Illustratiebeeld
Volledig scherm
PREMIUM
Illustratiebeeld © © Philip Reynaers / Photonews

Hoe (on)veilig is elektrische step? Vias deed het onderzoek

Mooi weer, dus bolt de elektrische step vooral in onze steden opnieuw een pak kilometers. Nu ze deze coronazomer mogelijk nog méér het alternatief voor het openbaar vervoer wordt, ging verkeersveiligheidsinstituut Vias bij enkele spoedgevallendiensten na hoe (on)veilig de e-step is. In Brussel belandt wekelijks een gebruiker op spoed. Vias vraagt enkele maatregelen.

11 reacties

  • Rob Hoek

    4 jaar geleden
    Voordeel dat in Nederland is verboden. Ik ben heel dankbaar dat die verschrikkelijke step in Nederland verboden is.
  • Mathias Van Herck

    4 jaar geleden
    Helm verplichten en op gepaste tijdstip snelheidscontrole doen op alle steps. Zijn er bij die meer dan 80km gaan.
  • Jens Peeters

    4 jaar geleden
    Zo'n onstabiel ding zonder enige beveiliging is niet gevaarlijk maar een auto met honderden veiligheidssystemen is dat wel.
  • Ron Leclerc

    4 jaar geleden
    Een wiel kan maar een hindernis nemen kleiner dan één vierde van de diameter ervan. Dus bij een oneffenheid van 5cm ga je overkop bij 20 km/h. Veilig?? Nee dus. Ook is hetverschil in snelheid tsn step en voetganger veel te groot om hetzelfde pad veilig te gebruiken. Maar ja we zijn in België hé.
  • Hubert Wouters

    4 jaar geleden
    Inderdaad mijnheer De Fokker, ofwel verbieden, ofwel helmplicht, en verplichte verzekering.