‘Instagramwaardige’ cupcakes in roze lunchzaak Mooy: “Al veel toeristen uit Japan aan de deur gehad”

Lunchen, prosecco of cocktails drinken kon al bij Mooy op de Lombardenvest, maar nu opent Antwerpse onderneemster Yana Lamon (27) aan de overkant ook nog een Mooy bakkerij met zoetigheden. “De smaak is belangrijk, maar de cupcakes en taarten moeten vooral ook Instagrammable zijn”, zegt ze.

Rebecca Van Remoortere

Mooy is al sinds 2018 en bijzonder plaatje in de stad. De lunchzaak van Yana Lamon is van ver te herkennen aan het roze interieur vol gouden decoratie, papieren bloemen en Terrazotafeltjes. Alsof het een Pinterestpagina is die tot leven komt.

Yana verkocht al cupcakes en lekkere zoetigheden bij Mooy, maar de klanten wilden meer. “Naarmate de zaak bekender en “Naarmate de zaak bekender en populairder werd, maakten we meer en meer zoete gerechtjes zelf en daar bleken de klanten fan van. We steken nu met die zoetigheden de straat over naar de nieuwe zaak”, zegt Yana.

 ©  Dirk Kerstens

“In Antwerpen heb je met Momade bijvoorbeeld al goede zaakjes voor cupcakes, maar die van mij moeten er echt bovenuit steken qua uitzicht. We werken ze af met glitters en parels, volledig over the top. In Londen en New York zie je dat al veel meer. Maar ook de kwaliteit is belangrijk. We werken met Valrhone, een Frans chocolademerk dat gebruikt wordt door de beste patissiers ter wereld.”

En zo bouwt Yana met haar Mooy stap voor stap een eigen imperium uit. “Het is geweldig om te zien hoe klanten nu komen lunchen bij Mooy om dan daarna nog een dessertje af te halen in de nieuwe bakkerij. Ik droom nu al van Mooy als keten. Volgend jaar bekijken we verder wat de opties zijn, maar ik zou heel graag naar Brussel en Nederland trekken om te beginnen. De grootste droom is een vestiging van Mooy in New York. Ik ben verliefd op New York.”

 ©  Dirk Kerstens

Mooy is ondertussen ook al bekend bij toeristen uit het buitenland. Zelfs bij Japanners. “Onlangs was een journaliste van de Japanse Vogue in Antwerpen. Zij stootte op onze zaak en was razend enthousiast. Ik heb al veel toeristen uit Japan aan de deur gehad die de zaak herkenden.”

Wat het geheim dan is volgens Yana? “Het is een zaak die gericht is op girly meisjes. Maar die nemen ook Maar die nemen ook vaak hun partners mee. Die vinden het hier soms wel heel vrouwelijk, maar ik zie ze toch geregeld terugkomen omdat ze het eten zo lekker vonden.”

 ©  Dirk Kerstens

 ©  Dirk Kerstens

 ©  Dirk Kerstens

 ©  Dirk Kerstens

 ©  Dirk Kerstens

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER