Stéphanie Michiels leasde via haar werk deze elektrische bakfiets
Volledig scherm
PREMIUM
Stéphanie Michiels leasde via haar werk deze elektrische bakfiets © Wannes Nimmegeers

Bedrijfsfiets almaar populairder: waarom je je baas best voor fiets kan laten meebetalen

FINANCIEELNu we massaal de fiets hebben (her)ontdekt, neemt ook de populariteit van de bedrijfsfiets toe. Almaar meer werkgevers bieden hun medewerkers de kans een tweewieler te leasen. En dat hoeft zeker geen traditionele e-bike te zijn om van de bijhorende fiscale gunstregeling te genieten. Hoe gaat een fietsleasing in zijn werk? Wat zijn de mogelijkheden? En wat kost het jou als werknemer?

11 reacties

  • Marinus Verbelen

    3 jaar geleden
    Bij ons in het bedrijf is het een hit. Iedereen gaat voor de duurdere modellen type racefiets en e-bike. Wie verder woont, de speedelec. Wie +15km van het werk woont wordt de fiets grotendeels terugverdient met de fietsvergoeding . Voordien kwamen ze met de auto. Voor arbeiders kan het ook door een bedrag van het uurloon af te trekken. Bedragen schommelen tussen de 0.4 en maximum 1€/u voor een fiets tss 3 en 7000€, inclusief omnium en diefstalverzekering, onderhoud en pechverhelping.
  • erwin janssens

    3 jaar geleden
    Misschien ook eens onderzoeken waarom een ambtenaar hier geen recht op heeft. Fietsleasing kan niet van brutoloon worden afgehouden. Zelfs bij Defensie is niemand bereidt om hier initiatief te nemen.
  • rudy verbruggen

    3 jaar geleden
    Minder eindejaarspremie,verlofgeld en ook veel minder bijkomend pensioen later
  • John Doe

    3 jaar geleden
    Voor arbeiders bestaat dat niet, die dienen om dit te betalen voor zij die al teveel betaald worden!
  • Sven Jacobs

    3 jaar geleden
    Rik, dan doe je er nog altijd goed aan na 3j. Ik ken er genoeg die hun hele fiets terugverdienen enkel door de fietsvergoeding die ze krijgen.