Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Commerciële zenders breken zich het hoofd

14/04/2019 - 00:50
"De explosieve groei van uitgesteld kijken en de slechte reclamemarkt zorgen voor kopbrekens bij de commerciële zenders. Zij moeten op zoek naar nieuwe inkomsten - en de kans bestaat dat de kijker straks meer betaalt."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. 'Uitgesteld kijken bedreigt voortbestaan commerciële televisie' (11/05/2017 - De Tijd)

15:40 'Als het zo voort gaat verwacht ik dat we binnen twee à drie jaar dood zijn. Commerciële zenders kunnen op deze manier niet overleven.' Dat zei Peter Quaghebeur, topman van SBS (Vier en Vijf), tijdens... [naar artikel]


2. Geldnood dreigt voor Vlaamse tv-zenders: kunnen concurrenten samenwerken? (14/11/2018 - Gazet van Antwerpen)

De Vlaamse commerciële zenders halen steeds minder reclame-inkomsten binnen. Drastische ingrepen zijn nodig, blijkt uit een studie die mediaminister Sven Gatz bestelde. Dominique Deckmyn [naar artikel]


3. Vlaanderen krijgt commerciële radiozender voor vrouwen (15/09/2017 - Gazet van Antwerpen)

Vlaams minister van Media Sven Gatz heeft vier nieuwe commerciële radiozenders erkend. Het gaat om zogenaamde netwerkradio’s, radio’s met een voornamelijk stedelijke dekking. Naast S-Radio van SBS, bekend van tv-zenders VIER en VIJF, komt er ook een zender die zich richt op vrouwen. Die zender, HIT!, zal onder meer samenwerken met het magazine Flair. [naar artikel]


4. Wat we leren uit de kijkcijfers dit jaar: Waes wint, commerciële zenders kreunen (12/06/2017 - Het Belang van Limburg)

Eén domineert voorlopig in 2017, met een monsterscore voor ‘Reizen Waes’ als blikvanger. Dat blijkt uit de cijfers voor de eerste helft van dit jaar. Het commerciële lichtpunt, ‘Allemaal Chris’, zakte al weg na één aflevering. [naar artikel]


5. Vlaamse tv-zenders hebben geen zin in voetbalopbod (12/04/2019 - De Morgen)

Drie Vlaamse tv-zenders hebben gisteren een bod uitgebracht op de uitzendrechten van de Champions League voor volgend seizoen. De VRT, die al sinds de start van de belangrijkste Europese voetbalcompetitie de rechten in handen heeft, heeft voor het eerst te maken met concurrentie van de commerciële zender VTM en betaalzender Canal+. Alledrie zeggen een definitief bod te hebben uitgebracht: de zenders hebben geen zin en financiële ruimte om tegen elkaar te gaan opbieden. [naar artikel]


6. 52-jarige Truienaar probeert nek van ex te breken (24/03/2018 - Het Belang van Limburg)

Een 52-jarige Truienaar hangt zeven jaar cel boven het hoofd. Hij moest zich vrijdag in de Hasseltse correctionele verantwoorden voor poging tot doodslag en bedreiging van zijn ex. Op 31 mei 2016 probeerde hij de nek te breken van de vrouw met wie hij 22 jaar getrouwd was. “Met twee handen nam hij haar hoofd vast. Hij maakte een draaiende beweging. Toen ze zich liet vallen en om hulp riep, sloeg hij op de vlucht”, aldus Natascha Bielen, advocate van het slachtoffer. [naar artikel]


7. Kost reclame doorspoelen straks geld? "TV-zenders kunnen anders niet overleven" (11/05/2017 - Het Laatste Nieuws)

"Als het zo voort gaat verwacht ik dat we binnen twee à drie jaar dood zijn. Commerciële zenders kunnen op deze manier niet overleven." Dat zei [naar artikel]


8. VRT haalde Harry en Meghan binnen na strijd met commerciële zenders (08/03/2021 - Het Belang van Limburg)

Vanavond zendt Eén het ophefmakende interview van Oprah Winfrey met Britse royals Harry en Meghan uit, slechts een dag nadat het interview voor het eerst te zien was op de Amerikaanse zender CBS. De openbare omroep haalde de uitzending binnen na een biedstrijd met commerciële omroepen DPG Media (VTM) en SBS (Play4). [naar artikel]


9. Social media breken zich het hoofd over muis in ‘The Crown’ (17/11/2020 - Het Belang van Limburg)

[naar artikel]


10. Radio 1 en Q-music sterkste stijgers in radiolandschap (18/08/2016 - De Redactie)

Radio 1 en de commerciële zenders winnen aan populariteit. Dat blijkt uit de radiocijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). [naar artikel]


