Uit de eerste resultaten van het onderzoek naar sluipverkeer als gevolg van de kilometerheffing blijkt dat het systeem best wordt uitgebreid met [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft niet geleid tot een algemene verschuiving van het verkeer naar kleinere wegen. Maar op specifieke plaatsen is er wel een probleem en daar zal er binnenkort dan ook tol moeten worden betaald. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens wordt uitgebreid naar gewestwegen die tot nu toe gratis zijn. Dat vernam onze redactie uit goede bron. Aanleiding is de aanhoudende overlast door sluipverkeer. [naar artikel]
“Vrachtwagens moeten vanaf september ook kilometerheffing betalen op gewestwegen.” Dat voorstel lanceert sp.a. Sinds april vorig jaar moeten vrachtwagens al betalen als ze de snelweg gebruiken. Daarom wijken zware vrachtwagens uit naar kleinere gewest-wegen. Gemeenten als Essen, Wuustwezel, Malle en Kalmthout zien op deze manier het sluipverkeer toenemen. Een bijkomende heffing zou dat moeten stoppen. [naar artikel]
Het Vlaams Departement Mobiliteit en Openbare Werken heeft een grootschalige studie gedaan naar sluipverkeer door vrachtwagens na de invoering van... [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens zal worden uitgebreid van de Vlaamse snelwegen naar gewestwegen. Voor zes gewestwegen zal de tol op... [naar artikel]
06:59 Om het sluipverkeer aan te pakken wordt de kilometerheffing voor vrachtwagens uitgebreid van de Vlaamse snelwegen naar gewestwegen. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land van kracht is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in België het voorbije werkjaar, dat eind maart werd afgesloten, 822,4 miljoen euro inkomsten opgeleverd. Dat betekende een stijging met 8,8 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van Viapass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert en controleert. “De kilometerheffing voor vrachtwagens werd in […] [naar artikel]
Sinds de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens, begin april 2016, is het sluipverkeer op heel wat gewestwegen toegenomen. Dat blijkt althans uit de talrijke voorstellen op jijkiest.be. Zo ook op de N42 in Geraardsbergen. Greet De Geyter lanceerde een voorstel om het probleem aan te pakken. "We zijn ermee bezig, maar Vlaanderen hinkt achterop", laat burgemeester Guido De Padt weten. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka dinsdag in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. [naar artikel]
In de eerste helft van 2019 heeft de Vlaamse overheid 228,1 miljoen euro gepuurd uit de kilometerheffing op vrachtwagens die op 1 april 2016 werd... [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten [naar artikel]
Op 1 april vorig jaar werd de kilometerheffing voor vrachtwagens vanaf 3,5 ton werd ingevoerd, voornamelijk op onze snelwegen. Hoeveel geld bracht dat tot nu toe in het laatje? [naar artikel]
Zes maanden na de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens zijn er nog altijd verbeteringen mogelijk aan het systeem. Dat zegt [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.