De grote communicatiecampagnes zijn pas voor later dit jaar gepland. [naar artikel]
Op de A12 in de richting van Brussel is woensdagavond ter hoogte van Antwerpen-Zuid een auto uitgebrand. Het gaat om een accidentele brand, niemand raakte gewond. [naar artikel]
De Franse overheid is van plan een belasting te heffen op zware en vervuilende voertuigen. De maatregel komt er bovenop de strengere Europese regels rond CO2-uitstoot van auto’s. Als gevolg van een nieuwe wet verhogen de straftarieven voor nieuwe voertuigen die een bepaalde drempel aan CO2-uitstoot overschrijden. Waar eigenaars van vervuilende wagens nu nog 12.500 […] The post Frankrijk gaat vervuilende wagens extra belasten appeared first on Business AM. [naar artikel]
De métropole du Grand Paris (MGP) heeft vandaag een verbod op de meest vervuilende auto's goedgekeurd. Het gaat om dieselwagens die ouder zijn dan... [naar artikel]
De E40 en A12 op het Brussels grondgebied zijn binnenkort autosnelweg af. Die segmenten transformeren tot stadsboulevards met minder rijstroken en een maximumsnelheid van 50 kilometer per uur. [naar artikel]
Wie vanaf morgen het Brussels gewest binnenrijdt met een vervuilende dieselauto, riskeert een boete van 350 euro. Morgen eindigt namelijk de overgangsperiode van 9 maanden voor de lage emissiezone in Brussel. [naar artikel]
De Brusselse regering bant dieselmotoren vanaf 2030 en benzinemotoren vanaf 2035. De maatregel zal een grote impact hebben op de gezondheid van de Brusselaars. Het is ook het ontbrekende puzzelstuk om de Europese klimaatdoelen te kunnen halen. [naar artikel]
Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s (dieselauto’s met een Euro-4-motor) vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. De tarieven van de lage-emissiezone (LEZ) zijn dinsdagavond in de bevoegde gemeenteraadscommissie voorgelegd. Dieselvoertuigen die slechter scoren dan de Euro-4-norm mogen de binnenstad niet meer inrijden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.