Hybrid Air Vehicles wil vanaf 2025 twaalf luchtschepen van het type Airlander 10 per jaar bouwen.
Volledig scherm
Hybrid Air Vehicles wil vanaf 2025 twaalf luchtschepen van het type Airlander 10 per jaar bouwen. © Hybrid Air Vehicles

Van Barcelona naar Mallorca met de zeppelin: eerste commerciële vluchten na Hindenburg-ramp gepland tegen 2025

Hybrid Air Vehicles wil tegen 2025 commerciële korteafstandsvluchten verzorgen tussen enkele steden. Dat zou voor het eerst zijn sinds de fatale ramp met de Hindenburg in 1937. Vliegen met een luchtschip is niet alleen comfortabeler, maar vooral milieuvriendelijker.

11 reacties

  • Norbert Corten

    3 jaar geleden
    Waarschijnlijk voor de happy few.
  • Danny Bottelier

    3 jaar geleden
    Ik vraag me af wat er gebeurt als je met zo'n ding in een storm terecht komt.
  • Sascha Grimm

    3 jaar geleden
    De haven van Antwerpen had toch ook soortgelijke ideetjes met een luchtschip voor transport. Het is blijkbaar erg windstil geworden...
  • Ariane Delasorte

    3 jaar geleden
    Zal pokkeduur zijn indien er zo weinig plaatsen zijn. Een leuk speelgoedje voor mensen met te veel geld.
  • Hendrik Goris

    3 jaar geleden
    Onbrandbaar edelgas helium natuurlijk. De Hindenburg was met het zwaardere en brandbare waterstof gevuld, omdat het Amerikaanse leger alles voor zichzelf reserveerde.