Bedrijfswagens worden vanaf 2020 wat duurder voor bedrijven. De regering verlaagt de aftrekbaarheid van bedrijfswagens. Die wordt nog meer afhankelijk van de CO2-uitstoot van de auto. [naar artikel]
De federale regering gaat bedrijfswagens een pak duurder maken. Het gaat om één van de maatregelen van minister van Financiën Van Overtveldt (N-VA) om de factuur van de lagere belastingen voor bedrijven te kunnen betalen. [naar artikel]
Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) richt zijn pijlen op de bedrijfswagens om de verlaging van de vennootschapsbelasting te [naar artikel]
01:00 Bedrijfswagens zijn in een jaar tijd door een cocktail van kostenstijgingen bijna 20 procent duurder geworden. Bestuurders zitten klem. [naar artikel]
Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) heeft een concreet voorstel dat raakt aan de bedrijfswagens. Het systeem wordt daardoor voor werkgevers minder interessant. “Politici moeten kleur bekennen: dit zet de deur open om komaf te maken met de bedrijfswagens”, zegt expert Michel Maus. [naar artikel]
01:00 Bedrijfswagens met alleen een benzine- of dieselmotor worden dit jaar fors duurder voor de bestuurders. Het voordeel alle aard, waarop de gebruiker belasting moet betalen, dreigt in veel gevallen met ... [naar artikel]
Particulieren staan nog steeds twijfelachtig tegenover de elektrische wagen. Nochtans blijkt uit een onderzoek van leasingmaatschappij Arval dat zeven op de tien populairste bedrijfswagens volledig elektrisch zijn. Kan een werkgever zijn werknemers dan dwingen om voor elektrisch of hybride te kiezen? [naar artikel]
U zou denken dat een lockdown en thuiswerk ons doet nadenken over bedrijfswagens. Dat is ook zo: er zijn nooit meer bedrijfswagens op de weg gespot. In 2020 had 1 op 5 bedienden een bedrijfswagen. Dat weet HR-specialist Acerta. Dat is een stijging met 5 procent, toch opvallend in een jaar waarbij de auto grotendeels […] The post Meer bedrijfswagens in pandemiejaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
Met een marktaandeel van meer dan 50 procent zijn de bedrijfswagens de grootste verantwoordelijke voor de nieuwe wagens op onze wegen. Hun aandeel neemt trouwens steeds toe. Maar wat mag je allemaal doen met zo’n bedrijfswagen? HLN Drive geeft antwoord op de meest courante vragen. [naar artikel]
Om de regeling van de bedrijfswagens erdoor te krijgen, heeft premier Alexander De Croo (Open VLD) allerhande dossiers samengebracht. Waardoor de bedrijfswagens nu geblokkeerd zit op een antifraudemaatregel in de vleessector. [naar artikel]
België zou bedrijfswagens zwaarder moeten belasten, om dan met de opbrengst daarvan de loonkosten naar beneden te halen. Dat adviseert een studiedienst van de Europese Commissie na een onderzoek van de Belgische bedrijfswagens. [naar artikel]
0,6 procent van de bedrijfswagens in België is elektrisch, blijkt uit een bevraging van Acerta bij werkgevers. Een vervijfvoudiging van de elektrische wagens in het Belgische bedrijfswagenpark, dat klinkt goed. Maar in totaal betekent dat nog steeds dat nauwelijks 0,6 procent van de bedrijfswagens elektrisch is, zeer weinig dus. Om tot die cijfers te komen, […] The post Half procent van de bedrijfswagens is elektrisch appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een nieuwe studie van het planbureau toont de positieve impact van elektrische bedrijfswagens aan. Tegen 2040 zijn alle bedrijfswagens elektrisch, én dat is positief voor het klimaat en de staatskas. “De vergroening van de bedrijfswagens is duidelijk de noodzakelijke kickstart richting een volledig fossielvrij wagenpark en een betere luchtkwaliteit. En dit alles zonder ons budgettair in nesten te werken.” [naar artikel]
12:27 Werkgevers zullen een hoger deel van de kosten voor een bedrijfswagen met tankkaart niet als dusdanig kunnen boeken. Zo wordt de wagen tankkaart voor de werkgever duurder, een maatregel die bij de beg... [naar artikel]
Wat u op straat merkt, blijkt ook in de cijfers te kloppen. Steeds meer werknemers leasen via hun werkgever een fiets en rijden zo naar het werk. Jaar na jaar zet de sector records neer. [naar artikel]
Om de regeling van de bedrijfswagens erdoor te krijgen, heeft premier Alexander De Croo (Open VLD) allerhande dossiers samengebracht. Waardoor de bedrijfswagens nu geblokkeerd zit op een antifraudemaatregel in de vleessector. [naar artikel]
17:54 Het aantal bedrijfswagens op de Belgische wegen blijft groeien. En omdat bedrijfswagens zwaarder zijn dan een gemiddelde auto van een particulier, vormen ze vooral voor andere weggebruikers een groter... [naar artikel]
Vorig jaar is voor het eerst in jaren is de populariteit van bedrijfswagens niet meer gegroeid. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van hr-dienstenbedrijf SD Worx waarover De Standaard bericht en die bevestigd zijn aan VRT NWS. Omdat er meer met elektrische auto's wordt gewerkt, stijgen de kosten voor de werkgever, terwijl werknemers minder vaak vragende partij zijn. Zeker bij jonge werknemers zijn de cijfers opvallend. [naar artikel]
Komt er toch nog beweging in het dossier van de fossiele bedrijfswagens of rijdt de federale regering zich toch helemaal vast? Een goedkopere oplossing voor honderdduizenden werknemers werd op het laatste nippertje toch niet goedgekeurd, omdat Ecolo geen goedkopere treintickets uit de brand kon redden. Hoe moet het nu verder? “Als er niets gebeurt, dan worden de salariswagens uiteindelijk toch niet duurder." [naar artikel]
De federale regering heeft maandagavond laat een akkoord bereikt over het voordeel alle aard voor bedrijfswagens. Er komt geen stijging van de kostprijs voor bedrijfswagens met verbrandingsmotoren, meldt het kabinet van premier Alexander De Croo. Al enkele weken werd naar een oplossing gezocht om een mogelijk forse stijging van de belastingen op fossiele bedrijfswagens te vermijden. De regering klopte ook vier andere maatregelen af. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.