Squid Game helpt Netflix in strijd met Disney en Amazon: miljoenen abonnees erbij
Netflix heeft in het derde kwartaal van dit jaar veel meer abonnees binnengehaald dan het bedrijf zelf had verwacht. Mede door de grote populariteit van de serie ‘Squid Game’ kreeg het streamingplatform er liefst 4,4 miljoen abonnees bij. Daarmee was de aanwas van nieuwe leden dubbel zo groot als in dezelfde periode vorig jaar.
Squid Game, een Zuid-Koreaanse thriller over een groep mensen die op leven en dood kinderspellen speelt, werd in de eerste vier weken na de première door een recordaantal 142 miljoen mensen gekeken via Netflix.
Nadat de serie aan het einde van het derde kwartaal op het platform was verschenen, ontstond als snel een heuse hype. Op sociale media als TikTok spelen mensen onder meer scènes na en veel mensen willen kleding kopen die door de hoofdrolspelers wordt gedragen.
Netflix mikt in de concurrentiestrijd met vergelijkbare videoplatforms van Disney en Amazon meer op een internationaal publiek. Relatief grote sommen geld gaan naar niet-Engelstalige producties buiten de VS. Met Squid Game lijkt het Amerikaanse bedrijf dan ook het meeste succes te hebben in Azië, waar het voorbije kwartaal de meeste nieuwe abonnees vandaan kwamen. In totaal hebben wereldwijd nu 214 miljoen mensen een Netflix-account.
Inkomsten
Netflix kan ook erg goede financiële resultaten voorleggen. Dankzij de extra abonnees steeg de omzet in de maanden van juli tot en met september met 16 procent tot 7,5 miljard dollar (ruim 6,4 miljard euro). Daarnaast verhoogde Netflix in sommige landen, waaronder België, de prijzen voor bepaalde abonnementen waardoor de inkomsten per account stegen. De nettowinst steeg tot ruim 1,4 miljard dollar (1,2 miljard euro), tegenover 790 miljoen dollar (680 miljoen euro) in dezelfde periode vorig jaar.
Door de coronapandemie was de productie van nieuwe films en series grotendeels stilgevallen en groeide het aantal nieuwe gebruikers ook veel minder sterk. Netflix belooft nu voor de laatste maanden van het jaar het sterkste aanbod van films en series tot nu toe. De streamingdienst verwacht voor het vierde kwartaal zowat 8,5 miljoen nieuwe klanten.
Lees ook:
BEKIJK OOK:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
10
Illegale producten te koop op AliExpress? Europese Commissie opent onderzoek
-
Livios
“Mollen verstoren, kan een averechts effect hebben”: zo bind je de strijd wél aan met de diertjes in je tuin
Molshopen ontsieren het gazon en vormen een doorn in het oog voor menig hobbytuinier. De mol doden is echter geen goed idee, zo vertelt Dirk Criel van Natuurpunt aan Bouwsite Livios. Wat je dan beter doet? Je tuin minder aantrekkelijk maken voor mollenpootjes. -
Amerikaanse ex-minister aast op TikTok nu Chinees bedrijf populaire app wellicht moet verkopen
Voormalig Amerikaans minister van Financiën Steve Mnuchin wil samen met een groep investeerders sociaal netwerk TikTok kopen. Dat heeft hij donderdag verklaard aan de zender ‘CNBC’. Woensdag besloot het Huis van Afgevaardigden in de VS nog dat het Chinese moederbedrijf ByteDance TikTok binnen zes maanden moet verkopen, zo niet wordt TikTok in de VS verboden. -
-
Livios
Zonnepanelen en thuisbatterij met stekker straks ook in België toegelaten? “Lagere kosten, maar ze leveren minder op”
-
TV
Het internet weet maar niet van ophouden: deze ‘Squid Game’-memes zijn al even goed als de serie zelf
Er is geen ontkennen meer aan: de hele wereld is in de ban van ‘Squid Game’. Ondertussen is de Koreaanse reeks ook officieel de best bekeken serie op Netflix. Zo’n 111 miljoen abonnees keken er naar de avonturen van Seong Gi‑Hun en ook de memes over de veelbesproken serie zijn al even sterk vertegenwoordigd op sociale media. Wij zochten er de leukste uit! -
HLN Shop
SOS onkruid: hoe pak je het snel en eenvoudig aan? Met deze vijf toestellen is je tuin klaar voor de lente
Om van je buitenruimte opnieuw een paradijselijke place to be te maken, steek je best zo snel mogelijk de handen uit de mouwen. Dit hoeft evenwel niet het einde van je ontspannen weekendjes in te luiden: met het juiste gereedschap zie je meteen resultaat, zónder je uit de naad te moeten werken. HLN Shop stipt een handvol hulpmiddelen aan waarmee het onderhoud van je hof kinderspel wordt. -
Gamereview
Prinses Peach kan alle rollen helemaal alleen aan in heerlijk theater van ‘Princess Peach: Showtime’
-
BeReal in de problemen? Groei in aantal gebruikers zou stagneren en geld blijkt op te geraken
-
Independer
Belg spendeert dagelijks gemiddeld ‘maar’ 1,5 uur op sociale media: hoeveel (mobiele data) kost dat je?
Gemiddeld spenderen mensen dagelijks 2 uur en 23 minuten op sociale media. In tegenstelling tot wat je misschien denkt, zit de doorsnee Belg met 1 uur en 35 minuten onder dat wereldwijde gemiddelde. Toch blijft het best een hoog cijfer, waar ook een hoog dataverbruik bij komt kijken. Independer.be legt uit hoe je dankzij het juiste gsm-abonnement een financiële kater voorkomt. -
15
Bedrijf SpaceX van Elon Musk bouwt honderden spionagesatellieten voor Amerikaanse inlichtingendienst
SpaceX, het ruimtevaartbedrijf van miljardair Elon Musk, is bezig een geavanceerd netwerk van honderden spionagesatellieten te bouwen in opdracht van een Amerikaanse inlichtingendienst. Dat hebben diverse bronnen die bekend zijn met het project bevestigd tegen persbureau Reuters. -
Is ‘Squid Game’ te gewelddadig voor kinderen? En wat moet je doen als ouder? Media-experte geeft antwoorden: “Praat erover”