Nieuwe sneakercollectie brengt ode aan Frida Kahlo
Frida Kahlo is één van de bekendste kunstenaars uit Mexico en blijft ook vandaag veel mensen inspireren. Zo ook het schoenenlabel Vans. Het merk pakt immers uit met sneakers met een kunstwerk van Kahlo op.
De limited edition collectie bestaat uit 3 verschillende modellen, gebaseerd op de populaire Vans-schoenen zoals de OG Ski8-Hi LX, de Authentic LX en de Slip-On LX. Op elk paar staat een beroemd schilderwerk van Frida Kahlo. Zo heb je de keuze tussen 2 zelfportretten - ‘Self-Portrait with Thorn Necklace and Hummingbird’ en ‘Las Dos Fridas’ - of een stilleven met een watermeloen. Die laatste verwijst naar het kunstwerk Viva la Vida.
De 3 schoenen komen uit onder de naam Vans Vault, de luxelijn van Vans die geregeld projecten aangaat met musea en kunstenaars. De modellen geïnspireerd op Kahlo zijn vanaf vandaag verkrijgbaar in geselecteerde filialen. Voor informatie over de voorraad neem je het best contact op met de winkels.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Deze 10 goedkope beautyproducten worden ook gebruikt door professionals: “Contouren was nog nooit zo makkelijk”
-
PREMIUM
Dermatoloog geeft concrete tips voor minder zichtbare poriën in je gezicht: “Het zuur lost de talg in de poriën op”
Roken, zonlicht, make-up, een vette huid, maar ook gewoon verouderen maken de poriën in je gezicht groter. Gevolg? Die hatelijke zwarte puntjes of mee-eters. Dermatologe Dagmar Ostijn geeft een overzicht van laagdrempelige crèmes en behandelingen waarmee je ze kan ‘wegsmeren’. “Maar overdrijf niet met deze producten. Als je huid te veel schilfert, verstop je opnieuw je poriën.” -
Prijzen van 18 tot 46 euro en gepatenteerde formule: Beyoncé lanceert verzorgingslijn voor álle haartypes
Beyoncé lanceert een haarverzorgingslijn: Cécred. Is dit de zoveelste ster die haar naam met een lucratief merk uitbuit? Ja, al gaat het dit keer om acht producten waar de beautywereld wél op zat te wachten. Want Cécred mikt niet alleen op een groep die veel te lang over het hoofd werd gezien, maar op alle haartypen. Laila Alaoui van Curls and Fro’s neemt Cécred onder de loep én is enthousiast: “Maar dit product zou ik slechts met mate gebruiken.” -
-
Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar. Welke producten zijn wél geschikt voor de jonge huid?
-
Jobat
Waarom ligt je nettoloon zoveel lager dan je brutoloon?
Wie zijn of haar loonbrief één dezer dagen onder de loep neemt, ziet in eerste instantie een mooi (bruto)bedrag staan. Groot is echter de teleurstelling als je ogen iets verder naar beneden glijden. Wat onderaan je loonstrookje als nettoloon rest - en dus op je rekening belandt - is een pak minder. Jobat.be schetst welke factoren dit verschil veroorzaken. -
PREMIUM
EXCLUSIEF. Jimmy Choo ontwierp de schoenen die iederéén in de nillies wou. “Prinses Diana en ik waren close”
Zijn naam doet bij shoe addicts alle stoppen doorslaan. Hij was de chouchou van prinses Diana. En dankzij ‘Sex and the City’ werd Jimmy Choo (75) al helemaal een van ’s werelds beroemdste schoenenontwerpers. Waar houdt hij zich vandaag nog mee bezig? “Iemand die opgroeide in armoede kan op een dag multimiljonair worden. Ik ben het levende bewijs.” -
“Zodat onze kinderen niet hetzelfde moeten ervaren.” Wendy en Callie creëren slim product voor Belgen met krul- of kroeshaar
-
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
-
PREMIUM7
Populaire kledingketen Monki stopt met aanbod voor grote maten: “Was die body positivity dan toch maar platte commercie?”
De Zweedse kledingketen Monki rolde ooit met een reclamecampagne de rode loper uit voor vrouwen met een maatje meer, maar haalt nu de grote maten weer uit de rekken. Officieel omdat er weinig interesse is, al geloven modekenners dat niet. Is plussize misschien ‘uit de mode’? “Dit zal weer tot extra eetstoornissen leiden”, waarschuwt Finne Smets, styliste met een maatje meer. -
Mijnenergie
Is de stroom van jouw zonnepanelen deze lente en zomer weer wat meer waard?
Energieleveranciers betaalden nog nooit zo weinig voor de stroom van jouw zonnepanelen. In april moet de consument vrede nemen met gemiddeld 3 eurocent per kilowattuur. Bij een doorsnee verbruik betekent dat een habbekrats van 64,86 euro voor een volledige jaargang. Met de dagen met de meeste zonneschijnuren in aantocht mag het voor elke prosument wel iets meer zijn. Mijnenergie.be gaat na of die hoop gerechtvaardigd is. -
PREMIUM2
Nu zelfs coureurs, voetballers én acteurs er één dragen: zo werd het iconische ‘honkbaljasje’ weer hip
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer