De schulden van luchtvaartmaatschappijen lopen dit jaar naar verwachting op met 120 miljard dollar (zo'n 109 miljard euro) door de coronacrisis.... [naar artikel]
De federale regering wil 1 miljard extra investeren in de infrastructuur van de NMBS. Het geld zal vooral dienen voor het Gewestelijk Expresnet (GEN), het voorstadsnet rond Brussel. [naar artikel]
Spoorbedrijven NMBS en Infrabel hebben voor hun nieuwe beheersovereenkomsten 3,4 miljard euro extra nodig. Dat is noodzakelijk als het de regering ernst is om werk te maken van de modale shift van de auto naar duurzaam transport, zeggen NMBS-CEO Sophie Dutordoir en Infrabel-baas Benoît Gilson in De Tijd en De Standaard. [naar artikel]
18:43 Spoorwegmaatschappij NMBS had eind juni 2016 een netto financiële schuld van 2,541 miljard euro, meer dan 100 miljoen euro hoger dan het jaar voordien. [naar artikel]
De schuldenberg van de NMBS Groep is vorig jaar gestegen tot 3,8 miljard. Eén vraag dringt zich op: wie draait daar voor op? 'Van een kwijtschelding kan geen sprake zijn', zegt minister Labille van Overheidsbedrijven. [naar artikel]
De regering-Michel heeft grote plannen voor de NMBS. Na de zomer pompt ze, boven op de jaarlijkse dotatie van 2,9 miljard euro, nog 1 miljard euro extra in de spoorwegmaatschappij. Die extra investering is vooral bedoeld om het Brusselse voorstadsnet af te ronden en de goederenlijnen rond Antwerpen te verbeteren. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) gaat één miljard euro extra investeren in de spoorwegmaatschappij NMBS, zei hij in interview met de krant Le Soir. Het geld zal vooral dienen voor het Gewestelijk Expresnet (GEN), het voorstadsnet rond Brussel. [naar artikel]
Vier miljard euro extra voor de komende tien jaar. Dat is wat minister van Mobiliteit Georges Gilkinet aan de regering vraagt voor de NMBS. Veel geld in tijden van crisis en een begrotingstekort dat oploopt tot 23 miljard. Niet alle coalitiepartners staan daarom te springen voor het plan van de Ecolo-minister. [naar artikel]
10:08 De biergigant kan dankzij de obligatiecrash potentieel door 3,1 miljard cash te spenderen de schulden met 3,5 miljard terugdringen. [naar artikel]
06:00 Voor hun nieuwe beheersovereenkomsten hebben de NMBS en de netbeheerder Infrabel de komende tien jaar 3,4 miljard euro extra nodig. ‘Dat is hard nodig als het de regering ernst is om werk te maken van... [naar artikel]
10:17 Met de 3 miljard extra langlopend schuldpapier dekt de overheid de groter dan verwachte financieringsnood voor 2016. [naar artikel]
Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen stelt voor dat de Europese Unie 750 miljard investeert in landen die economisch zwaar lijden door de coronacrisis. Het plan krijgt de naam Next Generation EU. De Commissie wil het geld zelf gaan lenen, zodat lidstaten niet te veel extra schulden moeten maken. 500 miljard euro krijgen de lidstaten in de vorm van subsidies, de overige 250 miljard in de vorm van leningen die terugbetaald moeten worden. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) gaat één miljard euro extra investeren in de spoorwegmaatschappij NMBS, zo heeft hij aangekondigd in [naar artikel]
De NMBS heeft haar schuldenberg vorig jaar met bijna 150 miljoen euro afgebouwd tot 2,483 miljard euro. Dat de spoorwegmaatschappij haar schulden voor het eerst in jaren niet meer ziet toenemen, is te danken aan een fors verbeterd operationeel resultaat. Dat meldt de NMBS vrijdag. [naar artikel]
06:50 2.999 miljard nieuwe schulden zal Washington louter dit kwartaal uitgeven. Beleggers geeuwden, aangezien de Fed toch alles opkoopt. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS had eind juni 2016 een netto financiële schuld van 2,541 miljard euro, meer dan 100 miljoen euro hoger dan het jaar [naar artikel]
15:08 Door de coronacrisis maakte de NMBS in het eerste halfjaar 150 miljoen euro verlies. Het spoorbedrijf vraagt de federale regering extra geld om zijn investeringsambities waar te maken. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) gaat aan de regering iets meer dan 3,4 miljard euro extra vragen voor investeringen bij het spoor, in het kader van de nieuwe beheersovereenkomsten voor de periode 2023-2032. Dat heeft hij woensdag gezegd in de Kamercommissie Mobiliteit, waar het voorontwerp van de nieuwe beheersovereenkomsten met de NMBS en Infrabel werden toegelicht. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) gaat een miljard euro extra investeren in de NMBS. De meerderheid van de Franstalige partijen onthaalt het initiatief voorzichtig positief, maar DéFI-voorzitter Olivier Maingain reageert verbolgen. ‘Dit gaat uitmonden in een Vlaamse gijzeling.’ [naar artikel]
01:00 NMBS-CEO Sophie Dutordoir heeft dringend extra steun van de overheid nodig, nu in het tweede coronajaar de verliezen nog meer oplopen. Tegen eind dit jaar zal de pandemie de spoorwegmaatschappij 1 mil... [naar artikel]
13:41 De Brusselse vastgoedspeler Befimmo heeft 1,5 miljard euro schulden geherfinancierd. Dat vormt het sluitstuk van de overname door de Canadese investeerder Brookfield. [naar artikel]
Nog nooit heeft de wereld zoveel schulden gehad. Noch de overheden, noch de bedrijven hebben hun openstaande schulden terugbetaald na de crisis. [naar artikel]
15:34 Dankzij de fikse reizigersgroei ziet de NMBS haar winst stijgen en schuld dalen. [naar artikel]
Het wordt de komende dagen mooi weer en dus legt de NMBS vanaf donderdag tot en met zondag extra treinen in naar de kust. Maar niet vanuit Antwerpen. “Dat heeft niets met de nieuwe corona-uitbraak daar te maken, Antwerpen maakt gewoon geen deel uit van ons extra aanbod richting kust”, verzekert Dimitri Temmerman van de NMBS ons. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.