Vanaf dit weekend rijden er weer intercity's tussen Roosendaal en Antwerpen. Dat heeft de NMBS beslist. De Italiaanse producent van de Fyra krijgt intussen drie maanden de tijd om de problemen met de hogesnelheids- trein op te lossen. [naar artikel]
Afgeschreven in België en Nederland, maar na het nodige oplapwerk goed genoeg voor de Italiaanse spoorwegen: de blundertrein Fyra zou vanaf juni terug in gebruik genomen worden. [naar artikel]
Sinds de Beneluxtrein, de intercity tussen Brussel en Amsterdam, voorbij Antwerpen over de hogesnelheidslijn via het station Noorderkempen (Brecht)... [naar artikel]
Sinds de Beneluxtrein, de intercity tussen Brussel en Amsterdam, voorbij Antwerpen over de hogesnelheidslijn via het station Noorderkempen (Brecht) richting Nederland rijdt, is de gemiddelde stiptheid op het traject Antwerpen-Noorderkempen tijdens de avondspits gedaald van “bijna perfect” naar 67,5 procent. Dat zegt CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh op basis van cijfers die hij opvroeg bij minister van Mobiliteit François Bellot (MR). “Dit mag echt geen tweede Fyra-verhaal worden”, waarschuwt Van den Bergh. Eerder uitte ook het gemeentebestuur van Brecht al zijn ongerustheid. [naar artikel]
De kans dat de Fyra ooit over het spoor zal rijden, wordt met de dag kleiner. Dat blijkt uit getuigenissen van Nederlandse parlementsleden. Voor het eerst stelt de spoortop de toekomst van de Fyra luidop in vraag. [naar artikel]
De Belgische en Nederlandse spoorwegmaatschappijen hebben nog geen concrete datum waarop er een alternatief voor de Fyra beschikbaar zal zijn. Over de toekomst van de Fyra zelf hebben de NMBS en NS sterke twijfels. [naar artikel]
'De aanbesteding van de Fyra is correct verlopen, zonder inmenging of corruptie.' Leo Pardon zette negen jaar geleden zijn handtekening onder het Fyracontract. Als directeur-generaal Reizigers speelde hij een sleutelrol in de aankoop van de Fyra. Een flop, zo weten we nu. Maar volgens Pardon ligt dat niet aan hem. [naar artikel]
De Belgische en Nederlandse spoorwegen sluiten de rangen in de zoektocht naar een alternatief voor de Fyra. Dat hebben minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille (PS) en zijn Nederlandse collega gezegd nadat de NMBS eenzijdig besloot de Fyra te dumpen. [naar artikel]
De Fyra-treinen duiken weer op in Italië, ruim zes jaar nadat ze in België en Nederland van het spoor werden gehaald wegens gebreken. Vanaf 9 juni... [naar artikel]
NMBS-topman Marc Descheemaecker komt morgen toelichting geven in de Kamercommissie Infrastructuur over het Fyra-debacle. Vrijdag schrapte de Belgische spoorwegen de Italiaanse hogesnelheidstrein voorgoed. Ook Nederland zou al een half miljard verloren hebben aan de problemen met de Fyra. [naar artikel]
De Nederlandse Spoorwegen willen met ingang van volgend jaar weer een intercity per uur laten rijden tussen Amsterdam en Brussel. Elke dag komen er dan zestien treinen tussen beide hoofdsteden, net als voor de mislukte introductie van de Fyra V250. [naar artikel]
De Benelux-trein, de intercity tussen Brussel en Amsterdam, zal vanaf maandag 9 april weer rijden over de hogesnelheidslijn (HSL-Zuid). De reistijd tussen de twee hoofdsteden wordt daardoor ingekort tot een kleine drie uur (2 uur en 53 minuten), wat een half uur minder is dan nu. Dat meldt de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS vandaag. Met zestien […] Het bericht Benelux-trein rijdt vanaf 9 april op hogesnelheidslijn: reistijd ingekort met half uur verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Gebrek aan transparantie bij de NMBS, geen medewerking van de Nederlandse autoriteiten. Het Rekenhof gooit de handdoek in het onderzoek naar de Fyra. [naar artikel]
De Fyra, de geflopte hogesnelheidstrein die normaal tussen Nederland en België moest sporen, zal in Italië rondrijden. [naar artikel]
De Fyra-treinen duiken weer op, in Italië, ruim zes jaar nadat ze in België en Nederland van het spoor werden gehaald vanwege gebreken. Vanaf 9 juni zullen de treinen, opgefrist en omgedoopt tot ETR 700, rijden tussen de steden Milaan en Ancona. Dat meldden Nederlandse media, en de aankondiging staat ook op de website van de Italiaanse spoorwegmaatschappij Trenitalia. [naar artikel]
De NMBS en de Nederlandse Spoorwegen (NS) wer- ken aan twee oplossingen om het uitvallen van de Fyra op te vangen: een oplossing op korte termijn en eentje op lange termijn. [naar artikel]
Is het imago van fiascotrein Fyra nog te herstellen? Volgens de voormalige communicatie-experten van de Eurostar is niet alles verloren. Ook die hogesnelheidstrein kende een moeizame start, maar slaagde erin uit te groeien tot een hip merk. [naar artikel]
De Fyra-treinen duiken weer op, in Italië, ruim zes jaar nadat ze in België en Nederland van het spoor werden gehaald vanwege gebreken. Vanaf 9 juni zullen de treinen, opgefrist en omgedoopt tot ETR 700, rijden tussen de Italiaanse steden Milaan en Ancona. Dat meldden Nederlandse media, en de aankondiging staat ook op de website van de Italiaanse spoorwegmaatschappij Trenitalia. [naar artikel]
De in België en Nederland uitgerangeerde flitstrein Fyra rijdt sinds een week in Italië, na een flinke revisie. Tot nu toe is van grote... [naar artikel]
De Fyra, de geflopte hogesnelheidstrein die normaal tussen Nederland en België moest sporen, zal in Italië rondrijden. De Italiaanse [naar artikel]
12:44 De Fyra, de hogesnelheidstrein die normaal gezien tussen Nederland en België moest sporen, zal in Italië rondrijden. De Italiaanse spoorwegmaatschappij Trenitalia heeft de treinstellen gekocht. [naar artikel]
De problemen met de Fyra naar Amsterdam zijn na vier dagen nog niet onder controle. De nachtmerrie van veel spoormannen lijkt uit te komen: de Italiaanse bouwer AnsaldoBreda doet zijn reputatie van 'knoeier' alle eer aan. [naar artikel]
Welke oplossing komt er voor de reiziger? Dat is de vraag die rest na de parlementaire hoorzitting over de Fyra. Het werd een debat waarin de Italiaanse Fyratopman de show stal. 'De enige optie is voortdoen met de Fyra.' [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.