© Chretien Paesen

Stickeractie van het Rode Kruis Limburg breekt opnieuw record

De stickeractie van het Rode Kruis is afgelopen. In Limburg klokte de teller af op 56.182. “Een record”, zegt Jos Dessers, communicatieverantwoordelijke Rode Kruis Limburg.

Chretien Paesen

De jaarlijkse stickerverkoop van Rode Kruis Vlaanderen die op 25 april startte, is afgelopen. “Toen enkele leden van Jeugd Rode Kruis daags voor de start van de stickerverkoop de eerste sticker aan gouverneur Reynders gingen verkopen, spoorde die ze aan om dit jaar dan maar voor 55.000 stuks te gaan. Wel, het zijn er 56.182 geworden!”, zegt Jos Dessers. “De opbrengst is integraal voor de werkingskosten van de 42 Limburgse rodekruisafdelingen bestemd. Hiermee kunnen ze bv. een nieuwe ziekenwagen, reanimatiepoppen en allerlei hulpmateriaal aankopen en opleidingen voor vrijwilligers bekostigen.”Over heel Vlaanderen werden records opgetekend. De vrijwilligers verkochten niet minder dan 661.000 stickers, wat zo'n 11.000 exemplaren meer is dan het record van 2017. Dat succes dankt de organisatie aan het enthousiasme waarmee opnieuw duizenden vrijwilligers de straat optrokken om stickers te verkopen. Dit jaar waren de omstandigheden een pak minder zonnig dan vorig jaar, maar dat lieten de ijverige verkopers niet aan hun hart komen. Ook het populaire Playmobilfiguurtje dat dit jaar de sticker sierde, zorgde er mee voor dat er zoveel exemplaren over de toonbank – of liever door de autoruit – gingen. Dat blijkt uit de vele positieve reacties én de vraag naar het echte Playmobilfiguurtje op sociale media.

Foto: Rode Kruis Vlaanderen

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer