In de hitserie nemen honderden deelnemers het tegen elkaar op in kinderspelletjes zoals 1-2-3-piano, in de hoop veel geld te winnen. Addertje onder het gras: ze doen dat onder het toezicht van gemaskerde bewakers, op leven en dood.
Volledig scherm
PREMIUM
In de hitserie nemen honderden deelnemers het tegen elkaar op in kinderspelletjes zoals 1-2-3-piano, in de hoop veel geld te winnen. Addertje onder het gras: ze doen dat onder het toezicht van gemaskerde bewakers, op leven en dood. © Netflix

En te denken dat de serie al 12 jaar in een schuif lag: waarom de hele wereld verslaafd is aan 'Squid Game'

TVOngezien bij Netflix: de Zuid-Koreaanse serie 'Squid Game' haalde in maar liefst 83 landen de eerste plaats. Ze lijkt zelfs goed op weg om de populairste reeks ooit op het platform, het Amerikaanse kostuumdrama ‘Bridgerton’, van de troon te stoten. Een resultaat die noch de makers, noch Netflix hadden verwachten. Wat is het geheim van de succesreeks? “Netflix is in de eerste plaats zélf verantwoordelijk voor de hype.”