07:32 Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van dieselauto's met een Euro-4-motor vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. [naar artikel]
Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. Diesels die slechter scoren dan de Euro-4-norm of benzinewagens die Euro-2 niet halen mogen de mogen de binnenstad helemaal niet meer binnen. [naar artikel]
gentHet Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto's (dieselwagens met een Euro?4-norm) vanaf 1 januari volgend jaar 25 euro per week aanrekenen. [naar artikel]
Vrijwel heel Londen is vanaf dinsdag een milieuzone. Dat betekent dat gebruikers van vervuilende auto’s voortaan een toeslag van 12,50 pond (circa 14,60 euro) per dag moeten betalen. [naar artikel]
Drie jaar geleden besliste Gent om op 1 januari 2020 de lage emissiezone (LEZ) in te voeren. Bedoeling is om de luchtkwaliteit te verbeteren. Vervuilende auto’s veroorzaken uitstoot van roetdeeltjes, die schadelijk zijn voor de gezondheid. De LEZ geldt voor de zone binnen de stadsring. Daar worden alle vervuilende auto’s geweerd. Toch zijn er nog enkele uitzonderingen. [naar artikel]
Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto's fors stijgen. Dat schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto’s fors stijgen, schrijft De Tijd vrijdag. [naar artikel]
Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende... [naar artikel]
De camera’s van de parkeergarages in Gent worden vanaf volgend jaar ingeschakeld om LEZ-overtredingen op te sporen. Dat meldt het kabinet van klimaatschepen Tine Heyse (Groen). Op die manier wordt het nog meer ontraden om met een vervuilende wagen de stad binnen te rijden. [naar artikel]
Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto’s fors stijgen, schrijft De Tijd. Vlamingen die een auto met een hoge CO2-uitstoot kopen, betalen vanaf 2021 een pak meer belastingen. De Vlaamse regering wil vanaf dat jaar de nieuwe Europese uitstoottest […] Het bericht Vlaanderen belast vuile auto’s meer vanaf 2021 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vanaf 2020 wil de stad Hasselt vervuilende auto’s bannen uit het centrum. Het onderzoek naar die invoering is gestart. “We zitten in de eerste fase”, zegt schepen van Milieu Joost Venken (Groen). “We onderzoeken nu waar we de zone willen invoeren. Enkel voor de kleine ring? Of binnen de grote ring?” In grensgemeente Maastricht denkt de lokale wethouder dan weer aan een milieuvignet naar Duits model om de luchtkwaliteit van de stad op te krikken. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2020 verstrengt Antwerpen de toelatingsvoorwaarden voor haar veelbesproken lage-emissiezone, waarmee de stad de luchtkwaliteit op lokaal niveau tracht te verbeteren. Bestuurders van een wagen met Euro 4-dieselmotor wordt vanaf volgend jaar de toegang ontzegd (tenzij ze betalen). Ook in Gent - waar de LEZ op 1 januari 2020 van kracht gaat - zal uw dieselauto meteen over een Euro 5-label moeten beschikken om de nieuwe LEZ te mogen betreden. [naar artikel]
Antwerpen bant vanaf vandaag vervuilende auto’s uit het stadscentrum. Mechelen en Brussel volgen in 2018, Gent in 2020. “We zouden beter van heel Vlaanderen een lage-emissiezone maken”, zegt hoogleraar Roeland Samson. Maar dat is volgens Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (CD&V) op dit moment niet realistisch. [naar artikel]
16:58 Chauffeurs die met de meest verontreinigende dieselvoertuigen met normen Euro 0 en Euro 1 rijden, riskeren vanaf maandag een boete van 350 euro in het Brussels gewest. [naar artikel]
De lage emissiezone in Gent gaat pas in vanaf januari, maar heeft nu al bijna 420.000 euro opgebracht aan uitzonderingen. Wie met een te vervuilende wagen wil blijven rijden, kan namelijk betalen voor zo'n toelating. Zo'n uitzondering aanvragen kan ook in Antwerpen en Brussel, waar al langer lage emissiezones van kracht zijn. Ook daar brengt het geld in het laatje. [naar artikel]
In Gent is vanmiddag de allereerste slooppremie uitgereikt, een bedrag dat mensen kunnen krijgen als ze hun vervuilende auto laten vernietigen. Opvallend, want in Gent is de lage-emissiezone nog niet van kracht. "Maar elke vervuilende wagen die weg is, is sowieso winst." [naar artikel]
17:10 De meest vervuilende dieselwagens krijgen vanaf 1 januari geen toegang meer tot het Brussels Gewest. [naar artikel]
Vrijwel heel Londen is vanaf dinsdag een milieuzone. Dat betekent dat gebruikers van vervuilende auto’s voortaan een toeslag van 12,50 pond (circa 14,60 euro) per dag moeten betalen. [naar artikel]
01:04 Vlaanderen voert de nieuwe Europese uitstoottest WLTP niet in 2020, maar pas in 2021 in. Vanaf dan zullen de autobelastingen voor vervuilende auto's fors stijgen. [naar artikel]
Ruim 80.000 kwetsbare patiënten zullen tot 600 euro meer uit eigen zak moeten betalen vanaf 2020. Dat komt omdat de federale beschermingsmaatregelen tegen een oplopende factuur dan niet langer gelden voor de gezondheidsdomeinen die werden overgeheveld op deelstaatniveau. Dat melden de Socialistische Mutualiteiten op dinsdag. [naar artikel]
Vanaf vandaag mogen alle auto's de Gentse lage emissiezone inrijden, zonder beboet te worden. De camera's blijven de vervuilende auto's wel registreren, maar boetes hangen er niet meer aan vsast. Het gaat wel maar om een tijdelijke maatregel. Je kan nu ook tijdelijk gratis parkeren in Gent. [naar artikel]
Er rijden steeds minder vervuilende wagens in het centrum van Gent. Dat komt omdat aan het begin van dit jaar de lage emissiezone werd ingevoerd. Om alles te controleren plaatste de stad 6 camera’s. Intussen zijn er nog 9 bijgekomen en rijdt er ook een scanwagen rond. “Het heeft effect, want er zijn minder vervuilende auto’s”, klinkt het. [naar artikel]
De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone van Brussel. Daardoor moest de vervoersmaatschappij dit jaar 35.350 euro betalen (voor 101 boetes). Dat blijkt uit cijfers die Groen-parlementslid Stijn Bex opvroeg bij Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD), schrijft Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
Wie vanaf morgen het Brussels gewest binnenrijdt met een vervuilende dieselauto, riskeert een boete van 350 euro. Morgen eindigt namelijk de overgangsperiode van 9 maanden voor de lage emissiezone in Brussel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.