©  REUTERS

Squid Game succesvolste serielancering ooit op Netflix

De Koreaanse serie Squid Game heeft wereldwijd 111 miljoen abonnees bereikt en is daarmee volgens Netflix de show die het beste ooit scoorde in de eerste vier weken op het streamingplatform. Squid Game is ook de eerste Netflix-serie die meer dan 100 miljoen kijkers haalde in de eerste vier weken.

Bron: Belga

Het record stond eerder op naam van Bridgerton, dat in de eerste vier weken 82 miljoen keer werd aangeklikt. Netflix maakt geregeld records bekend en wordt daar vaak om bekritiseerd. Het bedrijf geeft namelijk maar heel selectief cijfers prijs; alleen van goedlopende series en films wordt de score bekendgemaakt. Ook laat de streamingdienst die getallen niet toetsen bij een onafhankelijke marktonderzoeker, zoals reguliere zenders wel doen.

Het record van Squid Game, een serie over een groep arme Koreanen die op leven en dood kinderspelletjes moeten spelen om miljoenen te winnen, werd dinsdag door Netflix bekendgemaakt in een tweet. Daarin schreef het bedrijf dat Squid Game 111 miljoen fans heeft bereikt. In werkelijkheid hoeven mensen de serie echter niet verslonden te hebben; Netflix bevestigde eerder dat iedere abonnee die meer dan twee minuten van een serie of film ziet, wordt geteld als kijker.

LEES OOK: Kinderen verbieden om naar gewelddadige serie ‘Squid Game’ te kijken? “Slecht idee”, zeggen experts

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER