Vans lanceert schoenen voor kinderen met autisme
Naar aanleiding van de Autism Awareness Month in april brengt sneakermerk Vans een reeks schoenen uit die speciaal ontworpen zijn voor mensen met autisme.
Om meer bewustzijn te creëren over autisme heeft Vans een collectie zintuigvriendelijke schoenen en kleding gelanceerd. Bij mensen met een autismespectrumstoornis ontwikkelen de hersenen zich anders dan bij de meeste mensen. Daardoor verwerken ze prikkels op een andere manier en kunnen ze overgevoelig zijn voor alles wat ze zien, horen, voelen, ruiken ...
Samen met de International Board of Credentialing and Continuing Education Standards nam Vans het initiatief om op die noden van mensen met autisme in te spelen. “Veel mensen met autisme zijn bijvoorbeeld overgevoelig voor fel licht of fluorescerende kleuren”, vertelt de organisatie. Daarom brachten ze een reeks T-shirts én comfortabele sneakers uit met een kalmerend doch hip kleurenpallet.
Vans zal ook minstens 100.000 dollar, omgerekend zo’n kleine 90.000 euro, van de opbrengst schenken aan A.skate, een non-profitorganisatie die kinderen met autisme laat kennismaken met skateboarden.
Op sociale media kon de lancering dan ook op veel lof rekenen. “Mijn zoon Logan is acht jaar oud en kreeg op zijn drie jaar werd de diagnose autismespectrumstoornis bij hem gediagnosticeerd”, schreef een persoon op Twitter. “Hij heeft een beperkte expressieve taal en worstelde altijd met schoenen. Naarmate hij ouder werd, was het moeilijker om klittenband of instapschoenen te vinden. Bedankt om te denken aan deze populatie!”
Iemand anders zei: “Vans lanceerde een collectie om het bewustzijn rond autisme te vergroten met extra comfortabele en sensorische ontwerpen en een rustgevend kleurenpalet en dat vind ik prachtig.”
“Vans heeft een Autism Awareness Collection van schoenen uitgebracht en ik sta daar voor 1.000 procent achter”, twitterde iemand anders.
De collectie is vanaf deze maand zowel online als in de winkels beschikbaar.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
Een snellere en goedkopere oplossing voor het klassieke zwembad in de tuin
-
PREMIUM
Hoe ‘train’ je je haar om minder snel vet te worden?
“Ik gebruik al drie maanden geen shampoo meer.” Op sociale media zeggen steeds meer jonge mannen dat ze een haardos au naturel verkiezen. Is dat goed voor je haren? En wat als je lokken toch snel vettig worden? Wel, er bestaan manieren om het aantal wasbeurten af te bouwen, zeggen BV-kapper Jochen Vanhoudt en dermatoloog Thomas Maselis. “Alles hangt af van je hoofdhuid.” -
Een mode-icoon op 102-jarige leeftijd, doet iemand het Iris Apfel ooit nog na? Zo zag haar extreme garderobe eruit
Interieurontwerpster. Modeontwerpster. Model. Stijlicoon. De Amerikaanse Iris Apfel (102) was veel dingen tijdens haar lange leven. Dit weekend overleed ze. Mode-expert David Devriendt beschrijft hoe de flamboyante dame zelfs met grijze haren en rimpels une grande dame bleef in de wereld van de fashionista’s en influencers. “Dankzij haar is mode vandaag een pak diverser.” -
-
“Vrouwen met zulke lippen kunnen verrassingspakketten zijn”: wat verklapt de vorm van je lippen over jou?
-
Spaargids.be
Dit is wat je jaarlijks uitspaart door elke dag boterhammen mee te nemen naar je werk
Telkens dezelfde broodjeszaak dichtbij je werk opzoeken is handig, maar het kost wel wat. Hoeveel geld kun jij besparen door je eigen boterhammen mee te nemen? En hoe spaar of investeer je die extra centen slim? Spaargids.be gaat het na. -
Livios
“Koffiegruis, eierschalen en mulch werken niet”: zo verjaag je slakken wél succesvol uit je tuin
Hobbytuiniers houden hun moestuinen de komende weken maar beter goed in de gaten. Zodra de bodem begint op te warmen, het ’s nachts niet te hard afkoelt en het nu en dan blijft regenen, duiken slakken in groten getale op. Slakkenplagen zijn immers een typisch lentefenomeen. Bouwsite Livios vroeg aan Dirk Criel van Natuurpunt hoe je het beste omgaat met slakken in de tuin. -
Van sprays tot sticks en poeders: zo werk je snel je uitgroei weg. “Dit kost je amper 10 euro”
-
PREMIUM2
De ‘truttige’ ballerina is terug, en daarmee ook de voetklachten: “Schoen scoort 0 op 3”
-
Mango strikt ex-Spice Girl voor een “sensuele” en “bevrijdende” kledingcollectie die eind april uitkomt
Wie houdt van Victoria Beckhams modelabel doet aan window shopping of is genoodzaakt om nogal diep in de buidel te tasten. Maar daar brengt Mango nu verandering in. De Spaanse keten brengt binnenkort samen met de ex-Spice Girl een betaalbare collectie uit: “Ik wil een breder publiek aanspreken, maar mijn eigen DNA behouden”, zegt zij. -
Prijzen van 18 tot 46 euro en gepatenteerde formule: Beyoncé lanceert verzorgingslijn voor álle haartypes
Beyoncé lanceert een haarverzorgingslijn: Cécred. Is dit de zoveelste ster die haar naam met een lucratief merk uitbuit? Ja, al gaat het dit keer om acht producten waar de beautywereld wél op zat te wachten. Want Cécred mikt niet alleen op een groep die veel te lang over het hoofd werd gezien, maar op alle haartypen. Laila Alaoui van Curls and Fro’s neemt Cécred onder de loep én is enthousiast: “Maar dit product zou ik slechts met mate gebruiken.” -
Meer smeren nu, minder rimpels later? Dermatoloog geeft advies: “Schakel vanaf je 30ste een versnelling hoger”
2 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerRayan El Arami
Benny Evi Illya Pintjens