Ontsmetten, ontsmetten, ontsmetten: online verkoop Dettol-fabrikant stijgt met 50 procent

De Britse multinational Reckitt Benckiser heeft stevig munt geslagen uit de coronacrisis. In het eerste kwartaal ziet de producent van schoonmaakproducten de omzet met 13,5 procent stijgen. De inkomsten uit online verkoop verdubbelden zelfs.

De omzetstijging die de producent van Dettol en Lysol laat optekenen, is groter dan die van het Brits-Engelse Unilever en het Amerikaanse Procter & Gamble. Die eerste is de producent van merken als Dove en Zwitsal, die laatste heeft dan weer merken als Dreft, Ariel en Head & Shoulders in de portefeuille.

‘We hebben een sterke consumentenvraag gemerkt, vooral in maart en april’, zegt CEO Laxman Narasimhan. Hij stelt zich wel de vraag of het niet voornamelijk om hamsteraankopen ging. Volgens de topman is het mogelijk dat de vraag in de komende maanden opnieuw zakt omdat de consumenten ‘hun voorraad zeep en ontsmettingsmiddelen zullen aanspreken’.

Eind vorige week kwam het Britse bedrijf overigens met een waarschuwing naar buiten. Reckitt Benckiser drong erop aan om de schoonmaakproducten vooral niet te drinken, te injecteren of op wat voor manier dan ook in het lichaam in te brengen. De Amerikaanse president Donald Trump had dat tijdens een dagelijkse persmeeting gesuggereerd –iets wat hij nadien ontkende.

Meer