Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Vervuilende auto’s betalen in Gent 25 euro per week vanaf 2020

16/04/2019 - 20:18
"Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s (dieselauto’s met een Euro-4-motor) vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. De tarieven van de lage-emissiezone (LEZ) zijn dinsdagavond in de bevoegde gemeenteraadscommissie voorgelegd. Dieselvoertuigen die slechter scoren dan de Euro-4-norm mogen de binnenstad niet meer inrijden."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Vervuilende auto's betalen in Gent 25 euro per week vanaf 2020 (17/04/2019 - De Tijd)

07:32 Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van dieselauto's met een Euro-4-motor vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. [naar artikel]


2. Vervuilende wagens moeten in Gent 25 euro per week betalen (16/04/2019 - De Standaard)

Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. Diesels die slechter scoren dan de Euro-4-norm of benzinewagens die Euro-2 niet halen mogen de mogen de binnenstad helemaal niet meer binnen. [naar artikel]


3. 25 euro per week om met vervuilende auto Gent in te rijden (17/04/2019 - Het Belang van Limburg)

gentHet Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto's (dieselwagens met een Euro?4-norm) vanaf 1 januari volgend jaar 25 euro per week aanrekenen. [naar artikel]


4. Londenaar met vervuilende auto gaat bijna 15 euro per dag betalen: compensatie voor lagere inkomens (29/08/2023 - Het Laatste Nieuws)

Vrijwel heel Londen is vanaf dinsdag een milieuzone. Dat betekent dat gebruikers van vervuilende auto’s voortaan een toeslag van 12,50 pond (circa 14,60 euro) per dag moeten betalen. [naar artikel]


5. Meest vervuilende auto's mogen Gent niet meer binnen vanaf 1 januari 2020: hoe zal het in zijn werk gaan? (09/12/2019 - VRT NWS)

Drie jaar geleden besliste Gent om op 1 januari 2020 de lage emissiezone (LEZ) in te voeren. Bedoeling is om de luchtkwaliteit te verbeteren. Vervuilende auto’s veroorzaken uitstoot van roetdeeltjes, die schadelijk zijn voor de gezondheid. De LEZ geldt voor de zone binnen de stadsring. Daar worden alle vervuilende auto’s geweerd. Toch zijn er nog enkele uitzonderingen. [naar artikel]


6. Vlaanderen belast vervuilende auto's zwaarder vanaf 2021 (04/10/2019 - De Morgen)

Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto's fors stijgen. Dat schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]


7. Vlaanderen belast vervuilende auto’s meer vanaf 2021 (04/10/2019 - Het Belang van Limburg)

Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto’s fors stijgen, schrijft De Tijd vrijdag. [naar artikel]


8. Vlaanderen belast vanaf 2021 vervuilende auto's zwaarder (04/10/2019 - Het Laatste Nieuws)

Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende... [naar artikel]


9. Parkeren met vervuilende auto in Gentse parkeergarage: boete van 150 euro. (06/12/2022 - Het Laatste Nieuws)

De camera’s van de parkeergarages in Gent worden vanaf volgend jaar ingeschakeld om LEZ-overtredingen op te sporen. Dat meldt het kabinet van klimaatschepen Tine Heyse (Groen). Op die manier wordt het nog meer ontraden om met een vervuilende wagen de stad binnen te rijden. [naar artikel]


10. Vlaanderen belast vuile auto’s meer vanaf 2021 (04/10/2019 - Metro)

Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto’s fors stijgen, schrijft De Tijd. Vlamingen die een auto met een hoge CO2-uitstoot kopen, betalen vanaf 2021 een pak meer belastingen. De Vlaamse regering wil vanaf dat jaar de nieuwe Europese uitstoottest […] Het bericht Vlaanderen belast vuile auto’s meer vanaf 2021 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


11. Hasselt wil vervuilende auto’s tegen 2020 uit stad (26/01/2018 - Het Belang van Limburg)

Vanaf 2020 wil de stad Hasselt vervuilende auto’s bannen uit het centrum. Het onderzoek naar die invoering is gestart. “We zitten in de eerste fase”, zegt schepen van Milieu Joost Venken (Groen). “We onderzoeken nu waar we de zone willen invoeren. Enkel voor de kleine ring? Of binnen de grote ring?” In grensgemeente Maastricht denkt de lokale wethouder dan weer aan een milieuvignet naar Duits model om de luchtkwaliteit van de stad op te krikken. [naar artikel]


12. Opgepast: deze diesels zijn na 1 januari niet langer welkom in Gent en Antwerpen (31/10/2019 - De Morgen)

Vanaf 1 januari 2020 verstrengt Antwerpen de toelatingsvoorwaarden voor haar veelbesproken lage-emissiezone, waarmee de stad de luchtkwaliteit op lokaal niveau tracht te verbeteren. Bestuurders van een wagen met Euro 4-dieselmotor wordt vanaf volgend jaar de toegang ontzegd (tenzij ze betalen). Ook in Gent - waar de LEZ op 1 januari 2020 van kracht gaat - zal uw dieselauto meteen over een Euro 5-label moeten beschikken om de nieuwe LEZ te mogen betreden. [naar artikel]


