Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Wii maakt golf populair bij jongeren

07/04/2019 - 12:47
"Golfen zit in de lift bij jongeren. Dat meldt de Vlaamse Vereniging voor Golf (VVG). Op vijftien jaar tijd is het aantal golfspelers in Vlaanderen verdubbeld. ‘Dankzij de Wii is golf veel hipper geworden.’"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Steek eens je middelvinger op met veters: waarom Dr. Martens nog steeds zo populair zijn (13/01/2021 - De Morgen)

Het ruim 60 jaar oude Britse schoenenmerk Dr. Martens maakt plannen voor een beursgang. Het merk dat werd omarmd door punks, skinheads en goths is nog steeds populair onder jongeren en artiesten. Hoe kan dat? En wie is eigenlijk dokter Martens? [naar artikel]


2. CEMI haalt kaap van 1 miljoen abonnees, maar wat maakt hen nu zo populair? (10/07/2022 - Het Laatste Nieuws)

Gisteren werd al bekend dat Céline Dept en Michiel Callebaut de kaap van één miljoen abonnees op hun YouTube-kanaal CEMI hebben bereikt. Maar wat maakt hen nu zo populair? Ze posten liedjes en video’s waarin ze gekke uitdagingen aangaan. Vreemd voor volwassenen, maar duidelijk een succes bij kinderen en jongeren. [naar artikel]


3. Ze zien er onschuldig uit in een pennenzak, maar zijn dat allerminst: wegwerp e-sigaretten dankzij Tiktok erg populair bij jongeren (12/06/2022 - Het Nieuwsblad)

Door hun flashy uitstraling en influencerfilmpjes zijn wegwerp-e-sigaretten erg populair bij jongeren. Tot grote bekommernis van de Stichting tegen Kanker: “Deze producten zijn gemaakt om jongeren aan het vapen te krijgen, maar ze zijn schadelijk voor gezondheid én milieu.” [naar artikel]


4. De ene tweede golf is de andere niet: wat maakt nu of een uitbraak een nieuwe coronagolf is of niet? (23/06/2020 - Het Nieuwsblad)

In Iran zou er een tweede golf aan de gang zijn, want daar hebben ze opnieuw meer dan 3.000 besmettingen per dag. In Zuid-Korea spreken ze er ook van, maar daar gaat het om amper 17 besmettingen per dag. En in Duitsland schiet het R-getal de hoogte in, maar noemen ze het geen tweede golf. Wat maakt nu of een uitbraak een nieuwe golf is of niet? [naar artikel]


5. De oer-Golf rijdt niet meer (05/04/2019 - De Morgen)

De Citi Golf was er nog steeds populair, maar moet wegens de verouderde techniek plaatsmaken voor nieuwe modellen. De auto, die niet de beste reputatie had, was pas sinds dit voorjaar met airbag te koop. [naar artikel]


6. HLN ONDERZOEK. Tieners filmen hoe ze elkaar aftuigen en verzamelen de video’s alsof het Pokémonkaarten zijn (21/06/2023 - Het Laatste Nieuws)

Het lijken soms wel scènes uit een actiefilm: filmpjes van tieners die tot bloedens toe in elkaar worden geslagen of tot op het bot worden vernederd. Vaak gruwelijk, maar wel populair onder jongeren. Onze onderzoeksjournalist kreeg zelf tientallen filmpjes doorgestuurd en ontdekte hoe ze massaal verzameld worden en gedeeld via sociale media. De video’s zijn zo populair, dat sommige jongeren zelfs voor de likes worden afgetuigd. “Slagen doen pijn, maar de vernedering maakt het nog een pak erger.” [naar artikel]


7. Vlaamse Jeugdraad: ‘Zet jongeren en kinderen centraal bij eventuele tweede golf’ (14/07/2020 - De Standaard)

De Vlaamse Jeugdraad heeft adviezen klaar voor coronamaatregelen tijdens een tweede golf. Als die er komt, moeten jongeren en kinderen centraal staan. [naar artikel]


8. Populair bij jongeren, maar lang niet onschuldig: bulken en cutten, de nieuwe trend in de fitness (22/02/2023 - VRT NWS)

De nieuwe fitnesstrend om (te) hoge doses eiwitten in te nemen in combinatie met extreme krachttraining is niet zonder gevaar, zegt sportarts Tom Teulingkx. Dit zogenoemde bulken (en ook cutten) is vooral bij jongeren populair, maar kan op termijn zware gezondheidsproblemen veroorzaken. [naar artikel]


9. OPROEP. 50 jaar Volkswagen Golf: deel jouw verhaal (26/03/2024 - Het Belang van Limburg)

Op 25 juni 1974 bracht de Duitse autobouwer Volkswagen het model Golf op de markt. De kleine middenklassewagen werd enorm populair en stak zelfs de Kever voorbij als meest gebouwde model van VW. [naar artikel]


10. Beurs populair bij jongeren: "Met financieel advies op TikTok, moeten we geldzaken beter bespreekbaar maken" (21/03/2022 - VRT NWS)

Vandaag start de zevende editie van de Week van het Geld. Tijdens die themaweek willen Wikifin en de FSMA, de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten, geldzaken meer bespreekbaar maken. Een belangrijke opdracht, want uit een beursstudie blijkt dat beleggen populair is bij jongeren tussen 18 en 30 jaar. [naar artikel]


11. Wat maakt nu of een uitbraak een nieuwe coronagolf is of niet? (23/06/2020 - Gazet van Antwerpen)

In Iran zou er een tweede golf aan de gang zijn, want daar hebben ze opnieuw meer dan 3.000 besmettingen per dag. In Zuid-Korea spreken ze er ook van, maar daar gaat het om amper 17 besmettingen per dag. En in Duitsland schiet het R-getal de hoogte in, maar noemen ze het geen tweede golf. Wat maakt nu of een uitbraak een nieuwe golf is of niet? [naar artikel]


