Belga, EPA, PN
Volledig scherm
PREMIUM
© Belga, EPA, PN

ANALYSE. De wondere wereld van wielersponsoring is ingrijpend veranderd: “Teams zijn sponsorpelotons geworden. Het logo is bijzaak, het gaat nu om het verhààl”

Ekopak, een Vlaams bedrijf dat aan waterrecyclage doet, wordt sponsor bij de ploeg van Remco Evenepoel. Eigenlijk toont dat simpele feitje hoe de wondere wereld van wielersponsoring ingrijpend veranderd is. “Bedrijven sponsoren niet meer uit liefhebberij of louter voor naamsbekendheid”, zegt professor sportmarketing Wim Lagae. “Nee, ze kopen een platform om hun verhalen te vertellen.”

3 reacties

  • piet devlieger

    3 jaar geleden
    Veel van die bedrijven dromen met hun ogen open - of laten zich dingen wijsmaken. Het is niet omdat een wielersupporter een merknaam 10 of 20 maal ziet dat hij dolenthousiast zal gaan onderzoeken wat dit bedrijf doet en dan nog dolenthousiast de producten van dit bedrijf zal kopen. Sommige marketingmensen moeten toch wel eens dringend terug naar school om de basisprincipes van marketing, reclame en verkoop (nog) eens te leren. Tenzij die bedrijven natuurlijk geld teveel hebben.
  • Peter John Vermeersch

    3 jaar geleden
    Dus is er niks veranderd. Ze brengen hun verhaal Vroeger over hun product. Nu over ...hun product op een andere manier
  • wim rooyakkers

    3 jaar geleden
    Mooi toch,met hun verhaal kunnen ze miljoenen mensen bereiken,