Personeel Lidl schrijft kaartjes aan bewoners Hof Ter Bloemen

Heusden-Zolder -

Twee weken geleden kwam een vrouwtje van 80 in de Lidl in Heusden. Ze vertelde hoe eenzaam ze was. Haar man is 30 jaar geleden overleden, haar broers en zussen zijn er ook niet meer. Kinderen heeft ze niet. Het verhaal was zo aangrijpend dat de 20 medewerkers van Lidl Heusden be-slisten om haar allemaal een kaartje te sturen. Met tranen in de ogen kwam het vrouwtje het personeel bedanken.

Tamara Carremans

Dit zette het personeel van Lidl aan het denken om nog meer bejaarden een hart onder de riem te steken in deze bizarre periode. Ze besloten om zoveel mogelijk mensen een kaartje te sturen.“Ons eerste idee was om adressen te vragen aan vrienden, familie, klanten die iemand kennen die wel een opkikkertje kan gebruiken. Maar GDPR-gewijs is dat niet mogelijk”, vertelt Tamara Carremans, manager van Lidl Heusden. “Samen met de directie besloten we om persoonlijke kaartjes te schrijven naar de inwoners van woonzorgcentrum Hof Ter Bloemen.We kregen van het rusthuis de voornamen van de mensen en hun hobby.”

Kerstpakketjes

“Naast de 90 persoonlijke kaartjes die we als team wilden sturen, vroeg ik ook aan familie, vrienden, buren en aan de collega's zelf of ze nog een persoonlijk kaartje wilden maken. Iedereen begon te schrijven, te knutselen of te tekenen. Een paar handelaars uit de omgeving steunden ons met pralines, koekjes en armbandjes. Onze directie wil ook elke inwoner een kleinigheidje geven. Zo hebben we dus op dinsdag 90 kerstpakketjes gemaakt die we op woensdag 16 december zijn gaan bezorgen. Ook mogen we snijbloemen die we op zaterdagavond niet verkocht hebben en die we normaal moeten weggooien, elke week schenken aan Hof ter Bloemen. Wij willen met het volledige team van Lidl Heusden een beetje licht brengen in deze donkere, bizarre dagen”, besluit Tamara.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer