Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Standaard

CD&V over kilometerheffing: ‘Draagvlak ten onder gegaan met gebiedsdekkende heffing’

10/04/2019 - 08:04
"Na de bocht van N-VA, hoe denkt CD&V nu over het rekeningrijden? Vlaams Parlementslid Lode Ceyssens herhaalt in De Ochtend nogmaals dat zo’n heffing ‘pas nuttig kan zijn als mensen een volwaardig alternatief hebben’."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. “Draagvlak kilometerheffing is ten onder gegaan met gebiedsdekkende heffing” (10/04/2019 - Metro)

“Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing.” Dat zei Vlaams Parlementslid Lode Ceyssens (CD&V) vandaag in De Ochtend op Radio 1. Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft zich jarenlang uitgesproken als een voorstander van een slimme kilometerheffing voor personenwagens. […] Het bericht “Draagvlak kilometerheffing is ten onder gegaan met gebiedsdekkende heffing” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


2. “Kilometerheffing heeft geen zin als er geen alternatief is” (10/04/2019 - Het Laatste Nieuws)

"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]


3. Lode Ceyssens (CD&V): “Kilometerheffing heeft geen zin als er geen alternatief is” (10/04/2019 - Het Laatste Nieuws)

"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]


4. Rekeningrijden: ook CD&V toont zich koele minnaar (10/04/2019 - Knack)

'Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing.' Dat zei Vlaams Parlementslid Lode Ceyssens (CD&V) in De Ochtend op Radio 1. [naar artikel]


5. CD&V-parlementslid: “Kilometerheffing heeft geen zin als er geen alternatief is voor auto” (10/04/2019 - Het Laatste Nieuws)

"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]


6. “Kilometerheffing heeft geen zin als er geen alternatief voor auto is” (10/04/2019 - Het Laatste Nieuws)

"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]


7. Rekeningrijden: CD&V toont zich koele minnaar, SP.A hekelt 'hypocriete' Weyts (10/04/2019 - Knack)

'Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing.' Dat zei Vlaams Parlementslid Lode Ceyssens (CD&V) in De Ochtend op Radio 1. [naar artikel]


8. Gebiedsdekkende kilometerheffing efficiëntste manier om files te verminderen en vervuilers te laten meebetalen (16/12/2019 - Het Laatste Nieuws)

Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files... [naar artikel]


9. Studie bewijst mogelijkheden van slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing (16/12/2019 - Metro)

Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files vermindert en de gebruikers en vervuilers laat meebetalen. Dat is de voornaamste conclusie uit een langverwacht onderzoek van het consortium Motivity dat vandaag is vrijgegeven. Even terug naar de vorige Vlaamse regering. Die beloofde […] Het bericht Studie bewijst mogelijkheden van slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


10. Kilometerheffing op elke Vlaamse weg op komst (26/12/2018 - Metro)

De kilometerheffing die de Vlaamse regering vanaf 2024 of 2025 wil invoeren, moet op alle wegen in Vlaanderen betaald worden. Een cruciale voorbereidende studie in opdracht van de Vlaamse regering onderzoekt enkel nog dat scenario. Dat meldt De Tijd. Aanvankelijk zou de studie twee scenario’s bekijken: een Vlaamse heffing in het hele gewest, en een […] Het bericht Kilometerheffing op elke Vlaamse weg op komst verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


11. Vlaamse kilometerheffing is op komst (26/12/2018 - Metro)

De kilometerheffing die de Vlaamse regering vanaf 2024 of 2025 wil invoeren, moet op alle wegen in Vlaanderen betaald worden. Een cruciale voorbereidende studie in opdracht van de Vlaamse regering onderzoekt enkel nog dat scenario. Dat meldt De Tijd woensdag. Aanvankelijk zou de studie twee scenario’s bekijken: een Vlaamse heffing in het hele gewest, en […] Het bericht Vlaamse kilometerheffing is op komst verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


12. Touring niet per se tegen superslimme kilometerheffing ‘maar kosten voor de automobilist mogen niet stijgen’ (22/08/2019 - De Morgen)

Touring ziet een ‘superslimme kilometerheffing’ als een van de mogelijke maatregelen voor de oplossing van het fileprobleem, maar vindt wel dat de totale factuur van de automobilist niet verder mag oplopen door die heffing. De mobiliteitsorganisatie pleit ook voor sociale correcties en roept de politici op om werk te maken van een groter draagvlak voor de kilometerheffing. [naar artikel]


