15:40 'Als het zo voort gaat verwacht ik dat we binnen twee à drie jaar dood zijn. Commerciële zenders kunnen op deze manier niet overleven.' Dat zei Peter Quaghebeur, topman van SBS (Vier en Vijf), tijdens... [naar artikel]
De Vlaamse commerciële zenders halen steeds minder reclame-inkomsten binnen. Drastische ingrepen zijn nodig, blijkt uit een studie die mediaminister Sven Gatz bestelde. Dominique Deckmyn [naar artikel]
Vlaams minister van Media Sven Gatz heeft vier nieuwe commerciële radiozenders erkend. Het gaat om zogenaamde netwerkradio’s, radio’s met een voornamelijk stedelijke dekking. Naast S-Radio van SBS, bekend van tv-zenders VIER en VIJF, komt er ook een zender die zich richt op vrouwen. Die zender, HIT!, zal onder meer samenwerken met het magazine Flair. [naar artikel]
Eén domineert voorlopig in 2017, met een monsterscore voor ‘Reizen Waes’ als blikvanger. Dat blijkt uit de cijfers voor de eerste helft van dit jaar. Het commerciële lichtpunt, ‘Allemaal Chris’, zakte al weg na één aflevering. [naar artikel]
Drie Vlaamse tv-zenders hebben gisteren een bod uitgebracht op de uitzendrechten van de Champions League voor volgend seizoen. De VRT, die al sinds de start van de belangrijkste Europese voetbalcompetitie de rechten in handen heeft, heeft voor het eerst te maken met concurrentie van de commerciële zender VTM en betaalzender Canal+. Alledrie zeggen een definitief bod te hebben uitgebracht: de zenders hebben geen zin en financiële ruimte om tegen elkaar te gaan opbieden. [naar artikel]
Een 52-jarige Truienaar hangt zeven jaar cel boven het hoofd. Hij moest zich vrijdag in de Hasseltse correctionele verantwoorden voor poging tot doodslag en bedreiging van zijn ex. Op 31 mei 2016 probeerde hij de nek te breken van de vrouw met wie hij 22 jaar getrouwd was. “Met twee handen nam hij haar hoofd vast. Hij maakte een draaiende beweging. Toen ze zich liet vallen en om hulp riep, sloeg hij op de vlucht”, aldus Natascha Bielen, advocate van het slachtoffer. [naar artikel]
"Als het zo voort gaat verwacht ik dat we binnen twee à drie jaar dood zijn. Commerciële zenders kunnen op deze manier niet overleven." Dat zei [naar artikel]
Vanavond zendt Eén het ophefmakende interview van Oprah Winfrey met Britse royals Harry en Meghan uit, slechts een dag nadat het interview voor het eerst te zien was op de Amerikaanse zender CBS. De openbare omroep haalde de uitzending binnen na een biedstrijd met commerciële omroepen DPG Media (VTM) en SBS (Play4). [naar artikel]
Radio 1 en de commerciële zenders winnen aan populariteit. Dat blijkt uit de radiocijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). [naar artikel]
“Blijf in uw kot” en gepaste afstand houden, gelden meer dan ooit. Ook de verschillende tv-zenders scherpen hun regels aan tijdens reportages en nieuwsuitzendingen. [naar artikel]
Een nieuwe telenovelle is al geschrapt en nu nu blijkt ook Code 37 al danig te lijden onder het uitgesteld kijken. Maar commerciële tv-zenders en adverteerders maken zich voorlopig geen zorgen over de impact van het doorspoelen van reclamespots. ‘Het blijft een beperkt fenomeen.’ Ondertussen zoekt men technische oplossingen die het probleem kunnen verhelpen. Al zal betere reclame ook veel doen. [naar artikel]
Liefhebbers van films en series kunnen vanaf 6 oktober terecht bij ZES, de derde tv-zender van SBS, de moederholding van de commerciële zenders VIER en VIJF. [naar artikel]
De commerciële zenders zijn gekant tegen het voorstel. Ze vrezen vooral dat ze een deel van hun inkomsten zullen verliezen als de adverteerders ook op Eén en Canvas spotjes kunnen kopen. [naar artikel]
“Als het zo voort gaat verwacht ik dat we binnen twee à drie jaar dood zijn. Commerciële zenders kunnen op deze manier niet overleven.” Dat zei Peter Quaghebeur, ceo van SBS (VIER en VIJF), tijdens een hoorzitting in het Vlaams parlement. De zenders werken samen met Proximus en Telenet aan oplossingen in de vorm van reclame die niet kan worden doorgespoeld of een betaalmodel voor kijken zonder advertenties. [naar artikel]
Alle Vlaamse zenders verenigen zich in de strijd tegen het coronavirus. Vanaf maandag zal er op zowel VTM, VRT en VIER een sensibiliseringscampagne... [naar artikel]
De fictiereeks Tabula Rasa van en met Veerle Baetens is verkocht aan de Britten. De reeks zal er binnenkort te zien zijn op Channel 4, een van de grote commerciële zenders. [naar artikel]
Het radiolandschap staat voor een aardverschuiving nu de drie landelijke commerciële zenders (Qmusic, Joe en Nostalgie) hun erkenning niet langer automatisch verlengd zien. Met Studio 100 verschijnt er alvast een kaper op de kust. [naar artikel]
De Nederlandse Omroep BNNVARA vreest dat Matthijs van Nieuwkerk, de presentator van het bekende praatprogramma "De wereld draait door" de overstap zal maken naar een commerciële zender, omdat hij daar meer kan verdienen. Door de salarisregels in Nederland staat er een limiet op hoeveel presentatoren bij de publieke omroep mogen verdienen. Commerciële zenders proberen daar vaak van te profiteren. [naar artikel]
De coronacrisis heeft op nagenoeg alles een impact, en zeker ook op de productie van televisieprogramma's in ons land. Voor DPG Media, het moederbedrijf achter de 4 VTM-zenders, was 2020 een jaar met minder advertentie-inkomsten. Dat heeft VTM-channel manager Maarten Janssen gezegd, bij de voorstelling van de nieuwe programma's voor het voorjaar van 2021. Toch willen de commerciële VTM-zenders programma's blijven maken in eigen land, "zeker nu de ontspanningsmogelijkheden door corona beperkt zijn". VRT NWS selecteert enkele opvallende nieuwigheden. [naar artikel]
Zogenaamde gezondheidsprogramma’s op Turkse zenders geven misleidende informatie over het coronavirus. Die bereikt ook Belgische Turken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.