BELGA
Volledig scherm
© BELGA

Duitsland voorziet duizend ultrasnelle laadstations voor elektrische wagens tegen 2023

Duitsland gaat tegen 2023 een publiek netwerk van duizend ultrasnelle laadstations voor elektrische wagens installeren. De stations krijgen laadpunten met een vermogen van minstens 150 kilowatt. Daarmee zou de batterij van een elektrische auto binnen enkele minuten opgeladen zijn. 

12 reacties

  • Geert Tamsyn

    3 jaar geleden
    Er worden nog altijd 1900 PV-installaties per maand geïnstalleerd, dat is 90 per werkdag, allemaal gezinnen die zowat gratis elektrisch kunnen rijden. Elektriciteit is de laatste maanden zelfs goedkoper geworden, de olieprijs is de laatste 10 jaar gehalveerd, maar benzine en diesel zijn toch flink duurder geworden. En zullen nog duurder worden, om het verlies aan inkomsten door elektrisch rijden te compenseren, want dat kan de regering met 2030 in het achterhoofd, niet ontmoedigen.
  • Anoniem

    3 jaar geleden
    Ja,ja als stroom zo goedkoop was reed ieder al met een E wagen en als allemaal zo "gratis" en zo goed is waarom staan steeds die 530000 panelen bezitters op hun achter-ste poten.Overigens zonnepanelen markt is met niet minder dan 65% de kelder ingegaan en waarom,omdat ze niet meer van de gemeenschap(lees belastinggeld) kunnen profi-teren (belastinggeld),zonder subsidies lagen nog nergens panelen terwijl je panelen moet leggen voor jezelf en niet om er aan te verdienen,dacht men toch.
  • Geert Tamsyn

    3 jaar geleden
    23 kW voor 16,95 euro? Daar betaal ik 3,9 euro voor, en volgens alle simulaties, zal dat met het capaciteitstarief minder zijn. Of helemaal gratis met zonnepanelen, wat nu al voor 530.000 Vlaamse gezinnen (en dat aantal neemt dagelijks toe) mogelijk is. Rekeningrijden zal voor uitstootloze auto's sowieso goedkoper zijn.
  • Anoniem

    3 jaar geleden
    @Thierry Willems ,E rijden is 2x zo duur dan diesel of benzine rijden.Een test door AutoMotorSport uitgestraalt op VOX heeft met Renault Twingo volgende gebracht. Na 1/3 autostrade,1/3 landweg en 1/3 stad samen 100km tankte de benzine voor 7€ weer vol,de E versie aan gemiddelde prijs stroom 't huis(23KW verbruik) 16.95€ .Goedkoper wor-den?. Vergeet het ,de taksen en accijns moeten ook verder in de Staatskas komen en daarbij komt in toekomst waarschijnlijk rekeningrijden bij(22.5 miljard/jaar)
  • Geert Tamsyn

    3 jaar geleden
    Snelladen is niet zo goed voor de batterij, niet nodig voor de gewone dagelijkse verplaatsingen, en wordt dus alleen als noodoplossing gebruikt, dan is er geen probleem. Laden doe je bij voorkeur thuis of op het werk, veel goedkoper en dikwijls zelfs gratis. Laadpalen zijn sowieso maar tijdelijk, de toekomst is voor het laden al rijdend via inductie. In het VK en Noorwegen staan ze daar al redelijk ver mee, zoals gebruikelijk denkt men daar in België bij de wegenaanleg nog niet aan.