Colruyt test de nieuwe, slimme weegschaal met AI in haar winkel in Kortrijk.
Volledig scherm
PREMIUM
Colruyt test de nieuwe, slimme weegschaal met AI in haar winkel in Kortrijk. © RV

Sinaasappel of pompelmoes? Colruyt maakt met artificiële intelligentie verwarring aan kassa tot verleden

Colruyt maakt als eerste Belgische supermarkt gebruik van artificiële intelligentie voor productherkenning. Mandarijn of clementine? Bloem- of savooikool? Zelfs die groene citroen herkent de slimme weegschaal als een limoen. Doel: het passeren langs de kassa sneller en efficiënter laten verlopen.

14 reacties

  • Devos Alex

    5 jaar geleden
    Straks een robot zoals in japan .
  • DIRK RASSCHAERT

    5 jaar geleden
    Ten eerste denk ik dat het niet sneller zal gaan en ten tweede beseft men niet dat dit er binnenkort zal voor zorgen dat er geen cissières meer nodig zijn! De k je nu echt dat ze dit doen voor de klant, en niet omdat zij er voordeel uit halen??
  • Anoniem

    5 jaar geleden
    nu alle soorten brood en de koffiekoeken nog
  • Ingrid Raes

    5 jaar geleden
    Op school leert men toch de verschillende soorten groenten en fruit (verschil tussen nectarine/perzik) kennen? Het is een smoes om kassabediendes te vervangen door camera's (besparing loonkosten). Veel betalen en weinig service. Onderzoekers stellen dat mensen steeds dommer worden. Digitalisering maakt de mens lui en ongeduldig. Binnenkort gaat men nog een app ontwikkelen opdat de wachtrij aan het toilet minder lang wordt. Zodra het slot van de deur geopend wordt, krijgt men dan een signaal.
  • Yvan Lissens

    5 jaar geleden
    Walter Bogaert: niet te lui, maar ik heb gemerkt dat men aan de kassa, (meestal jobstudenten), zelfs het verschil niet kent tussen kropsla en bladspinazie.