Zijn beha’s de nieuwe it-bags?
Tijdens de afgelopen modeweken waren er opvallend veel zichtbare beha’s te zien op de catwalk. In doorzichtige stofjes, kant en met een print. Dragen we komende lente en zomer de beha als een volwaardig kledingstuk? Volgens de Amerikaanse Vogue alvast wel.
Het begon allemaal net voor de modeweken toen actrice Katie Holmes in New York op stap was en door paparazzi op de foto vastgelegd werd. Doordat ze net haar arm omhoogstak om een taxi tegen te houden, viel haar vestje van haar schouder en werd haar beha zichtbaar. De foto ging viraal en op vraag van velen maakte Holmes zelf bekend dat het om een kasjmieren beha ging van het Amerikaanse modemerk Khaite. Voor de geïnteresseerden: de beha is hier te bestellen voor een “luttele” € 475.
Lees verder onder de foto.
Een dikke week later werd het startschot van de SS20 modeweken gegeven in New York en al snel viel op dat er bij veel ontwerpers een belangrijke rol weggelegd was voor de beha. Soms boven kleren gedragen, dan weer zichtbaar onder een vest of gewoon als topje: volgens de modeontwerpers is de beha voortaan een kledingstuk op zich dat gezien mag worden en niet meer verstopt hoort te zitten onder je kleren.
Helemaal verrassend is de hernieuwde focus op lingerie niet. Enerzijds kadert het in de populaire ‘Free the Nipple’-beweging, die strijdt voor ongecensureerd vrouwelijk naakt op sociale media. Zo waren onder andere bij Dior, Ann Demeulemeester, Olivier Theyskens en Loewe transparante beha’s te zien die daarna veelvuldig op Instagram gedeeld werden. Ook merken van eigen bodem zoals la fille d’O of het Nederlandse Love Stories verkopen al een tijdlang doorzichtige beha’s. Om de schoonheid van de vrouwentepel te vieren, maar zeker in het geval van la fille d’O ook om het online verbod op vrouwentepels aan te kaarten. Begin juni staken fotografe Noortje Palmers en creatieveling Jasper Declercq met ‘Taboob’ nog de draak met de blootgrens van het sociale medium door creatief gekadreerde borsten te posten.
Lees verder onder de foto.
Daarnaast is er ook nog de val van Victoria’s Secret dat al maanden kampt met tegenvallende verkoopcijfers en tal van schandalen omdat ze net iets te lang het imago van graatmagere, rondborstige ‘angels’ in knellende push-ups bleven in stand houden. Andere lingeriemerken leerden snel dat ze moesten evolueren om relevant te blijven en met resultaat. Cupsizes werden uitgebreid, in campagnes worden diverse modellen gebruikt in alle kleuren, vormen en maten en dat werpt nog eens zijn vruchten af ook.
Het gaat merken die zich mee afzetten tegen het onrealistische schoonheidsideaal, met het lingeriemerk Savage x Fenty van Rihanna als beste voorbeeld, voor de wind en daar willen grote modemerken nu ook een graantje van meepikken. Door lingerie als kledingitem te promoten, creëren ze een nieuwe afzetmarkt voor modebewuste shoppers die (nog) niet het geld hebben voor hun kleren of accessoires, maar wel graag een deeltje van het merk willen kopen.
De beha’s getoond op de catwalk zijn pas binnen 6 maanden te koop, maar wij zochten alvast enkele showstoppers bij elkaar:
1/ PrimaDonna, € 98,90, o.a. online te koop.
2/ ERES, € 410 (beha + slipje), online en in de winkels te koop.
3/ Marie Jo, € 69,90, o.a. online te koop.
4/ Hunkemöller, € 27,99, online en in de winkels te koop.
5/ Love Stories, € 50, online en in de winkels te koop.
6/ Etam, € 26,99, online en in de winkels te koop.
