Volvo XC40
Volledig scherm
Volvo XC40 © RV

Eerste elektrische Volvo rolt in september 2020 van de band in Gent

De eerste volledig elektrische Volvo, een XC40, zal in september 2020 van de band rollen in Gent. Dat heeft Belga vernomen bij CEO Stefan Fesser van Volvo Car Gent. Onder meer dankzij het succes van de traditionele XC40 groeide de fabriek uit tot de grootste industriële werkgever van Oost-Vlaanderen, met zowat 6.600 personeelsleden. Dankzij de elektrische auto kan Fesser die werkgelegenheid de komende jaren "stabiel houden”.

19 reacties

  • Anoniem

    5 jaar geleden
    De werkgelegenheid zal er maar zijn als ze dat ding kunnen verkopen ,ondertussen kan je U de vraag stellen aangaan de de PK's van zo'n dingen ,ouderen zullen de verzekering kunnen betalen(als ze geen ongevallen hebben gehad) ,maar jongere ,nu ja ,zal dure verzekering rekening worden
  • Ghijs Elvan

    5 jaar geleden
    Johan, Ben jji taxichauffeur of pakjescourier en rijd je daarom elke dag meer dan 300 km? Een normale EV gebruiker laadt niet bij een laadpaal bij een tankstation, maar doet dit gewoon 's nachts thuis. Elke nacht. Dus nooit tijdverlies. Een normale autogebruiker rijdt in de meeste gevallen niet meer dan 100 km/dag. Tenzij om op vakantie te gaan, maar dat is slechts een paar dagen per jaar.
  • Robert DE REU

    5 jaar geleden
    Laat ze maar van de band rollen, het zal niet in mijn richting zijn dat ze rollen.
  • johan thyssen

    5 jaar geleden
    probleem blijft rijbereik en laadduur. ok als 2e wagentje geloof ik hier wel in, maar als hoofd- en gezinswagen niet voor de moment. nu ben je op een paar minute bijgetankt, maar dan is het elke 300 a 400 km 40 minuten minimum gaan stoppen om te herladen. tel eens op een autosnelweg hoeveel wagens er op 40 minuten afrijden om te tanken.... zet dat allemaal eens samen op tankstation/ herlaadplaats. niet realistisch mensen. als ze dat nu eens kunnen reduceren tot 15 min en capaciteit van 600 km
  • Leo Mariën

    5 jaar geleden
    Ale, weer een paar dure golfkarretjes erbij. Dat de elektromotor het op termijn gaat worden geloof ik wel maar NOOIT zal ik gaan zitten op een bed van chemische brol die dan ook nog eens super gevaarlijk is in een ongeval. Met batterijen niks als last, piekvermogens bij het opladen, actieradius, terugval batterij...daar zullen ze snel achter komen. Hoe goedkoper de wagens gaan moeten worden, hoe groter de problemen. Ze kunnen het zelfs nog niet fatsoenlijk met een dure mobiele telefoon.