Florian Van Eenoo Photo News
Volledig scherm
© Florian Van Eenoo Photo News

Test Aankoop dient klacht in tegen energieleverancier Mega bij Economische Inspectie: “Oneerlijke handelspraktijk”

Consumentenorganisatie Test Aankoop gaat bij de Economische Inspectie een klacht indienen tegen energieleverancier Mega. Reden is dat die aan klanten hogere voorschotfacturen opgelegd heeft. Op HLN getuigde daar een ontevreden klant over.

18 reacties

  • Gino Denil

    3 jaar geleden
    Men kan een domiciliëring beperken door het bedrag te beperken bij de bank dat afgehaald kan worden. Maar je kan een domiciliëring niet zo maar stopzetten. Die wordt beheerd door de leverancier en heeft daarmee eigenlijk een volmacht op je rekening. Je bent van hem afhankelijk om die stop te zetten en dat wordt eigenlijk opschorten. De enigste manier om er vanaf te geraken is veranderen van financiële rekening.
  • Luc Van Baelen

    3 jaar geleden
    @ Laura: De berichtgeving klopt wel. Mega heeft op 30/9 de voorschotten van mijn vaste contracten verhoogd. Online kon ik deze voorschotten niet terug verlagen. Ook de klantendienst van Mega weigerde dit te doen. Ook na een mail weigert Mega de voorschotten te verlagen. Tenslotte heb ik op 1/10 klacht neergelegd bij de ombudsdienst Energie. Op 8/10 heb ik bericht gekregen van Mega dat ik mijn voorschotten terug kan aanpassen, wat ik ook gedaan heb.
  • Paul Pierco

    3 jaar geleden
    Mega kan binnenkort de boeken toe doen
  • Laura Leysen

    3 jaar geleden
    De berichtgeving klopt niet. Wij zijn ook bij Mega. Klanten werden wel degelijk op de hoogte gebracht. Er werd aangegeven dat de voorschotten konden verhoogd worden om hoge eindfacturen te vermijden. Dit omwille van strenge winter, meer thuis werken,… Eveneens kon je ook aangeven hier niet mee akkoord te gaan en het huidige voorschot te behouden. Dit vind ik zelf wel correct aangezien ik nu liever maandelijks wat meer betaal dan plots een hoge afrekening.
  • Bernard Cannoot

    3 jaar geleden
    Erger is dat ze veel klanten ongevraagd en zonder enige vorm van verwittiging van vast naar variabel hebben omgezet. In hun kleine lettertjes staat inderdaad dat ze op het einde van je contract een gelijkwaardig contract mogen aanbieden. Maar een omzetting van vast naar variabel noem ik niet gelijkwaardig. En inderdaad de ziekte van de tijd, je kan overal klachten indienen en ombudsmannen contacteren, maar uiteindelijk gebeurt er niks!