Illustratiefoto.
Volledig scherm
PREMIUM
Illustratiefoto. © BPOST

Kilometerheffing op lichte vrachtwagens? “Daar wordt consument de dupe van”

Bouwprojecten worden duurder, pakjes worden niet meer gratis aan huis geleverd en de factuur van de loodgieter krijgt er een regeltje bij. Dat zijn mogelijk de gevolgen van een kilometerheffing op lichte vrachtwagens waarvan er in ons land zo’n 770.000 rondrijden.

119 reacties

  • Eddy Vandermeirsch

    4 jaar geleden
    Mevr.Mertens.Te zien HOE men rijdt:een snelle lage sportwagen stoot meestal meer uit dan een lichte vracht! Een Porsche, Nissan GTR,etc rij je niet onder de 10 liter/100km.Mijn lichte vracht heeft genoeg aan 8 liter!Nu JIJ?Altijd maar over dat vervuilen.Begint bij mij echt averechts te werken.Ik krijg er echt genoeg van.Ook van die schoolse oproerkraaiertjes.Laat hen eerst studeren.Dan zien ze in welke sociale en economische gevolgen iets teweeg kan brengen.
  • Guido Swerts

    5 jaar geleden
    Pak de belachelijke en schandelijk lage taksen van lichte vrachten bij particulieren tenminste aan...zij vervuilen er maar op los voor amper 100euro per jaar.Is toch niet meer van deze tijd?
  • Kevin Van Schepdael

    5 jaar geleden
    Verdoken belastingen noemen ze dat. De vervoersfirma rekent dit door aan de consument. Aangezien dit dan weer een hogere omzet oplevert voor het bedrijft betaalt deze dan extra belastingen aangezien de hogere omzet.
  • Branca Cuyvers

    5 jaar geleden
    Waarom lichte vracht niet alleen voor mensen met btw nr dan zal er ook wel wat geld binnen komen
  • Luc Devriese

    5 jaar geleden
    het enige waar onze regering aan denkt is belastingen en dat is de gemakkelijkste oplossing voor alles , zouden ze niet beter eens werk maken om uit te zoeken waar bergen geld word verspild , dan zouden we pas mensen hebben die de naam van minister waard zijn en die ons land leiden als een goede huisvader