Van 410.000 naar 16 miljoen volgers: ‘Squid Game’-actrice HoYeon Jung is het nieuwe gezicht van Louis Vuitton
Wie rondloopt op deze planeet heeft ongetwijfeld gehoord van de populaire Zuid-Koreaanse serie ‘Squid Game’. Momenteel staat hij op Netflix op nummer 1 in meer dan 90 landen, goed voor heel wat kijkers dus. Ook luxemerk Louis Vuitton wil graag een graantje van dat succes meepikken. Zij kondigden gisteren op hun Instagrampagina aan dat actrice en topmodel HoYeon Jung (27), een van de hoofdpersonages uit de serie, hun nieuwe ambassadrice zal worden.
Netflix-kijker of niet, er valt momenteel niet te ontkomen aan ‘Squid Game’. In de bloedstollende serie maken mensen met serieuze geldproblemen kans op een geldprijs van 45.6 miljard won, zo'n 33 miljard euro, maar daarvoor moeten ze tegen elkaar strijden aan de hand van kinderspelletjes. Wie verliest, betaalt met zijn leven.
Een modern, anti-kapitalistisch en behoorlijk luguber sprookje, maar de serie houdt wél je aandacht vast. Zo goed zelfs dat het amper vier dagen na de release de meest bekeken serie op Netflix was. Ja, Zuid-Koreanse drama’s doen het al lange tijd gigantisch goed bij hun Aziatische buurlanden, maar het is de eerste keer ooit dat een ‘K-drama’ in de Amerikaanse top tien beland, en dan meteen op nummer één - indrukwekkend.
(Lees verder onder de foto.)
Wees en pickpocket
Als zelfs het koekje uit de serie viraal gaat en het trainingspak van de personages uitverkocht is op Amazon, spreekt het voor zich dat de acteurs en actrices er ook razendsnel veel fans bij krijgen. Vooral HoYeon Jung (27), die een Noord-Koreaanse wees en pickpocket speelt, valt in de smaak. En dat is nog zacht uitgedrukt. Het topmodel dat pas sinds kort actrice is, ging van 410.000 naar 16 miljoen Instagramvolgers sinds de serie op de wereld werd losgelaten. Dat maakt haar de meest gevolgde Koreaanse actrice op aarde. Ter vergelijking: de acteur die het hoofdpersonage speelt, Jung Jae Lee (48), heeft ‘slechts’ 2 miljoen volgers op Instagram.
Hieronder zie je HoYeon Jung met haar tegenspelers tijdens de opnames van de seizoensfinale.
(Lees verder onder de foto.)
Model van het jaar
De exponentiële stijging van haar aantal volgers is imposant, maar HoYeon was niet bepaald een onbekende voor haar rol in ‘Squid Game’: ze maakt al ruim tien jaar furore in het modellenwereldje. Zo stond ze op de cover van Vogue Japan en Vogue Korea, en werd ze door Models.com in 2017 uitgeroepen tot model van het jaar. Ze liep al shows voor Louis Vuitton, Marc Jacobs, Fendi, Max Mara, Burberry, Jacquemus, Chanel, Miu Miu. The list goes on and on.
(Lees verder onder de foto’s.)
HoYeon mocht zelfs al een Vogue Beauty Secrets video opnemen in 2016, voor velen het ultieme bewijs dat je het gemaakt hebt. De video in kwestie werd na het succes van ‘Squid Game’ razendsnel van onder het stof gehaald, en is ondertussen al elf miljoen keer bekeken.
Fans waren ook in de wolken toen ze ontdekten dat HoYeon bevriend is met Jennie van BLACKPINK, de populairste Zuid-Koreaanse vrouwengroep. HoYeon postte een foto van hen twee op de set van ‘Squid Game’ en dat leverde haar 8 miljoen likes en 80.000 reacties op.
(Lees verder onder de foto.)
Mode, horloges en sieraden
Nieuw in het glamourwereldje is HoYeon dus zeker niet. Opvallend is wel dat het haar eerste acteerrol ooit is die haar succes van een dergelijk kaliber oplevert. Want ja, dat lees je goed, het is de eerste keer dat HoYeon op het witte doek te zien is. Voorheen figureerde ze enkel kort in een aantal videoclips.
Dat haar rol in ‘Squid Game’ HoYeon een enorme boost heeft gegeven, is ondertussen wel duidelijk. En dat is dus ook Louis Vuitton niet ontgaan. Het modemerk kondigde gisteren aan dat de Zuid-Koreaanse hun nieuwe Global House Ambassador is voor mode, horloges en sieraden. In 2016 mocht HoYeon al een show lopen voor het Franse huis, en die samenwerking krijgt dus nu een staartje.