12. Ze deden alles wat God heeft verboden en toch zijn rappers Lil Kleine en Boef razendpopulair bij jongeren (14/10/2023 - Het Belang van Limburg)

Twee van Nederlands bekendste rapartiesten staan volgende week samen op het podium in de MusicDome in Kerkrade in Nederlands-Limburg. Lil Kleine en Boef kwamen meermaals in aanraking met politie en justitie, maar met hun teksten en muziek blijven ze duizenden jongeren beroeren. Wat maakt hen zo populair en hoeveel tweede kansen verdienen ze nog? [naar artikel]


13. Voor Josylvio trokken honderden fans naar Mediamarkt: Populair bij jongeren, meest gestreamde artiest in Nederland (10/10/2019 - VRT NWS)

Misschien had u voor het nieuwsbericht over de uit de hand gelopen signeersessie gisteren in Antwerpen nog niet van Josylvio gehoord, maar bij Vlaamse en Nederlandse jongeren is de Nederlandse rapper razend populair. In Nederland was Josylvio vorig jaar zelfs de meest gestreamde artiest. [naar artikel]


14. Hoe de vierde golf ons minder vrijgevig maakt: “In de eerste golf was er nog solidariteit. Maar nu...” (19/12/2021 - Het Belang van Limburg)

Al twee jaar is het een domper op de feestvreugde tijdens de eindejaarsperiode. En nu blijkt het coronavirus ook nog eens een rem te zijn op onze vrijgevigheid. Want we geven minder geld aan goede doelen. Zéker aan organisaties die ver van de actualiteit staan. “In de eerste golf was er nog een opstoot van solidariteit. Maar nu is er een negatieve vibe, en die maakt mensen minder vrijgevig.” [naar artikel]


15. Waarom ‘Friends’ er nog altijd voor je is (12/08/2019 - De Morgen)

Een kwarteeuw na de allereerste aflevering van Friends blijft de sitcom razend populair, ook bij jongeren die in 1994 nog niet eens geboren waren. Wat maakt een reeks over zes twintigers die rondhangen in een koffiehuis zo speciaal? [naar artikel]


16. Kan Rio golf hipper imago geven? (11/08/2016 - De Tijd)

06:34 Na een afwezigheid van 112 jaar maakt golf vandaag zijn olympische comeback in Rio. Weliswaar met een flink uitgedund deelnemersveld en zonder topspelers. De Belgen dromen van een stunt. [naar artikel]


17. Razend populair bij jongeren, maar slaagt Snapchat ook op de beurs? (01/03/2017 - De Redactie)

Morgen maakt Snap, het bedrijf achter de populaire app Snapchat, zijn debuut op de beurs. Wat hoopt Snapchat met die beursgang te bereiken? Michaël Van Droogenbroeck legt het uit. [naar artikel]


18. Belgen trekken massaal naar Nederland voor “geel wondermiddel”: wat maakt Dasty zo populair? (14/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Wibrawinkels in het zuiden van Nederland worden opeens overspoeld door hamsterende Belgen met maar één doel: het schoonmaakmiddel Dasty, ook wel de “Rolls-Royce onder de ontvetters”, bemachtigen. Maar waarom? Wat maakt het gele schoonmaakgoedje zo mateloos populair? [naar artikel]


19. Waarom jongeren auto’s in brand steken (15/08/2018 - Het Belang van Limburg)

Drie weken voor de verkiezingen is Zweden opgeschrikt door een golf van georganiseerde brandstichting. "Waar zijn die jongeren verdomme mee bezig?" [naar artikel]


20. ‘Friends’ voor altijd: waarom Ross, Rachel en de rest zo onverslijtbaar zijn (12/08/2019 - De Morgen)

Een kwarteeuw na de allereerste aflevering van Friends blijft de sitcom razend populair, ook bij jongeren die in 1994 nog niet eens geboren waren. Wat maakt een reeks over zes twintigers die rondhangen in een koffiehuis zo speciaal? [naar artikel]


21. Belgen trekken massaal naar Nederland voor “geel wondermiddel”: wat maakt ontvetter Dasty zo populair? (14/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Wibrawinkels in het zuiden van Nederland worden opeens overspoeld door hamsterende Belgen met maar één doel: het schoonmaakmiddel Dasty, ook wel de “Rolls-Royce onder de ontvetters”, bemachtigen. Maar waarom? Wat maakt het gele schoonmaakgoedje zo mateloos populair? [naar artikel]


22. Nieuwe digitale bank Bunq populair bij jongeren: “Let toch maar op met grote bedragen” (24/02/2024 - Het Belang van Limburg)

De nieuwe digitale bank Bunq is razend populair, vooral bij jongeren. Zij worden gelokt door allerlei voordelen zoals een hoge spaarrente van 2,46 procent. Maar is Bunq wel zo betrouwbaar? “Grote bedragen beleg je best via een traditionele bank.” [naar artikel]


23. Tweede golf maakt veel minder doden * (13/11/2020 - Apache)

Nu we de piek van de tweede golf hopelijk achter ons hebben, valt vooral op dat het aantal sterfgevallen lager blijft dan tijdens de eerste golf. Professor Geert Molenberghs duidt het bijzondere gedrag van het nieuwe coronavirus. Het SARS-CoV-2 virus bestaat nauwelijks een jaar. Toch werden wereldwijd intussen al ruim 52 miljoen besmettingen bevestigd. Bijna [naar artikel]


24. FN populair bij jongeren (13/04/2019 - De Morgen)

[naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!