Mensen aan een parkeerticketautomaat in Genk. Correct parkeren is niet overal even eenvoudig, blijkt uit de klachten.
Volledig scherm
PREMIUM
Mensen aan een parkeerticketautomaat in Genk. Correct parkeren is niet overal even eenvoudig, blijkt uit de klachten. © Joel Hoylaerts / Photonews

Touring krijgt 20% meer klachten binnen: “Parkeerbeleid is één grote wanorde”

We ergeren ons kapot aan parkeermeters, -tickets en -boetes, zo blijkt uit cijfers van pechbijstandsdienst Touring. Zowat de helft van de Vlamingen vindt parkeren te duur en wel acht op de tien zien het parkeerbeleid vooral als makkelijk verdiend geld voor stad en gemeente. Om over die verwarrende blauwe zones nog maar te zwijgen. Welke oplossingen ziet Touring om de parkeerklachten te verminderen?

38 reacties

  • Jaak Casteleyn

    3 jaar geleden
    Wegblijven uit de steden die enkel op het geld (parkeergeld/boetes) van de mensen uit zijn er zijn genoeg alternatieven en baanwinkels waar men gratis kan parkeren, parkeren in de steden kost meer dan een pint, ik drink ze liever zelf op dan die aan één of ander graaiers bestuur te geven.
  • nicole desseyn

    3 jaar geleden
    Je betaald het best met de app geen cent meer dan de tijd dat je er staat! Al zoek ik ook eerst een gratis plaats
  • Franciscus Willy Nuyts

    3 jaar geleden
    Benny De Keyzer Volledig eens,nagel op de kop.Kan het niet beter verwoorden.
  • Gert Veer

    3 jaar geleden
    Wacht maar tot steden vol laadpalen staan. Wie niet laadt mag daar dus niet parkeren. De steden, vooral de LEZ-zeveraars, weten eigenlijk niet waarmee ze bezig zijn. Een stad is nooit leefbaar op zichzelf en dat merken ze vroeg of laat wel, de massale uittocht is door covid-19 versneld maar was sowieso niet tegen te houden. Winkeliers moeten het goede voorbeeld geven en zich in de rand vestigen.
  • Benny De Keyzer

    3 jaar geleden
    Heel ons verkeersbeleid heeft geen bal meer te zien met veiligheid. Met probeert gewoon zo véél mogelijk geld uit onze zakken te kloppen: hoeveel keer komt het niet voor dat je op dezelfde weg eerst 70 mag, wat verder plots 50, dan 90 en dat plots 30 waar ze dan een bos van flitspalen zetten om u te pakken. En als ze u zo niet hebben zullen ze u wel pakken met hun parkeerwanbeleid dat opzettelijk zo onduidelijk mogelijk is.