Op Brussels Airport is er de jongste weken maar erg weinig activiteit. Dat blijft wellicht ook de komende weken nog zo.
Volledig scherm
PREMIUM
Op Brussels Airport is er de jongste weken maar erg weinig activiteit. Dat blijft wellicht ook de komende weken nog zo. © Photo News

In de luchtvaart wordt de ravage enorm: “Air France krijgt 4 miljard van de Franse staat, KLM 2 miljard van de Nederlandse. Miljard, hé! Ook wij gaan iéts moeten doen”

De luchtvaart beleeft haar grootste crisis ooit. De wereldwijd bijna onbestaande vraag naar vliegreizen verplicht ook de Belgische luchtvaartmaatschappijen alle toestellen aan de grond te houden. Brussels Airlines vliegt al minstens tot 15 mei niet, zo maakte het vandaag bekend. Het vraagt de overheid 290 miljoen euro steun om deze crisis te overleven. TUI fly heeft 250 miljoen euro nodig. Expert Eddy Van de Voorde legt uit waarom ze die ook moeten krijgen.

40 reacties

  • Danny Govaerts

    4 jaar geleden
    Geen geld gooien in een bodemloze put waar we toch niets aan te zeggen hebben. Belgie heeft geen belang in de vliegtuig maatschappij ,, als er niet binnen het jaar terug normaal wordt gevlogen doekt Duitsland de Belgische poot toch op..
  • Michel Gybels

    4 jaar geleden
    Lufthansa zal hiervan zeker profiteren om een kaalslag te houden onder het personeel van Brussels Airlines...
  • Jean Desmet

    4 jaar geleden
    Brussels Airline is Lufthansa dus de Duitsers moeten geld geven aan Brussels Airline
  • Beatrice Van Goethem

    4 jaar geleden
    Ik ging gemiddeld 2x per jaar met Tui op verlof, maar heb nu zelf beslist nooit nog ver weg te gaan Dus vanaf dit jaar niet meer weg met het vliegtuig
  • Pierre Meert

    4 jaar geleden
    Stop toch aub. Wat is een land zonder airline? Waar is jullie gezond verstand? (En fierheid...?). Nemen jullie liever de trein naar Parijs en vandaar de vlucht? En 30% duurder..