PostNL zet extra medewerkers in in distributiecentrum Wommelgem om stijgend aantal pakjes te verwerken

PostNL heeft de voorbereidingen voor de feestdagen een aantal weken vroeger opgestart. Normaal begint die drukke periode met Black Friday en eindigt ze in januari. Door de sluiting van de niet-essentiële winkels, bestellen er nu al veel mensen online. En dat merken ze ook in het distributiecentrum in Wommelgem, waar alle pakjes van PostNL vertrekken. "In plaats van 850 bezorgers zijn er nu 1.300 bezorgers per dag op de baan", vertelt Lies Florentie van PostNL.

Om te vermijden dat er pakjes niet op tijd geleverd kunnen worden, vraagt PostNL aan de winkels om hun pakjes meer te spreiden. "We zien dat er na het weekend een piek is", zegt Lies Florentie van PostNL. "We vragen om nu ook tijdens de week pakjes te versturen, zodat ze allemaal bezorgd geraken."

PostNL neemt met de feestdagen heel wat extra mensen aan, zodat alles op tijd bezorgd kan worden. "Als de bezorgers vertrekken, moet de vloer leeg zijn. Anders kan het niet vlot blijven verlopen. Er is slechts een klein percentages dat we opslaan en de volgende dag meegeven", vertelt Florentie.

Nieuwe klanten

Er zijn ook veel nieuwe klanten. "Tijdens de eerste lockdown hebben we 14% nieuwe adressen gekregen. Die mensen hadden nog nooit een pakje gekregen via PostNL. Ze lijken het gemakkelijk te vinden, want ze zijn nog niet afgehaakt", vertelt Florentie.

Ook Bpost gaf al aan dat het erg druk was. Zij kondigden eerst zelfs aan dat ze niet meer alle pakjes aan huis gingen leveren. Bpost heeft uiteindelijk toch beslist extra maatregelen in te voeren. Als een pakje na 5 dagen niet wordt opgehaald, zullen ze het alsnog aan huis brengen.

Meest gelezen