iStock
Volledig scherm
© iStock

Tv-zenders en operatoren slaan de handen in elkaar: reclame doorspoelen binnenkort niet altijd meer mogelijk

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om alle reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Vanaf eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. Ook de andere operatoren staan achter de filosofie van dit uniforme model en voeren “constructieve gesprekken met de zendergroepen over de timing van de implementatie”, melden DPG Media, SBS en Telenet in een persbericht. 

658 reacties

  • Francois Vaeyens

    2 jaar geleden
    Streamz + zal rap weg zijn en netflix nemen dan heb ik nog wat euro's over. iedereen zou zo veel mogelijk moeten op zegen van telenet en kijken waar er geen reclame is.
  • vincent himpe

    3 jaar geleden
    bye-bye. vanaf nu alleen nog netflix en amazon prime. ik betaal geen abonnement om reclame te krijgen.
  • Yvan Lissens

    3 jaar geleden
    Als je een capture-kaart hebt, dan kan je het probleem omzeilen door de uitzending op harde schijf (pc) op te slaan i.p.v. op de digibox.
  • pascal Vanderlinden

    3 jaar geleden
    In plaats van hier allemaal over te zitten schrijven zouden we beter een actie voeren door allemaal samen een actie op te starten om dit tegen te gaan en bv ons abo op te zeggen voor een paar maanden ! Dan zal dit wel effect hebben omdat je ze raakt in hun portemonnee. Aandeelhouders zien hun investering dalen en zullen wel reageren. Of massaal op netflix met zen allen , het is zelf goedkoper zonder reclame en nieuwste series en films.
  • Marc Van Loo

    3 jaar geleden
    Ik zie de herintroductie van de videorecorder er aan komen.