De Europese Unie gaat de uitstootnormen van nieuwe auto’s en bestelwagens aanscherpen. Dat zijn de lidstaten maandagochtend overeengekomen. Vanaf 2030 zullen nieuwe auto’s gemiddeld 37,5 procent minder CO2 mogen uitstoten dan in 2021, voor bestelwagens verstrengt de norm met gemiddeld 31 procent. [naar artikel]
Het akkoord dat de Europese lidstaten gisterenavond sloten over nieuwe uitstootnormen voor personenwagens en bestelwagens, "zal de Europese... [naar artikel]
De Europese Unie gaat de uitstootnormen van nieuwe auto’s en bestelwagens aanscherpen. Dat zijn de lidstaten vanochtend overeengekomen. Vanaf 2030 zullen nieuwe auto’s gemiddeld 37,5 procent minder CO2 mogen uitstoten dan in 2021, voor bestelwagens verstrengt de norm met gemiddeld 31 procent. Tussen 2025 en 2029 moet de uitstoot van nieuwe wagens en bestelwagens al […] Het bericht EU-lidstaten akkoord met aanscherping van uitstootnormen van nieuwe auto’s verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
21:56 Onderhandelaars van het Europees Parlement en de lidstaten hebben maandagavond een akkoord bereikt over de aanscherping van de uitstootnormen voor nieuwe auto's. [naar artikel]
Onderhandelaars van het Europees Parlement en de lidstaten hebben maandagavond een akkoord bereikt over de aanscherping van de uitstootnormen voor nieuwe auto’s. Dat heeft eurocommissaris voor Energie en Klimaatactie Miguel Arias Canete aangekondigd. [naar artikel]
De Europese Commissie heeft nieuwe normen voorgesteld voor de uitstoot die auto's, vrachtwagens en ander wegverkeer nog mogen veroorzaken. De nieuwe Euro 7-norm zou al vanaf 2025 gelden voor auto's en bestelwagens. Voor het eerst zouden er ook drempelwaarden komen voor de luchtvervuiling afkomstig van de banden en het remmen, en die gelden ook voor elektrische voertuigen. Het voorstel moet wel nog worden goedgekeurd door het Europees Parlement en de lidstaten. [naar artikel]
Onderhandelaars van het Europees Parlement en de lidstaten hebben maandagavond een akkoord bereikt over de aanscherping van de uitstootnormen voor nieuwe auto’s. Dat heeft eurocommissaris voor Energie en Klimaatactie Miguel Arias Canete aangekondigd. “Weer een akkoord!! Deze keer over CO2 van auto’s. We bereikten een compromis om de uitstoot van auto’s (met 37,5 pct) en […] Het bericht CO2-uitstoot nieuwe wagens – Europese onderhandelaars forceren doorbraak verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het akkoord dat de Europese lidstaten sloten over nieuwe uitstootnormen voor personenwagens en bestelwagens, “zal de Europese auto-industrie ertoe aanzetten schonere voertuigen te bouwen, meer te investeren in innovatie en meer betrouwbare uitstootdata te rapporteren”. Dat zegt de Oostenrijkse minister van Duurzaamheid Elisabeth Köstinger, die de vergadering met haar Europese collega’s voorzat. De EU-ministers kwamen […] Het bericht Europees akkoord “zal auto-industrie schonere voertuigen doen bouwen” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De leden van het Europees Parlement hebben gisteravond in een commissie aangegeven dat ze de doelstelling van de Europese Commissie om de CO2-uitstoot van nieuwe auto's en bestelwagens te verminderen nog willen aanscherpen. [naar artikel]
Na een marathonvergadering van 13 uur hebben de milieuministers van de EU-landen in Luxemburg een compromis bereikt over een verdere inperking van de CO2-uitstoot van auto’s. Ze willen dat nieuwe auto’s tegen 2030 35 procent minder uitstoten dan in 2021, en bestelwagens 30 procent minder. Het Europees Parlement pleitte er vorige week voor om de […] Het bericht EU-lidstaten sluiten akkoord over verdere inperking CO2-uitstoot auto’s verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vlaams minister van Omgeving en Natuur Joke Schauvliege reageert ontgoocheld op het politieke akkoord dat de Europese lidstaten gesloten hebben over de reductie van de CO2-uitstoot door nieuwe auto’s tegen 2030. De EU-ministers kwamen overeen om, vertrekkende van de normen die tegen 2021 moeten worden gehaald, de CO2-uitstoot van personenwagens tegen 2030 met nog eens […] Het bericht Schauvliege betreurt gebrek aan Europese ambitie bij vastleggen nieuwe uitstootnormen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
21:45 Onder druk van de autolobby blijven de Europese normen voor de uitstoot van stofdeeltjes en stikstof ook na 2025 ongewijzigd. Toch dreigt nog een gevecht tussen de EU-lidstaten en het Europees Parleme... [naar artikel]
