(Archieffoto)
Volledig scherm
(Archieffoto) © Foto Proot

Vlaamse meerderheid wil handelskernen in steden en dorpen versterken

De Vlaamse meerderheidspartijen N-VA, CD&V en Open Vld willen de handelskernen in de Vlaamse steden en dorpen laten heropleven. Vandaag staat één op de tien winkelpanden immers leeg en dat zet de leefbaarheid er onder druk. Een reeks aanbevelingen moet de lokale besturen helpen om het tij te doen keren.

44 reacties

  • Karin Vermeulen

    3 jaar geleden
    Je moet al goed gek zijn om tegenwoordig in een centrum te gaan winkelen. Je geraakt er niet en het kost je half je shoppingbudget en je loopt nog het risico op allerlei boetes. Ik kom in geen enkele stad meer. Einde verhaal.
  • Riek Tamenaers

    3 jaar geleden
    Adinkerke plopsaland slechts 1 winkel Delhaize voor het hele dorp. Geen concurrentie dus. Volgende winkel ligt zo'n 10 A 15km verder
  • simonne goderie

    3 jaar geleden
    Vroeger kon men overal rijden en parkeren ,de stads -en dorpskernen zaten vol met mensen en honderden cafe’s 3n restaurants draaide a volante,.Nu hebben we lez zones ,geen parkeerplaatsen (of men betaald zich blauw ) en de honderden mensen die er vertoefde zijn vervangen door een veelvoud aan camera’s .
  • freddy vandersmissen

    3 jaar geleden
    Is dit een late 1 Aprilgrap ? Eerst de kleine zelfstandige laten kapotmaken door de grote winkelketens, in hoeveel dorpjes vind je nog een slager en een bakker ? De grote steden is voor velen een no-go zone vanwege LEZ- zone, duur parkeren, fietsstraten en andere hindernissen,man man wat een miserie. Je oogst wat je zaait , eigen schuld dikke bult ! En nu het te laat is , komen ze zeuren !
  • An Vanden Bossche

    3 jaar geleden
    Onder het mom van LEZ-zones is de fabrikant erin geslaagd de gemeenten al hun parkeermeters te laten vervangen door nieuwe en duurdere. Parkeren (comfort)is niet te duur, wel stelt men alles, maar dan ook alles in het werk om de autotoegankelijkheid te vertragen en hinderen, maar dat geldt evenzeer buiten de kern. Voor de volumineuze aankopen is een auto misschien nodig, voor de rest eigenlijk niet. Zelfs bij doe-het-zelfzaken gaat 8 van de 10 buiten met artikelen die op een fiets kunnen.