AP
Volledig scherm
© AP

Autogroep boven Mercedes-Benz snoeit in dealernetwerk

AutoAutogroep Daimler, eigenaar van Mercedes-Benz, gaat snoeien in zijn netwerk. De groep wil 25 showrooms en herstelplaatsen in België, het Verenigd Koninkrijk en Spanje verkopen aan investeerders, zo schrijft de Duitse krant ‘Handelsblatt’ en het nieuws wordt bevestigd op de hoofdzetel van Daimler in Duitsland. De bedoeling is om kosten te besparen.

6 reacties

  • Marc Peeters

    3 jaar geleden
    We rijden met twee Mercedessen als particulier. We komen van andere premium merken (JLR). Prijzen voor onderhoud swingen helemaal niet uit de pan! Integendeel, we betalen minder en de wagens zijn dan ook nog eens betrouwbaar. De Jaguar's en Landrover's hebben meer in de garage gestaan met problemen dan gereden de kosten zijn hoger dan vele andere merken. De gehele auto industrie zal minder fysieke dealers gaan krijgen of ze gaan samen hokken zoals Citroën, Peugeout, Opel en DS.
  • Roel Van Bael

    3 jaar geleden
    Kan iemand me de groei logica nog eens uitleggen? Eerst moet zo een groep groter en groter worden. Om dan te beseffen dat ze een onbestuurbare moloch hebben gecreëerd? De stellantis groep zit met een compleet ander probleem. Daar hebben ze door allerhande overnames buiten hun oorspronkelijk netwerk een probleem met overlap. Ze hebben nu merken in hun portfolio die technisch hetzelfde zijn. Wij, de techniekers, moeten ons nog een beetje verder oprekken, en ook dat probleem even oplossen.
  • piet devlieger

    3 jaar geleden
    @Stefaan Vanwijnsberghe, dat blauw betalen valt best mee. Ik heb een M en een VW en de prijzen liggen niet zo ver uit elkaar voor onderhoud, werkuren en wisselstukken. Ik ken een paar taxibedrijven in Duitsland die een tijdlang een aantal Mercedessen vervangen hebben door VW. Ze zijn ervan teruggekeerd omdat ze zeggen dat Mercedes wel duurder is maar dat er minder vaak problemen en slijtage zijn. Ze rijden met hun auto's tot 1 miljoen km - die weten waarover ze het hebben en ze kunnen rekenen.
  • eric volders

    3 jaar geleden
    Veel reclame maken en sponseren en dan de F1 niet vergeten hier kan veel bespaart worden als je dan toch wil besparen
  • Stefaan Vanwijnsberghe

    3 jaar geleden
    Aan de prijs van het onderhoud en de onderdelen zal het niet liggen, wie zo'n wagen koopt betaalt zich blauw aan onderhoud en wisselstukken.