13. Eerst de stad, dan de parking: ook deze steden willen vuile auto’s weren (01/02/2017 - Het Nieuwsblad)

Antwerpen bant vanaf vandaag vervuilende auto’s uit het stadscentrum. Mechelen en Brussel volgen in 2018, Gent in 2020. “We zouden beter van heel Vlaanderen een lage-emissiezone maken”, zegt hoogleraar Roeland Samson. Maar dat is volgens Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (CD&V) op dit moment niet realistisch. [naar artikel]


14. Brussel beboet vanaf maandag vervuilende auto's (28/09/2018 - De Tijd)

16:58 Chauffeurs die met de meest verontreinigende dieselvoertuigen met normen Euro 0 en Euro 1 rijden, riskeren vanaf maandag een boete van 350 euro in het Brussels gewest. [naar artikel]


15. Lage emissiezone in Gent brengt al bijna 420.000 euro op aan uitzonderingen (17/12/2019 - VRT NWS)

De lage emissiezone in Gent gaat pas in vanaf januari, maar heeft nu al bijna 420.000 euro opgebracht aan uitzonderingen. Wie met een te vervuilende wagen wil blijven rijden, kan namelijk betalen voor zo'n toelating. Zo'n uitzondering aanvragen kan ook in Antwerpen en Brussel, waar al langer lage emissiezones van kracht zijn. Ook daar brengt het geld in het laatje. [naar artikel]


16. Eerste slooppremie uitgereikt in Gent: "Elke vervuilende wagen die weg is, is sowieso winst" (04/10/2017 - VRT NWS)

In Gent is vanmiddag de allereerste slooppremie uitgereikt, een bedrag dat mensen kunnen krijgen als ze hun vervuilende auto laten vernietigen. Opvallend, want in Gent is de lage-emissiezone nog niet van kracht. "Maar elke vervuilende wagen die weg is, is sowieso winst." [naar artikel]


17. Brussel bant vervuilende auto's (01/01/2018 - De Tijd)

17:10 De meest vervuilende dieselwagens krijgen vanaf 1 januari geen toegang meer tot het Brussels Gewest. [naar artikel]


18. Londen breidt milieuzone voor auto’s uit naar vrijwel hele stad: toeslag voor vervuilers (29/08/2023 - Het Belang van Limburg)

Vrijwel heel Londen is vanaf dinsdag een milieuzone. Dat betekent dat gebruikers van vervuilende auto’s voortaan een toeslag van 12,50 pond (circa 14,60 euro) per dag moeten betalen. [naar artikel]


19. Vlaanderen belast vuile auto's pas in 2021 meer (04/10/2019 - De Tijd)

01:04 Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto's fors stijgen. [naar artikel]


20. “Duizenden patiënten zullen vanaf 2020 tot 600 euro meer moeten betalen uit eigen zak” (19/11/2019 - Het Nieuwsblad)

Ruim 80.000 kwetsbare patiënten zullen tot 600 euro meer uit eigen zak moeten betalen vanaf 2020. Dat komt omdat de federale beschermingsmaatregelen tegen een oplopende factuur dan niet langer gelden voor de gezondheidsdomeinen die werden overgeheveld op deelstaatniveau. Dat melden de Socialistische Mutualiteiten op dinsdag. [naar artikel]


21. In Gent mogen alle auto's tijdelijk door de lage emissiezone (25/03/2020 - VRT NWS)

Vanaf vandaag mogen alle auto's de Gentse lage emissiezone inrijden, zonder beboet te worden. De camera's blijven de vervuilende auto's wel registreren, maar boetes hangen er niet meer aan vsast. Het gaat wel maar om een tijdelijke maatregel. Je kan nu ook tijdelijk gratis parkeren in Gent. [naar artikel]


22. 1 Jaar lage emissiezone in Gent: “alsmaar minder vervuilende wagens, minder dan 1 overtreder per dag” (09/12/2020 - VRT NWS)

Er rijden steeds minder vervuilende wagens in het centrum van Gent. Dat komt omdat aan het begin van dit jaar de lage emissiezone werd ingevoerd. Om alles te controleren plaatste de stad 6 camera’s. Intussen zijn er nog 9 bijgekomen en rijdt er ook een scanwagen rond. “Het heeft effect, want er zijn minder vervuilende auto’s”, klinkt het. [naar artikel]


23. De Lijn moest 35.000 euro boete betalen voor té vervuilende bussen in Brussel  (28/12/2019 - VRT NWS)

De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone van Brussel. Daardoor moest de vervoersmaatschappij dit jaar 35.350 euro betalen (voor 101 boetes). Dat blijkt uit cijfers die Groen-parlementslid Stijn Bex opvroeg bij Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD), schrijft Het Laatste Nieuws. [naar artikel]


24. Vanaf morgen Brussel binnenrijden met vervuilende diesel? 350 euro boete (30/09/2018 - VRT NWS)

Wie vanaf morgen het Brussels gewest binnenrijdt met een vervuilende dieselauto, riskeert een boete van 350 euro. Morgen eindigt namelijk de overgangsperiode van 9 maanden voor de lage emissiezone in Brussel. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!