Na een marathonvergadering van 13 uur hebben de milieuministers van de EU-landen in Luxemburg een compromis bereikt over een verdere inperking van de CO2-uitstoot van auto's. Ze willen dat nieuwe auto's tegen 2030 35 procent minder uitstoten dan in 2021, en bestelwagens 30 procent minder. [naar artikel]
Na een marathonvergadering van 13 uur hebben de milieuministers van de EU-landen in Luxemburg een compromis bereikt over een verdere inperking van de CO2-uitstoot van auto’s. Ze willen dat nieuwe auto’s tegen 2030 35 procent minder uitstoten dan in 2021, en bestelwagens 30 procent minder. [naar artikel]
De EU-landen willen voorlopig geen strengere regels voor de uitlaatgassen van auto’s en bestelwagens. Als de auto-industrie haar energie moet steken in het halen van strengere uitstootnormen komt de overgang naar duurzame auto’s in het gedrang, menen ze. [naar artikel]
De drie instellingen van de EU hebben een akkoord bereikt over de invoering van een verbod op de verkoop van nieuwe wagens en bestelwagens met brandstofmotor vanaf 2035. Volgens het akkoord moet de uitstoot van CO2 tegen 2030 verminderd worden met 55 procent voor nieuwe auto’s en met 50 procent voor nieuwe bestelwagens in vergelijking met 2021. [naar artikel]
Meer dan één nieuwe auto op drie in ons land is nu geëlektrificeerd. Dat was de hoofdboodschap waar de koepelfederatie van auto-invoerders Febiac bij aanvang van het nieuwe jaar mee uitpakte. Maar de fiscale regels verstrengen vanaf 1 juli. Daardoor wordt nu een rush op plug-ins verwacht, zegt onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. [naar artikel]
Meer dan één nieuwe auto op drie in ons land is nu geëlektrificeerd. Dat was de hoofdboodschap waar de koepelfederatie van auto-invoerders Febiac bij aanvang van het nieuwe jaar mee uitpakte. Maar de fiscale regels verstrengen vanaf 1 juli. Daardoor wordt nu een rush op plug-ins verwacht, zegt onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn. [naar artikel]
De Europese Commissie “verwelkomt” donderdag dat EU-ministers de finale zegen hebben gegeven voor nieuwe uitstootnormen. “De tekst die ik onderhandelde voor het Europees Parlement blijft ongewijzigd en zet een duidelijk doel voor uitstootvrije nieuwe auto’s vanaf 2035”, reageert ook het liberale Europarlementslid Jan Huitema. Vanaf 1 januari 2035 mogen er enkel nieuwe auto’s en ook kleine vrachtwagens worden verkocht die CO2-vrij zijn, maar er zal nog fel gedebatteerd worden over e-fuels. [naar artikel]
In 2016 zijn meer dan 60.000 bestelwagens ingeschreven. Dat is een record. Bestelwagens worden alsmaar populairder. Waarom zijn bestelwagens of camionettes ineens zo populair? [naar artikel]
De drie hoofdsteden Brussel, Parijs en Madrid hebben een klacht ingediend bij het Europees Hof van Justitie over de Europese Commissie. Die heeft de uitstootnormen van 2007 voor auto’s en bestelwagens versoepeld. Het Hof beraadt zich. [naar artikel]
Een grote meerderheid in het Europees parlement heeft een wetsvoorstel met stengere uitstootnormen voor auto’s goedgekeurd. Tegen 2025 moet de CO2-uitstoot van auto’s 20% lager liggen dan in 2021 , in 2030 moet de uitstoot 40% lager liggen. Over dit voorstel moet nog een akkoord bereikt worden met de lidstaten. [naar artikel]
Alle autoconstructeurs overschrijden de door de Europese Unie opgelegde Euro 5- en Euro 6-normen voor de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) voor dieselwagens. Dat stelt de ngo Transport & Environment maandag op basis van een studie. Het gaat om zowat 29 miljoen wagens en bestelwagens op de Europese wegen, waarvan bijna 1,4 miljoen in België. [naar artikel]
De Europese auto-industrie, bij monde van ACEA -de vereniging van Europese autobouwers- heeft deze nacht "extreem bezorgd" gereageerd op de beslissing van Europese onderhandelaars om de uitstootnormen voor wagens in de toekomst fors aan te scherpen. [naar artikel]
De Europese Commissie gaat in beroep tegen het arrest van Gerecht van de Europese Unie over uitstootnormen voor nieuwe personenwagens. Dat arrest, dat er kwam na een klacht van de steden Brussel, Parijs en Madrid, stelde dat de Europese Commissie niet bevoegd was om de uitstootnormen voor nieuwe personenwagens milder te maken voor tests in reële rijomstandigheden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.