13. Vlaming verdeeld over rekeningrijden (02/02/2019 - Metro)

De Vlaming is erg verdeeld over de invoering van een kilometerheffing voor personenwagens om de files te verminderen. Een derde van de Vlamingen is voor een vorm van kilometerheffing, een derde is tegen en een derde is neutraal. Dat blijkt uit een recente nulmeting bij 2.000 Vlamingen door Motivity. Dat consortium rond consultant KPMG bestudeert […] Het bericht Vlaming verdeeld over rekeningrijden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


14. Europees arrest over Duitse wegentol “bewijst dat er geen draagvlak is voor kilometerheffing” (18/06/2019 - Metro)

Het arrest van het Europees Hof van Justitie over de geplande invoering van een wegenvignet op Duitse (snel)wegen, waarin de rechters zeggen dat het vignet discriminerend is, bewijst volgens Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) “dat het misschien toch niet zo onverstandig was om de hele kilometerheffing-discussie on hold te zetten”. Het is voor […] Het bericht Europees arrest over Duitse wegentol “bewijst dat er geen draagvlak is voor kilometerheffing” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


15. Studie: slimme kilometerheffing is de beste oplossing (16/12/2019 - De Standaard)

Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files vermindert en de gebruikers en vervuilers laat meebetalen. [naar artikel]


16. Draagvlak voor één politiezone en kilometerheffing is groot bij Brusselse kopstukken (26/04/2019 - Knack)

Het draagvlak voor een eengemaakte Brusselse politiezone en de invoering van een slimme kilometerheffing is vrij groot bij de Brusselse politici. Dat blijkt uit het kopstukkendebat dat donderdagavond werd georganiseerd door ondernemersorganisaties Unizo en UCM. [naar artikel]


17. Weyts: "Wegenvignet is een domme heffing” (17/01/2019 - Het Laatste Nieuws)

Terwijl Vlaanderen de invoering van een slimme kilometerheffing voor personenwagens onderzoekt, verzet Wallonië zich tegen zo'n heffing. Waals... [naar artikel]


18. “Slimme kilometerheffing voor personenwagens komt er, vraag is alleen wanneer” (22/11/2022 - Het Laatste Nieuws)

Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”, zegt ze in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]


19. “Slimme kilometerheffing voor personenwagens komt er komt, vraag is alleen wanneer” (22/11/2022 - Het Laatste Nieuws)

Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open VLD-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”. Dat zegt de minister in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]


20. N-VA steekt kilometerheffing in koelkast (09/04/2019 - Het Belang van Limburg)

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil de kilometerheffing “niet door de strot van de Vlaming rammen” zolang er geen draagvlak voor is. N-VA probeert zo het explosieve thema te bevriezen tot na 26 mei. [naar artikel]


21. Lydia Peeters: ‘Niet vraag of slimme kilometerheffing personenwagens er komt, maar wanneer’ (22/11/2022 - Knack)

Uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum blijkt dat de afgelopen oktobermaand op het vlak van filezwaarte de op één na zwaarste oktobermaand was sinds 2011, het begin van de officiële metingen door het Verkeerscentrum.  In een reactie op die toegenomen cijfers stelt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters dat “we onze kilometers moeten vergroenen en […] The post Lydia Peeters: ‘Niet vraag of slimme kilometerheffing personenwagens er komt, maar wanneer’ appeared first on Knack. [naar artikel]


22. Wallonië fel gekant tegen Vlaamse kilometerheffing: “Algemene heffing bestaat al, via de accijnzen” (28/12/2018 - Het Laatste Nieuws)

Een kilometerheffing op alle Vlaamse wegen beroert flink de gemoederen in Wallonië. Dat zegt Waals minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio (cdH).... [naar artikel]


23. Twee jaar kilometerheffing: nog evenveel file en zelfs iets meer vrachtwagens op de wegen (31/03/2018 - Het Belang van Limburg)

De kilometerheffing voor vrachtwagens, die op 1 april precies twee jaar bestaat, wordt voor bijna de helft door buitenlanders betaald. Op de files heeft de heffing geen effect. Het aantal vrachtwagens op onze wegen is vorig jaar zelfs met 1,5% toegenomen. Opvallend is dat de heffing de winstmarges van transportbedrijven niet aantast. Ze wordt doorgerekend aan de consument. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!