“Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing.” Dat zei Vlaams Parlementslid Lode Ceyssens (CD&V) vandaag in De Ochtend op Radio 1. Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft zich jarenlang uitgesproken als een voorstander van een slimme kilometerheffing voor personenwagens. […] Het bericht “Draagvlak kilometerheffing is ten onder gegaan met gebiedsdekkende heffing” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]
"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]
'Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing.' Dat zei Vlaams Parlementslid Lode Ceyssens (CD&V) in De Ochtend op Radio 1. [naar artikel]
"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]
"Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing." Dat heeft... [naar artikel]
'Ik denk dat het draagvlak voor de kilometerheffing ten onder is gegaan toen men is beginnen spreken over een gebiedsdekkende heffing.' Dat zei Vlaams Parlementslid Lode Ceyssens (CD&V) in De Ochtend op Radio 1. [naar artikel]
Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files... [naar artikel]
Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files vermindert en de gebruikers en vervuilers laat meebetalen. Dat is de voornaamste conclusie uit een langverwacht onderzoek van het consortium Motivity dat vandaag is vrijgegeven. Even terug naar de vorige Vlaamse regering. Die beloofde […] Het bericht Studie bewijst mogelijkheden van slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De kilometerheffing die de Vlaamse regering vanaf 2024 of 2025 wil invoeren, moet op alle wegen in Vlaanderen betaald worden. Een cruciale voorbereidende studie in opdracht van de Vlaamse regering onderzoekt enkel nog dat scenario. Dat meldt De Tijd. Aanvankelijk zou de studie twee scenario’s bekijken: een Vlaamse heffing in het hele gewest, en een […] Het bericht Kilometerheffing op elke Vlaamse weg op komst verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De kilometerheffing die de Vlaamse regering vanaf 2024 of 2025 wil invoeren, moet op alle wegen in Vlaanderen betaald worden. Een cruciale voorbereidende studie in opdracht van de Vlaamse regering onderzoekt enkel nog dat scenario. Dat meldt De Tijd woensdag. Aanvankelijk zou de studie twee scenario’s bekijken: een Vlaamse heffing in het hele gewest, en […] Het bericht Vlaamse kilometerheffing is op komst verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Touring ziet een ‘superslimme kilometerheffing’ als een van de mogelijke maatregelen voor de oplossing van het fileprobleem, maar vindt wel dat de totale factuur van de automobilist niet verder mag oplopen door die heffing. De mobiliteitsorganisatie pleit ook voor sociale correcties en roept de politici op om werk te maken van een groter draagvlak voor de kilometerheffing. [naar artikel]
De Vlaming is erg verdeeld over de invoering van een kilometerheffing voor personenwagens om de files te verminderen. Een derde van de Vlamingen is voor een vorm van kilometerheffing, een derde is tegen en een derde is neutraal. Dat blijkt uit een recente nulmeting bij 2.000 Vlamingen door Motivity. Dat consortium rond consultant KPMG bestudeert […] Het bericht Vlaming verdeeld over rekeningrijden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het arrest van het Europees Hof van Justitie over de geplande invoering van een wegenvignet op Duitse (snel)wegen, waarin de rechters zeggen dat het vignet discriminerend is, bewijst volgens Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) “dat het misschien toch niet zo onverstandig was om de hele kilometerheffing-discussie on hold te zetten”. Het is voor […] Het bericht Europees arrest over Duitse wegentol “bewijst dat er geen draagvlak is voor kilometerheffing” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files vermindert en de gebruikers en vervuilers laat meebetalen. [naar artikel]
Het draagvlak voor een eengemaakte Brusselse politiezone en de invoering van een slimme kilometerheffing is vrij groot bij de Brusselse politici. Dat blijkt uit het kopstukkendebat dat donderdagavond werd georganiseerd door ondernemersorganisaties Unizo en UCM. [naar artikel]
Terwijl Vlaanderen de invoering van een slimme kilometerheffing voor personenwagens onderzoekt, verzet Wallonië zich tegen zo'n heffing. Waals... [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”, zegt ze in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open VLD-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”. Dat zegt de minister in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil de kilometerheffing “niet door de strot van de Vlaming rammen” zolang er geen draagvlak voor is. N-VA probeert zo het explosieve thema te bevriezen tot na 26 mei. [naar artikel]
Uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum blijkt dat de afgelopen oktobermaand op het vlak van filezwaarte de op één na zwaarste oktobermaand was sinds 2011, het begin van de officiële metingen door het Verkeerscentrum. In een reactie op die toegenomen cijfers stelt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters dat “we onze kilometers moeten vergroenen en […] The post Lydia Peeters: ‘Niet vraag of slimme kilometerheffing personenwagens er komt, maar wanneer’ appeared first on Knack. [naar artikel]
Een kilometerheffing op alle Vlaamse wegen beroert flink de gemoederen in Wallonië. Dat zegt Waals minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio (cdH).... [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die op 1 april precies twee jaar bestaat, wordt voor bijna de helft door buitenlanders betaald. Op de files heeft de heffing geen effect. Het aantal vrachtwagens op onze wegen is vorig jaar zelfs met 1,5% toegenomen. Opvallend is dat de heffing de winstmarges van transportbedrijven niet aantast. Ze wordt doorgerekend aan de consument. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.