ANP
Volledig scherm
© ANP

Meer geld besteed aan alcohol en afhaalmaaltijden door coronapandemie, minder aan kleding

Het coronajaar 2020 heeft het uitgavenpatroon van de Belg ingrijpend veranderd. De aankoop van alcohol steeg gemiddeld met 10 procent en we gaven drie keer zoveel uit aan afhaalmaaltijden als in 2018. Aan kleding gaven we dan weer minder uit. Dat blijkt uit cijfers van het Belgische statistiekbureau Statbel die Knack-journalist Ewald Pironet en VRT-journalist Michaël Van Droogenbroek publiceren in hun boek “Investeren in de eerste helft van je leven”.

5 reacties

  • Saelens Nico

    3 jaar geleden
    De take away's hebben gouden zaakjes gedaan ; sommige profiteerden er nog extra van door hun tarieven stevig te verhogen ; mensen konden toch niet op restaurant
  • Leen Demeyer

    3 jaar geleden
    Niet helemaal correct, want de alcohol werd op café gewoon niet meer aangekocht, maar dus in de winkel.
  • Peter Van de Velde

    3 jaar geleden
    Wat een belangrijke ontdekking... Is het niet maar al te logisch met de voorbije lockdowns?
  • willem merken

    3 jaar geleden
    Om thuis in mijn kot te zitten heb ik geen nieuwe kleding nodig. Binnenkort wel nog een nieuwe winterjas, hoe die eruit ziet heeft geen belang als hij maar warm is en met een kap dan moet ik geen paraplu meezeulen.
  • Lucas Vissers

    3 jaar geleden
    Echt een crack die dat heeft gevonden ! Dit wisten we toch al heel lang, misschien een opfrissertje, de kledingwinkels waren gesloten !