“Ik werd meteen verliefd op het talent en de fantastische persoonlijkheid van HoYeon", zegt creatief directeur Nicolas Ghesquière. “Ik kijk ernaar uit om dit nieuwe hoofdstuk te beginnen van de reis die we een paar jaar geleden samen bij Louis Vuitton zijn begonnen.”
Lees ook :
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMTV
En te denken dat de serie al 12 jaar in een schuif lag: waarom de hele wereld verslaafd is aan 'Squid Game'
-
PREMIUM
Kan ‘face taping’ echt rimpels verhelpen? Beautyredactrice: “Smeer ruim op voorhand een hydraterende crème”
Strepen moet je verdienen, maar met de jaren krijgen we er toch gratis en voor niets een aantal cadeau. Onvermijdelijk? Niet volgens TikTok en Instagram. Daar lijkt de oplossing tegen rimpels even simpel als een stukje tape. Celebrities als Bella Hadid, Lady Gaga en Chrissy Teigen zijn alvast fan. Zitten we binnenkort allemaal onder de plak? En helpt dat echt? -
Tepels, trenchcoats en tijdloze elegantie: deze trends van op de catwalks zal je ook echt willen dragen
Dé modemaand van het voorjaar begon in New York, ging naar Madrid, Londen en Milaan en eindigde gisteren officieel met Paris Fashion Week. Het doel: ons een glimp geven van de mode voor de komende herfst en winter. Van de terugkeer van 'boho chic’ tot veel bloot, tepels en fel benadrukte tailles: moderedacteur David Devriendt overloopt de trends die je wil onthouden. -
-
PREMIUM2
De ‘truttige’ ballerina is terug, en daarmee ook de voetklachten: “Schoen scoort 0 op 3”
-
HLN Shop
Smakelijk eten voor een (h)eerlijke prijs: deze vier scherp geprijsde kookboeken tik je nu op de kop
Wil je je gasten trakteren op een heerlijke paasbrunch? Of heb je deze vakantie gewoon eindelijk tijd om terug meer ‘homemade’ aan je maaltijden toe te voegen in plaats van het noodgedwongen ‘kant-en-klaar’? Een kookboek komt dan wellicht goed van pas. HLN Shop ging op koopjesjacht en kwam terug met vier smakelijke titels voor een klein(er) prijsje. -
Koekjes uit ‘Squid Game’ gaan viraal op sociale media
‘Squid Game’ al gezien? De Zuid-Koreaanse serie is goed op weg om de populairste reeks ooit te worden op Netflix. En de rage zet zich verder op sociale media. Op TikTok krijgt een specifiek suikerkoekje veel aandacht: gebruikers tonen massaal hoe ze de zoetigheid maken en vervolgens voorzichtig opeten. -
PREMIUM
“Het resultaat is fenomenaal”: beautyredactrice Sophie tipt 10 producten die de moeite waard zijn
-
Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar. Welke producten zijn wél geschikt voor de jonge huid?
-
Dragen we binnenkort allemaal de ‘barefoot shoe’? Expert: “Let op deze vier eigenschappen”
Gezien op de catwalks bij Prada, Loewe en Louis Vuitton: de barefoot shoe. Ofwel een schoen met zo’n dunne zool dat je voet haast één is met de straat. Maar hebben onze voeten net geen dikke zool en goede ondersteuning nodig? Podoloog Paul Borgions en voetverzorgster Els Snoeck geven advies. “Een goede barefoot shoe heeft een zero drop.” -
Livios
Zonnepanelen en thuisbatterij met stekker straks ook in België toegelaten? “Lagere kosten, maar ze leveren minder op”
Kleine thuisbatterijen en zonnepanelen met een stopcontactstekker: ze bestaan, maar of je ze in België ook mag gebruiken, is niet duidelijk. Synergrid, de Belgische netbeheerderskoepel, wil daar verandering in brengen, omdat de vraag vanuit de markt zou toenemen. Maar is dat echt zo? Zijn de toestellen veilig en voordelig? En kun je ze in elke woning gebruiken? Bouwsite Livios vroeg het aan energie-expert Dirk Van Evercooren. -
Iedereen aan ‘de Kate’: zo leg je je haren in de blow-out van Kate Middleton zónder ze te moeten föhnen