11. Zo passen de zenders zich aan in coronatijden (19/03/2020 - Het Belang van Limburg)

“Blijf in uw kot” en gepaste afstand houden, gelden meer dan ooit. Ook de verschillende tv-zenders scherpen hun regels aan tijdens reportages en nieuwsuitzendingen. [naar artikel]


12. De tv-spot moet anders (10/04/2019 - De Morgen)

Een nieuwe telenovelle is al geschrapt en nu nu blijkt ook Code 37 al danig te lijden onder het uitgesteld kijken. Maar commerciële tv-zenders en adverteerders maken zich voorlopig geen zorgen over de impact van het doorspoelen van reclamespots. ‘Het blijft een beperkt fenomeen.’ Ondertussen zoekt men technische oplossingen die het probleem kunnen verhelpen. Al zal betere reclame ook veel doen. [naar artikel]


13. Nieuwe film- en seriezender ZES schiet op 6 oktober uit de startblokken (14/09/2016 - Knack)

Liefhebbers van films en series kunnen vanaf 6 oktober terecht bij ZES, de derde tv-zender van SBS, de moederholding van de commerciële zenders VIER en VIJF. [naar artikel]


14. Roep om reclame tussen journaal en ‘Man bijt hond’ (05/04/2019 - De Morgen)

De commerciële zenders zijn gekant tegen het voorstel. Ze vrezen vooral dat ze een deel van hun inkomsten zullen verliezen als de adverteerders ook op Eén en Canvas spotjes kunnen kopen. [naar artikel]


15. “Als het zo voort gaat zijn VIER en VIJF binnen twee jaar dood” (11/05/2017 - Het Belang van Limburg)

“Als het zo voort gaat verwacht ik dat we binnen twee à drie jaar dood zijn. Commerciële zenders kunnen op deze manier niet overleven.” Dat zei Peter Quaghebeur, ceo van SBS (VIER en VIJF), tijdens een hoorzitting in het Vlaams parlement. De zenders werken samen met Proximus en Telenet aan oplossingen in de vorm van reclame die niet kan worden doorgespoeld of een betaalmodel voor kijken zonder advertenties. [naar artikel]


16. Vlaamse zenders en hun gezichten verenigen zich tegen corona (08/03/2020 - Het Laatste Nieuws)

Alle Vlaamse zenders verenigen zich in de strijd tegen het coronavirus. Vanaf maandag zal er op zowel VTM, VRT en VIER een sensibiliseringscampagne... [naar artikel]


17. ‘Tabula Rasa’ steekt plas over naar Groot-Brittannië (14/02/2018 - Het Belang van Limburg)

De fictiereeks Tabula Rasa van en met Veerle Baetens is verkocht aan de Britten. De reeks zal er binnenkort te zien zijn op Channel 4, een van de grote commerciële zenders. [naar artikel]


18. Er zit muziek (en reclamegeld) in radio, denkt Studio 100 (01/06/2021 - De Morgen)

Het radiolandschap staat voor een aardverschuiving nu de drie landelijke commerciële zenders (Qmusic, Joe en Nostalgie) hun erkenning niet langer automatisch verlengd zien. Met Studio 100 verschijnt er alvast een kaper op de kust. [naar artikel]


19. Discussie over limiet op salaris Matthijs van Nieuwkerk in Nederland: publieke omroep vreest vertrek van presentator (02/05/2019 - VRT NWS)

De Nederlandse Omroep BNNVARA vreest dat Matthijs van Nieuwkerk, de presentator van het bekende praatprogramma "De wereld draait door" de overstap zal maken naar een commerciële zender,  omdat hij daar meer kan verdienen. Door de salarisregels in Nederland staat er een limiet op hoeveel presentatoren bij de publieke omroep mogen verdienen. Commerciële zenders proberen daar vaak van te profiteren. [naar artikel]


20. Comeback van de telenovelle, 11 nieuwe formats (ondanks minder advertentiegeld): dit valt op in nieuwe VTM-programmatie (18/01/2021 - VRT NWS)

De coronacrisis heeft op nagenoeg alles een impact, en zeker ook op de productie van televisieprogramma's in ons land. Voor DPG Media, het moederbedrijf achter de 4 VTM-zenders, was 2020 een jaar met minder advertentie-inkomsten. Dat heeft VTM-channel manager Maarten Janssen gezegd, bij de voorstelling van de nieuwe programma's voor het voorjaar van 2021. Toch willen de commerciële VTM-zenders programma's blijven maken in eigen land, "zeker nu de ontspanningsmogelijkheden door corona beperkt zijn". VRT NWS selecteert enkele opvallende nieuwigheden. [naar artikel]


21. Thee van ajuin tegen corona: Turkse commerciële tv misleidt ook Belgische Turken (24/03/2020 - Het Belang van Limburg)

Zogenaamde gezondheidsprogramma’s op Turkse zenders geven misleidende informatie over het coronavirus. Die bereikt ook Belgische Turken. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!