Herbert Diess, CEO van Volkswagen
Volledig scherm
Herbert Diess, CEO van Volkswagen © REUTERS

VW wil zes batterijfabrieken bouwen in Europa

De autogroep Volkswagen bouwt de komende jaren een eigen netwerk van batterijfabrieken uit, om minder afhankelijk te zijn van toeleveranciers voor batterijcellen voor in zijn elektrische wagens. Tegen 2030 wil Volkswagen zes batterijfabrieken hebben in Europa, zo kondigde de groep maandag aan. En hij wil samen met partners ook 18.000 snellaadpunten zetten in Europa.

14 reacties

  • Geert Tamsyn

    3 jaar geleden
    Bart Vanderbruggen, je kunt EV best thuis opladen, ben je veel goedkoper af (3 à 4 euro per 100 km.), met PV zelfs gratis.
  • Bart Vanderbruggen

    3 jaar geleden
    In Duitsland betaal je nu voor een oplaadbeurt bij Tesla al ruim meer voor een volle tank elektriciteit dan voor een equivalent in benzine of diesel. EV = rip-off van de consument.
  • Geert Tamsyn

    3 jaar geleden
    René Verhoeven, binnen 10 jaar verkoopt geen enkele constructeur nog brandstofwagens, en dan zal het aandeel EV ver boven 1 % stijgen. Naar het verleden blijven staren is nooit een goede manier om de toekomst te voorspellen.
  • René Verhoeven

    3 jaar geleden
    Slechts 0.1% van de totale wereldvloot auto's rijdt elektrisch, als ze dit op 10 jaar naar 1% krijgen zal het al enorm zijn, dat is een stijging van 1000%. En dan komen ze nog maar uit op 1% van de auto's, een peulschil vergeleken met de totale uitstoot van transport met vrachtwagens, boten, vliegtuigen, landbouw, bouw... Dus gans dat elektrische gedoe dat ze ons door de strot rammen stelt eigenlijk helemaal niks voor. Wat een gedoe daarrond.
  • Geert Tamsyn

    3 jaar geleden
    De batterijen van VW zullen er zijn van het LFP-type: geen kobalt, geen nikkel, lichter, goedkoper, milieuvriendelijker en nul brandrisico.