7/ S by Sloggi, € 49,99, o.a. online te koop.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
Vermijd tot 20% rendementsverlies: zo reinig je je zonnepanelen (niet)
-
Een mode-icoon op 102-jarige leeftijd, doet iemand het Iris Apfel ooit nog na? Zo zag haar extreme garderobe eruit
Interieurontwerpster. Modeontwerpster. Model. Stijlicoon. De Amerikaanse Iris Apfel (102) was veel dingen tijdens haar lange leven. Dit weekend overleed ze. Mode-expert David Devriendt beschrijft hoe de flamboyante dame zelfs met grijze haren en rimpels une grande dame bleef in de wereld van de fashionista’s en influencers. “Dankzij haar is mode vandaag een pak diverser.” -
Spaargids.be
Betaal jij met Payconiq? Dit is het prijskaartje voor jou en de handelaar
Sinds de lancering van Payconiq in 2016 zou het tarief voor een Payconiq-betaling nooit gewijzigd zijn, aldus de Bancontact Payconiq Company. Maar vanaf april is Payconiq wel duurder voor de handelaar. Merk je daar ook iets van als consument? En bestaan er alternatieven? Spaargids.be geeft een overzicht. -
-
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
-
“Zodat onze kinderen niet hetzelfde moeten ervaren.” Wendy en Callie creëren slim product voor Belgen met krul- of kroeshaar
Wat hebben een businesscoach en een chemicus gemeen? Hun prachtige krullen en het verlangen om andere Belgische vrouwen met krullend of kroeshaar te redden van de struggles die ze zelf ook zo goed kennen. Wendy (30) en Callie (25) werkten jaren aan hun innovatieve product, na jaren te lijden onder het stigma dat op hun natuurlijke lokken rust. “Ik kreeg op den duur brandwonden.” -
PREMIUM
Onze redactrice betaalt 277,50 euro bij de bekendste BV-kapper. Wat krijgt ze daarvoor? “Is hij attent of is dit marketing?”
“Toch had ik meer glamour verwacht.” Zowat heel bekend Vlaanderen loopt de deur plat bij Jochen Vanhoudt in Antwerpen. Ze komen er vooral voor extensions, leren we wanneer we undercover in het salon zitten. En we vangen nog meer nieuwtjes op uit showbizzland. Kunnen we er ook bekend cliënteel spotten? En lopen we met een even mooie coupe als hen naar buiten? “Zoals ik met nat haar op een knotje binnenkwam, zal Sarah Puttemans hier niet zitten.” -
PREMIUM
“Zodra je oestrogeen daalt, verliest je huid stevigheid.” 20, 30, 40 of 50+: expert tipt de beste huidverzorging per leeftijd
-
OPROEP. Ben jij grote fan van Dries Van Noten en wil jij op de foto?
-
“Vrouwen met zulke lippen kunnen verrassingspakketten zijn”: wat verklapt de vorm van je lippen over jou?
Lippen komen in alle vormen en maten. Ze geven ook meer prijs over ons innerlijk dan je zou denken. De Nederlandse Rhené Emmerich en Bertie Koussen lezen gezichten als beroep. Ze verklappen wat de vorm van jouw mond betekent aan de hand van enkele bekende namen. “Mensen met deze soort lippen kunnen hard uit de hoek komen.” -
Prijzen van 18 tot 46 euro en gepatenteerde formule: Beyoncé lanceert verzorgingslijn voor álle haartypes
Beyoncé lanceert een haarverzorgingslijn: Cécred. Is dit de zoveelste ster die haar naam met een lucratief merk uitbuit? Ja, al gaat het dit keer om acht producten waar de beautywereld wél op zat te wachten. Want Cécred mikt niet alleen op een groep die veel te lang over het hoofd werd gezien, maar op alle haartypen. Laila Alaoui van Curls and Fro’s neemt Cécred onder de loep én is enthousiast: “Maar dit product zou ik slechts met mate gebruiken.” -
Jobat
Hoeveel euro gaat er van je loon, indien je rijdt met een bedrijfswagen? “Er bestaat geen echt plafond op het VAA”
5 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerhelle ten brix
Jan Standaert
Juliette Francois
Karel van Velzeke
chelle db