Direct naar artikelinhoud
Social media-challenge

Dolly Parton (74) heeft virale hit te pakken met geestige social media-challenge

De social challenge van Dolly Parton.Beeld Instagram

Een bescheiden internethype opstarten op je 74ste? Countrylegende Dolly Parton kan dat. Ze toont gevat hoe je je op verschillende sociale media radicaal anders kan profileren. Enkele beroemdheden, onder wie Will Smith en Miley Cyrus, sprongen al op de kar.

Parton postte op Instagram een collage van vier foto’s, met haar ideale beeld voor respectievelijk Linkedin, Facebook, Instagram en Tinder. Op Linkedin toont ze zich van haar meest professionele kant in een grijs kostuum, klaar voor een zakenmeeting. Haar Facebookversie lijkt op een kerstportret, uiteraard met een kersttrui van zichzelf. Op Instagram poseert de muzikante als een country-ster in een blitse outfit. En op Tinder prijkt Parton als Playboy-bunny, zwoele tandpasta-smile inbegrepen.

Een vrouw die van alle sociale-mediamarkten thuis is, kortom. Of zoals la Parton het zelf verwoordt: “Get you a woman who can do it all ;)”.

View this post on Instagram

Een foto die is geplaatst door null (@dollyparton) op

De ‘Dolly Parton Challenge’ sloeg meteen aan, ook bij een resem beroemdheden. Voormalige Disney-ster én Partons metekind  Miley Cyrus publiceerde haar versie met beschrijving: “Dolly’s setting world wide trends shouting out platforms she don’t even use” vervolledigd met een obligate resem hashtags.

View this post on Instagram

Een foto die is geplaatst door null (@mileycyrus) op

Ook ‘Bad Boys’-acteur Will Smith deed zijn duit in het zakje. Hij sloot zijn post af met “I’d swipe right”. Wie niet, Will?

View this post on Instagram

Een foto die is geplaatst door null (@willsmith) op

Maar beroemd zijn moét natuurlijk niet om in de pret te delen. Intussen delen Instagrammers massaal verschillende versies van zichzelf:

View this post on Instagram

Een foto die is geplaatst door null (@manoelacarvalhoo) op

View this post on Instagram

Een foto die is geplaatst door null (@mancanwine) op