Volvo maakte vandaag bij de officiële voorstelling van haar nieuwste stekkerwagen, de Volvo C40 Recharge, bekend dat het vanaf 2030 enkel nog online zal verkopen.
Volledig scherm
PREMIUM
Volvo maakte vandaag bij de officiële voorstelling van haar nieuwste stekkerwagen, de Volvo C40 Recharge, bekend dat het vanaf 2030 enkel nog online zal verkopen. © EPA

Volvo verkoopt vanaf 2030 nog uitsluitend online: betekent dit het einde van de klassieke autodealer?

Volvo wil tegen 2030 enkel nog elektrische auto’s maken, en gaat deze uitsluitend online verkopen; de door Tesla en Polestar beproefde strategie die eerder ook Volkswagen voor haar elektrische voertuigen aankondigde. Is dit de doodsteek voor de klassieke autohandelaar met showroom? Hoe zullen we in de toekomst onze auto kiezen en kopen?

33 reacties

  • Ward Den Bever

    3 jaar geleden
    Personeel een jaar verlof geven, klanten negeren, hou je maar klaar voor de sluiting van Volvo Belgium binnen afzienbare tijd.
  • Ferdinand Nuyts

    3 jaar geleden
    Volvo heeft een grasmachine motor, dat koop je ook in Brico of online.
  • Roel Van Bael

    3 jaar geleden
    Dan eindelijk geen last meer in de after sales met de paljassen van de verkoop. Die beloven maar terwijl ze zelf niets moeten waarmaken. Moet het nog wel zien gebeuren...
  • Pierre Vaneylen

    3 jaar geleden
    Schakel de Middenstand uit en gans de economie zakt als een pudding dooreen. Wait and see!
  • Christian Deckers

    3 jaar geleden
    Dat ze ff doorpakken en hem volledig zelfrijdend maken zodat de auto zichzelf komt afleveren bij u. Volvo kiest doodleuk voor het negeren van de eindgebruiker, ze willen de klant zelfs al niet meer zien. Zegt genoeg.